DE ZWERVER HAD HET NIET MOEILIJK TEGEN IFC

IFC 1

6 oktober 2018 15:00

P. van der Zwan (JR)

De Zwerver trad zaterdag onder zonnige omstandigheden aan tegen IFC. Een tegenstander waarmee men in het verleden vaak moeilijk had. Maar afgelopen zaterdag werd het een geheel andere wedstrijd. Een oppermachtig De Zwerver gaf IFC geen kans en daardoor werd het een regelmatige overwinning.

Vanaf het begin zette De Zwerver druk op de tegenstander en daardoor kreeg IFC geen kans om gevaarlijk te worden voor het doel van keeper Bas Bijkerk.

Trainer Edward Knook had in deze wedstrijd twee nieuwe backs opgesteld. Mark Hendrik verving de geschorste Robert Kuijpers terwijl Simon van der Rhee op de andere backplaats was opgesteld.

Het was in het eerste gedeelte dat de ijverige Glenn Weijts op een doelpunt uit was. In de 12e minuut was het bijna zover. In een scrimmage ging de bal niet in het doel van keeper Sander van Strien. Vlak daarna was het spits Guido Luiten die de bal net langs het doel zag gaan. Maar een doelpunt kon niet uitblijven en de IFC verdediging bezweek onder de druk van De Zwerver.

In de 16e minuut was het een snelle ingooi van Simon van der Ree die op  links over de verdediger ging en terecht kwam bij de snelle Guido Luiten. Die ging rechtstreeks op het doel af en schoot de bal onder keeper Sander van Strien door. 1-0 voor De Zwerver. Opnieuw een vroege voorsprong voor de thuisploeg. terwijl De Zwerver supporters nog aan het na genieten waren was het opnieuw raak. Een minuut later was het een prachtige pass van Mark Hendriks die opnieuw over de verdediging van IFC ging en kon Guido Luiten alleen op de keeper van IFC afgaan en maakte geen fout. 2-0 voor De Zwerver. De Zwerver bleef ondanks de voorsprong aanvallen en in de 25e minuut waren het schoten van Glenn Weijts en Guido Luiten die net door de verdediging van IFC kon worden gekeerd.

In de 29e minuut kwam het eerste gevaar voor het doel van De Zwerver. Een vrije trap net buiten het strafschopgebied werd door aanvoerder Perry van Wijk hard ingeschoten maar keeper Bas Bijkerk kon makkelijk het schot onschadelijk maken.

Nadat in de 40e minuut Niels Verloop een uitstekende steekpas op Guido Luiten gaf die zijn schot gekeerd zag worden door de keeper ten kostte van een corner was het scheidsrechter Pascal van der Zwan die na 45 minuten afblies voor de rust.

Wie na de rust een ander spelbeeld verwachte kwam bedrogen uit. Het was vanaf het begin opnieuw De Zwerver dat de aanval zocht. Aanvallen door IFC werden eenvoudig onschadelijk gemaakt door een solide achterhoede terwijl op het middenveld Redouan El Akchaoui en Tom van der Linden met Jort van Meerkerk de zaken goed voor elkaar hadden.

In de 2e minuut na de rust was het opnieuw Guido Luiten die een kans kreeg maar niet voor de hattrick kon tekenen. Maar een paar minuten was het wel raak. Een uitstekende vrije trap van Redouan El Akchaoui werd door de opgekomen back Simon van der Ree uitstekend ingekopt. 3-0 voor De Zwerver.

Daarna was het een onmachtig IFC dat probeerde een treffer te maken terwijl De Zwerver de wedstrijd rustig uit voetbalde. In de 19e minuut was het Bas Bijkerk die voor het eerst zijn kunde moest tonen bij een vrije kans van Wesley de Hoog.

Nadat ten onrechte een doelpunt van opnieuw Simon van der Ree werd afgekeurd bracht trainer Edward Knook Frank Hendrik nog in het veld voor Dani Munoz en later werd Guido Luiten gewisseld voor Robin Lodder. De uitstekend spelende Glenn Weijts bleef jagen op zijn goal en kreeg ook diverse kansen. Maar was wat ongelukkig in de afwerking.

In de laatste 10 minuten gaf,de verder uitstekend leidende scheidsrechter van der Zwan, onterecht 3 onnodige gele kaarten aan De Zwerver spelers in een uiterst sportieve wedstrijd.

De Zwerver won met 3-0 maar had een grotere uitslag op het bord kunnen zetten. Maar kan terug zien op een goede wedstrijd.

Opstelling :

Bas Bijkerk, Mark Hendriks, Mathijs Vermaat, Niels Verloop, Simon van der Ree, Redouan El Akchaoui, Tom van der Linden, Jort van Meerkerk, Dani Munoz (Frank Hendriks), Guido Luiten (Robin Lodder), Glenn Weijts.