ONGELUKKIGE NEDERLAAG DE ZWERVER

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

29 oktober 2016 15:00

Fijter, H.A. de

Nadat in de vorige wedstrijd tegen De Alblas het doelpunt al na 10 seconden in het doel lag moest de Zwerver zaterdag opnieuw een “record” noteren. Tegen IFC uit Hendrik Ido Ambacht werd een 8-1 nederlaag geleden. Voor de mannen van trainer Jan Verveer een zware klap. Naast deze zware nederlaag konden er ook nog een aantal geblesseerden worden toegevoegd aan de spelers die al met een blessure aan de kant moesten blijven. Voor de trainer was het en zal het de komende weken puzzelen blijven om een team op te stellen. Het zal schuiven worden met spelers maar het is niet anders.

In de wedstrijd tegen IFC moest de trainer een beroep doen op keeper Jorrin van Kleef die voor het eerst in de basis begon. Dat omdat de vaste keeper Karsten de Graaf voorlopig met een flinke schouderblessure is uitgeschakeld. Voor de achterhoede bleek dat wennen en dat kwam terug in de wedstrijd.

De wedstrijd werd zowel in de eerste helft als in de tweede helft beslist in een zwakke 10 minuten. In deze minuten werden er ieder keer 3 doelpunten gescoord door het effectieve IFC.

De Zwerver begon goed aan de eerste helft. In de eerste 10 minuten zocht men al combinerend het doel van IFC op en kwam IFC er niet aan te pas. Een goede voorzet van Alain van de Oever werd net corner getikt en een vrije trap van Bennie Reuvers kwam in de handen van de keeper van IFC terecht.

Toch kwam IFC op een 1-0 voorsprong door een onverwacht schot van de vrijstaande Robin van der Sman. Vlak daarna was het een corner van IFC die via een aantal benen in het doel van de Zwerver verdween. De Zwerver was van slag en in de 22e minuut was het door te zwak ingrijpen dat Elio Sousa de Almeida die makkelijk kon scoren. Ondanks de 3-0 achterstand bleef de Zwerver proberen via combinatie voetbal het doel van IFC te bereiken. Maar ook IFC was een ploeg die mede door de stand makkelijk bleef combineren.

Vlak voor rust was het onverwacht een uitstekende voorzet van de Zwerver die door de attente Tom van de Linden in de uiterste hoek werd getikt. Vlak daarna gingen beide teams rusten met een 3-1 stand.

Zoals door iedereen verwacht begon de Zwerver sterk aan de 2e helft. Gedurende de eerste 10 minuten werd er pressie voetbal gespeeld en jaagden Tom van de Linden en Shagmard Mari de verdedigers van IGFC op. Het wachten was op de 3-2 maar toch viel de goal volkomen onverwacht aan de andere kant. In de 55e minuut was het een goede aanval van IFC die doeltreffend door Perry van Dijk werd afgerond. Toen 2 minuten later eenmislukte voorzet van Daan Mansveld over keeper Jorrin van Kleef in het doel van de Zwerver belandde was het geloof bij de Zwerver verdwenen. Robin van der Sman maakte vlak daarna de 6-1.

Trainer Jan Verveer probeerde via 3 wissels de bakens nog te verzetten maar toen vlak na de 3e wissel Tom van de Linden met een spierblessure het veld moest verlaten speelde de Zwerver de rest van de wedstrijd uit met 10 man. In de laatste 5 minuten waren het Robin van der Sman en invaller Gerald Verhoef die de eindstand op 8-1 brachten.

Voor scheidsrechter de Fijter was het een rustige wedstrijd, mede door het scoreverloop en waren er weinig overtredingen. Toen hij na 90 minuten voor het einde blies verliet een gedesillusioneerd de Zwerver het veld.

Opstelling.

Jorrin van Kleef, Raymond Visser, Simon van de Rhee, Mark Hendriks, Alain van de Oever, Dogukan Budak (Mark van Kerkhoven), Redouan el Akchadoui, Robert Kuypers (Jelle Smidt), Bennie Reuvers, Tom van de Linden en Shagmard Mari (Robbin van der Bok)