VERKEERDE COMPETITIESTART VAN DE ZWERVER.

Streefkerk 1

22 september 2018 15:00

J.M. van Akooy

Zaterdag begon de voetbalcompetitie en De Zwerver moest aantreden in het eerste duel tegen streekgenoot Streefkerk. Het wordt een interessante competitie met alle streek duels die er in deze klasse zullen volgen.

Het was helaas een koude en natte zaterdag maar dat verhinderde De Zwerver niet om fanatiek van start te gaan. Via goed combinatievoetbal werd het doel van de tegenstander opgezocht. En in de 10e minuut was het dan ook al raak. Een goede bal vanuit het middensveld werd door Jort van Meerkerk doorgekopt en Guido Luiten was zijn tegenstander te snel af. Vanuit een moeilijke hoek schoot hij de bal langs keeper Bouke de Jong en liet de 1-0 aantekenen.

Toch moest De Zwerver achterhoede attent blijven. Vlak na het doelpunt kon keeper Jorrin van Kleef de gladde bal niet onder controle krijgen en laatste man Niels Verloop kon nog net ten kostte van een corner voorkomen dat de gelijkmaker werd gescoord.

De Zwerver bleef de betere ploeg en het wachten was op de volgende treffer. Maar in de afwerking was men wat onnauwkeurig De Zwerver had ook moeite met het 4-4-2 systeem van Streefkerk. Op het middenveld kwam men een man te kort en ook de sterke verdediging van Streefkerk kon de aanvallen van De Zwerver onschadelijk maken.

In de 29e minuut kwam het keerpunt in de wedstrijd. Keeper Jorrin van Kleef probeerde een strakke bal in het strafschopgebied te pakken maar gleed op het natte veld door en nam daarbij zijn tegenstander Bert Buizert mee. De uitstekende scheidsrechter van Akooy kon niet anders dan de bal op de stip leggen. En het was voor de ervaren spits Andy van Vugt geen moeite om de 1-1 aan te tekenen. De Zwerver ging daarna onnauwkeurig spelen. Er kwamen in het laatste kwartier voor rust nog wel kansen voor Glenn Weijts bij een strakke voorzet van Robert Kuipers en ook een schot van Gauthier Luwawa ging over het doel van Streefkerk.

Na de rust een zelfde beeld. De Zwerver dat probeerde via de combinatie het doel van Streefkerk te zoeken terwijl Streefkerk vanuit de verdediging met lange ballen probeerde hun aanvallers te bereiken.

In de 8e minuut werd de geblesseerde Gauthier Luwawa vervangen door Dani Munoz.

Het evenwicht in de wedstrijd kantelde langzaam. De nauwkeurigheid bij De Zwerver verdween en passes kwamen niet meer aan. En de Zwerver verdediging had moeite met de lange ballen van achteruit. Nadat in de 14e minuut een buitenspeldoelpunt van Streefkerk werd afgekeurd was het toch Streefkerk dat op een voorsprong kwam. In de 21e minuut was het een lange bal vanaf de zijkant na een ingooi die onverwachts bij de geslepen spits Andy van Vugt kwam. Zijn kopbal was keeper Jorrin van Kleef te machtig. Streefkerk kwam op 2-1. Trainer Edward Knook bracht Redouan El Akchaoui in het veld voor Mike Lodder om meer grip te krijgen op het middenveld maar De Zwerver werd onrustig. Men probeerde geforceerd op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Er kwamen ook nog wel wat kansen voor Guido Luiten op een uitstekende pass van Jort van Meerkerk en voor Glenn Weits na een voorzet van Dani Munoz. Maar Streefkerk ging steeds met geloven in de overwinning en bleef makkelijk overeind. In de laatste minuten had een hard schot tegen de lat van Robert Kuipers vanaf 25 meter een beter lot verdiend en ook vlak daarna verdween opnieuw een hard schot van dezelfde speler langs de kruis van het doel van Streefkerk. Toen scheidsrechter Akooy vlak daarna voor het einde floot was er een opgetogen Streefkerk maar een teleurgesteld De Zwerver dat van het veld stapte.

Opstelling

Jorrin van Kleef, Robert Kuijpers, Mathijs Vermaat, Niels Verloop, Mike Lodder (Redouan El Akchaoui), Tom van der Linden, Bennie Reuvers, Jort van Meerkerk, Gauthier Luwawa (Dani Munoz), Guido Luiten en Glenn Weits.