DE ZWERVER HAALT UIT TEGEN MEERKERK.

SV Meerkerk 1

29 september 2018 14:30

A.C. Deurloo

Na de nederlaag tegen Streefkerk hadden De Zwerver supporters een hard hoofd in de wedstrijd tegen Meerkerk. Voor De Zwerver vaak een moeilijke tegenstander. Zaterdag werd er voor het laatst op het oude complex van Meerkerk afgetrapt. Volgend jaar hoopt Meerkerk op een splinternieuw terrein te spelen met o.a. 2 kunstgrasvelden.

Het eerste gevaar kwam van De Zwerver. Een vrije trap van Jort van Meerkerk werd door Guido luiten op de lat gekopt. Vlak daarna had De Zwerver het geluk aan zijn zijde bij een hard schot van een Meerkerk aanvaller dat op de kruising uiteen spatte.

Na een goed begin zakte de nauwkeurigheid bij De Zwerver wat weg. Vooral via de rechtervleugel kwam de snelle Floren Streefkerk regelmatig door en gaf een aantal gevaarlijke voorzetten af.

Maar met Bas Bijkerk (weer hersteld van zijn blessure) in de goal kon de Zwerver achterhoede het gevaar keren. Nadat in de 23e minuut Bas Bijkerk een gevaarlijke situatie onder controle bracht was het uit de volgende aanval dat De Zwerver scoorde. Een prachtige lange bal van Mathijs Vermaat op de vrijstaande Guido Luiten bracht deze alleen voor keeper Rene van Genderen en hij maakte geen fout. 1-0 voor de Zwerver. Maar lang kon men daar niet van genieten. Terwijl men nog aan het nagenieten was kwam Meerkerk op 1-1. De opkomende Gert Jan Koekoek zette zijn voorwaartsen aan het werk en het laatste tikje werd gegeven door Melvin van den Heuvel. Een domper. Maar hoewel Meerkerk iets sterker aan de bal was kon De Zwerver toch de draad weer oppakken. Eerst werd Guido Luiten gevaarlijk in het strafschopgebied en vlak daarna was het de opkomende Niels Verloop die de bal keurig afgaf aan Glenn Weijts maar zijn schot ging net naast.

In de 34e minuut bracht trainer Edward Knook Mark Hendriks in het veld voor Mike Lodder die al een gele kaart had gehad en het moeilijk had tegen de snelle vleugelspits. Met een iets beter Meerkerk en een counterend De Zwerver brak na 45 minuten de rust aan.

Na de rust verwachten de supporters een zelfde beeld. Een Meerkerk dat zijn tegenstander onder druk hield waardoor De Zwerver alleen maar de lange bal kon hanteren. Maar het werd een volledig andere wedstrijd. De Zwerver zette nu zijn tegenstander onder druk en werd steeds gevaarlijker voor het doel van Meerkerk. Nadat Jort van Meerkerk een voorzet van Guido Luiten bijna verzilverde was het in de 53e minuut dat Guido Luiten een doelpunt maakte. Om volledig onbekende redenen keurde scheidsrechter Deurloo het doelpunt af en gaf Guido Luiten een gele kaart. Verbazing alom. Maar De Zwerver liet zich niet van de wijs brengen en in de 56e minuut was uit een prachtige snelle aanval dat Glen Weijts uit een moeilijke hoek de 1-2 liet aantekenen. Meerkerk was van slag want vlak daarna werd het 1-3 toen Tom van der Linden na een vrije trap van Redouan El Akchaoui en een kopbal van Guido Luiten scoorde. Meerkerk kwam niet meer aan goed voetballen toe. In de 71e minuut was het een uitstekende lange trap van keeper Bas Bijkerk die door Guido Luiten werd door gekopt en Glen Weijts was er opnieuw bij om de 1-4 op het score boord te laten verschijnen.

De jonge Glen Weijts en de ervaren Guido Luiten kunnen elkaar steeds beter vinden. Op het middenveld was het Redouan El Akchaoui die rust bracht terwijl Robert Kuijpers in de achterhoede zijn tegenstander geen moment in de wedstrijd liet komen. Ook Mathijs Vermaat en Niels Verloop gaven Meerkerk geen kans. In de 79e minuut kwam Frank Hendriks in het veld voor Dani Munoz. En Frank liet gelijk van zich spreken. Op rechts veroverde hij de bal en gaf een uitstekende voorzet die door Jort van Meerkerk tot doelpunt werd omgezet. 1-5 voor De Zwerver. Nadat Glen Weijts in de laatste minuten werd gewisseld voor Robin Lodder haalde keeper Bas Bijkerk in de 89e minuut met een prachtige safe de bal uit de kruising. Vlak daarna was er een opstootje en  de warrig fluitende scheidsrechter Deurloo pakte de bal op en liep naar zijn kleedkamer. De wedstrijd was blijkbaar ten  einde en De Zwerver stapte met een keurige overwinning van het veld.

Opstelling

Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Mathijs Vermaat, Niels Verloop, Mike Lodder (Mark Hendriks), Redouan El Akchaoui, Tom van de Linden, Jort van Meerkerk, Dani Munoz (Frank Hendriks), Guido Luiten en Glen Weijts (Robin Lodder.