DE ZWERVER HOUDT OPEN HUIS IN HARDINXVELD

Hardinxveld 1

8 december 2018 14:30

J.J.C. Kuijpers

Na de ruime overwinning van een week eerder thuis tegen Unitas had trainer Knook zijn team oorspronkelijk ongewijzigd gelaten. Luwawa bleek echter in de warming up last te hebben van een blessure en derhalve nam Frank Hendriks zijn plaats in. De Zwerver begon veelbelovend en zag na 3 min de inzet van Weijts met de voet door keeper Koning worden gekeerd. De eerste waarschuwing van de thuisclub kwam echter al na 7 min toen De Kok na een counter vrij mocht uithalen maar zijn schot was te zacht om keeper Bijkerk te kunnen verontrusten. De Zwerver bleef rustig aanvallen en de bezoekers werd ook grootmoedig het balbezit gegund maar openingen konden er niet worden gevonden  tegen een compact spelend en volledig op de counter vertrouwend Hardinxveld dat alleen Richard Zwakhals rond de middenlijn had geposteerd. Na 11 min moest keeper Koning wel in actie komen op een gericht afstandsschot van El Akchaoui  en na een kwartier wist Vermaat met een verre dieptepass vMeerkerk te bereiken maar ook nu  wist  de Hardinxveldse goalie  een scoringskans te verijdelen . Hoewel gezien het spelbeeld  een doelpunt van de gasten eerder in de maak leek sloeg de tactisch sterke thuisclub plotseling als eerste toe. De eenzame  Richard  Zwakhals werd diep gestuurd maar er leek geen vuiltje aan de lucht omdat hij 3 verdedigers  in de buurt had . De getructe spits wist deze klippen echter eenvoudig te omzeilen en gaf ook de  uitgelopen doelman Bijkerk geen kans 1-0. Deze mentale klap voor De Zwerver  leek Hardinxveld vleugels te geven want nauwelijks 2 min later zag de opgekomen aanvoerder vLopik zijn inzet maar net naast gaan.  Hardinxveld kwam steeds meer uit haar schulp omdat het mogelijkheden zag de voorsprong te vergroten De Zwerver stond ver opgedrongen in de poging de gelijkmaker op het bord te brengen, waarbij de ruimtes tussen de linies veel te groot werden gelaten waar  dankbaar van werd geprofiteerd.  . Na 27 min was het dan ook opnieuw raak  toen De Kok net over de middenlijn  de bal aan Vermaat  ontfutselde en vrij kon doorlopen. Zijn inzet werd eerst nog door Bijkerk gekeerd maar omdat er niemand van de Kinderdijkse verdedigers ingreep mocht hij bij zijn tweede poging wel juichen 2-0. Met de moed der wanhoop probeerden El Akchaoui en Adelino hun spitsen te bereiken maar die werden volledig afgetroefd door de fysiek sterkere verdedigers. Met nog 10 min te gaan deed De Zwerver nog even van zich spreken toen de ook al vergeefs naar openingen zoekende vMeerkerk  met een hard schot Koning  op de proef stelde en Weijts  uit de rebound  naast schoot. Het zou voor rust nog erger worden voor de bezoekers die hun tegenstanders wederom vrij baan gaven . Na collectief mistasten kon de half  geblesseerde den Haan (die na rust niet meer terug kwam) in de 41e min ook nog de 3-0 aantekenen. In het ultieme slot van de eerste helft werd er nog even druk gezet op de thuisveste wat resulteerde in de eerste 2 corners voor De Zwerver maar er kwam geen wijziging in de stand. Na rust kwamen voor De Zwerver dezelfde spelers in het veld en direct werd de aanval gezocht in een poging snel een treffer te scoren. Maar die hoop kon men al snel laten varen want in de 49e min  liep men  wederom  in de val van de counter. Nu werd invaller Eijkelboom ter hoogte van de middenlijn aangespeeld en toen Adelino in de achtervolging werd afgetroefd was Bijkerk opnieuw kansloos  4-0. Direct hierna kwam de licht geblesseerde Luwawa in het veld voor Bieren en na een kwartier ook Munoz voor Mark Hendriks. Ofschoon De Zwerver bleef proberen de stand dragelijker te maken was men fysiek en mentaal duidelijk de mindere van hun tegenstander, die met de grote voorsprong in de rug dan ook bijna alle duels met speels gemak wonnen . Met een snelle reactie kon Bijkerk na ruim een kwartier een 5e treffer voorkomen na een inzet van Woltman. In de 65e min kwam vdRhee in het veld voor de geblesseerd uitgevallen Kuijpers. Zonder zich bovenmatig in te spannen bleef Hardinxveld proberen de score nog op te voeren maar bij een schot van De Kok was Bijkerk wederom attent. De zwaar aangeslagen bezoekers konden elkaar steeds moeilijker vinden en de thuisclub liet het allemaal kalm op zich afkomen. Zo kabbelde de wedstrijd die allang gespeeld was rustig naar het eind waar El Akchaoui het laatste woord had door in de laatste minuut hard voorlangs te schieten. De Zwerver zakte door de nederlaag naar het rechter rijtje en mag zaterdag a.s. in de derby thuis tegen Alblasserdam trachten het blazoen op te poetsen en de 8e plaats te verlaten. Opstelling Bijkerk-Kuijpers(vdRhee), Vermaat,Verloop, Mark Hendriks (Munoz)-Adelino,vMeerkerk,ElAkchaoui-FrankHendriks,Weijts,Bieren (Luwawa)