DE ZWERVER NAAR DE NACOMPETITIE.

De Alblas 1

25 mei 2019 14:30

M.L. (Lennaert) de Looze

Voor de wedstrijd gaven weinig mensen De Zwerver kans om toch nog kampioen te worden van de 3e klasse. Met een achterstand van 3 punten en 7 doelpunten begon De Zwerver aan de wedstrijd tegen de buren De Alblas. Altijd bijzondere wedstrijden. Toen halverwege de tweede helft koploper Arkel op achterstand kwam tegen SVW en De Zwerver op rozen zat met een grote voorsprong begonnen velen er toch nog in te geloven. Maar uiteindelijk bleek Arkel gewonnen te hebben en waren de doelpunten niet meer van belang.

De Zwerver begon stormachtig aan de wedstrijd. Met Mathijs Vermaat op de plaats van de geblesseerde Niels Verloop zocht men gelijk de aanval en dat had in de 5e minuut al succes. Een corner van Redouan El Akchaoui werd door Guido Luiten achter doelman Rene de Ruiter gekopt. En de ploeg van trainer Edward Knook ging door. Vijf minuten later was het opnieuw raak. Niet uit een corner maar uit een vrije trap was het opnieuw Guido Luiten die met een hakje de bal in het doel van De Alblas deponeerde. De Alblas probeerde zich te ontworstelen aan de druk van De Zwerver en kreeg wat mogelijkheden. Een afstand schot van Rhaudy Diamant ging net naast en ook uit 3 corners op rij kon De Alblas niet echt keeper Bas Bijkerk verrassen. In de 27e minuut van de wedstrijd verwachtte iedereen dat de keeper van De Alblas een rode kaart zou krijgen. Hij bracht de alleen voor hem opkomende Glen Weijts ten val net buiten het strafschopgebied. Maar de goed leidende scheidsrechter de Looze gaf slechts geel. Rene de Ruiter mocht niet mopperen. De vrije schop door Jort van Meerkerk ging net over. Maar het was uitstel van executie. Een paar minuten later werd er op Guido Luiten een lichte overtreding in het strafschopgebied gemaakt en mocht aanvoerder Tom van der Linden van 11 meter aanleggen. De3 3-0 verscheen op het scorebord en er was nog een uur te spelen. De Zwerver bleef het beste van het spel houden via goed combinatie spel. Beide vleugelspelers Glen Weijts en Jort van Meerkerk hielden hun tegenstanders onder druk en stichten gevaar met hun voorzetten. Een hakje van Lucas Adelino verdween net naast de verkeerde kant van de paal en ook een vrije trap van de veel opkomende back Robert Kuipers kon de keeper van De Alblas maar net keren.

Zo brak de rust aan met een 3-0 voorsprong voor De Zwerver. De vele toeschouwers hadden een aantrekkelijke eerste helft gezien met goed voetbal van De Zwerver

De tweede helft begon net als de eerste. Na 2 minuten was het opnieuw raak op dezelfde manier als bij de 1-0. Een hoog opspringende Guido Luiten kopte de bal hard langs keeper Rene de Ruiter en maakte zijn 3e doelpunt. Helaas voor De Zwerver kwam er vlak daarna een domper. Een onverwachte tegentreffer van De Alblas door Rhaudy Diamant die de bal pardoes voor zijn voeten kreeg. Tijdens dezelfde actie bleef Guido Luiten geblesseerd op de grond liggen en moest het veld verlaten. Hij werd vervangen door Gauthier Luwawa. Toch bracht het De Zwerver niet uit balans. Mathijs Vermaat, die samen met Simon van der Rhee het centrum van De Zwerver uitstekend gesloten hield voor De Alblas aanvallers, ondernam een solo van eigen helft naar het doel van De Alblas. Niemand kon hem afstoppen en opnieuw een prachtig doelpunt van De Zwerver. 5-1.  Nadat de actieve Jort van Meerkerk zijn schot net naast zag gaan was het in de 58e minuut dat scheidsrechter net buiten het strafschopgebied van De Alblas een indirecte vrije trap gaf aan De Zwerver. Redouan El Akchaoui tikte de bal naar Glen Weijts die zijn harde schot achter de keeper van De Alblas zag belanden. 6-1 voor De Zwerver en met de tussenstand van Arkel was me één doelpunt weg van het kampioenschap. Maar in het laatste half uur van de wedstrijd was het verloop anders. Koploper Arkel ging winnen van SVW en de doelpunten machine van De Zwerver stokte. Men probeerde van alles om toch nog meer te scoren. Trainer Edward Knook bracht Frank Hendriks in het veld voor de moegestreden Redouan El Akchaoui en Jorie Bieren voor Mike Lodder.   Maar verder dan een afgekeurd doelpunt van Frank Hendriks wegens hinderen van de keeper en een kopbal net over van Jort van Meerkerk uit een uitstekende voorzet van Robert Kuipers kwam men niet. Keeper Bas Bijkerk moest nog een geweldige redding verrichten op een doorgebroken speler van De Alblas maar uiteindelijk bleef de stand 6-1 op het scorebord staan. De Zwerver has alles gedaan wat mogelijk was en moet tevreden zijn met vooral het getoonde spel. Dat geeft moed voor de nacompetitie die a.s. zaterdag begint met een thuiswedstrijd tegen sv Capelle.

Ook het tweede elftal wist een 6-1 overwinning te boeken en speelt ook nacompetitie voor een plaats in de 1e klas.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuipers, Simon van der Rhee, Mathijs Vermaat, Mike Lodder (Jorie Bieren), Redouan El Akchaoui (Frank Hendriks), Lucas Adelino, Tom van der Linden, Jort van Meerkerk, Guido Luiten (Gauthier Luwawa), Glen Weijts.