MOEIZAME OVERWINNING DOOR JUBILARIS REDOUAN EL AKCHAOUI. (plus fotos)

SV Capelle 1

2e klasse/3e klasse 2e kl F-3e kl C-D

1 juni 2019 14:30

J. (Anco) Westdorp

Na het bizarre einde van de competitie was De Zwerver zaterdag aan de beurt voor de nacompetitie wedstrijd tegen sv Capelle. Een tegenstander onder leiding van oud speler Toine van Pelt. En dat waren in het verleden altijd lastige wedstrijden. En dat kwam ook deze middag weer uit.

Voor de wedstrijd werd Redouan El Akchaoui in het zonnetje gezet. Hij speelde zijn 250e wedstrijd voor de hoofdmacht van De Zwerver. Een ingelijst shirt, een bloemetje en een toespraak omlijsten het geheel.

Toen de dampen van  het vuurwerk waren opgetrokken was het Capelle dat furieus ging aanvallen en in de 1e minuut had zomaar het eerste doelpunt kunnen worden genoteerd. Een corner werd hard door de veel opkomende verdediger Christiaan van Hilst tegen de lat boven keeper Bas Bijkerk gekopt. Een minuut later was een aanvaller van Capelle net te laat bij de bal om deze in het doel van De Zwerver te glijden.

Het kostte enige tijd voordat De Zwerver zich enigszins aan de druk van de tegenstander kon ontworstelen. Oorzaak was o.a. dat aanvaller Jort van Meerkerk op huwelijksreis was en node werd gemist in deze wedstrijd. Daardoor had trainer Edwarrd Knook het team wat moeten omzetten.

In de 10e minuut belandde een vrije trap van Redouan El Akchaoui op de lat van Capelle en daarna ontspon zich een leuke wedstrijd met kansen aan beide kanten. Mathijs Vermaat (steeds beter in vorm) en Simon van der Rhee  hadden twee gevaarlijke aanvallers tegenover zich. Quinten van Caem en Serhan Eyupoglu. In de reguliere competitie maakten die veel doelpunten maar kregen in deze wedstrijd weinig kans.

In de eerste helft kwam op rechts Glenn Weijts een aantal keren goed langs zijn tegenstander en gaf strakke voorzetten. In de 18e minuut was het Simon van der Rhee die uit zo’n voorzet hard de lat boven de kansloze keeper Erik Kuysten trof.

In de 23e minuut ging Gauthier Luwawa alleen op de keeper af maar werd door Christiaan van Hilst tegen de grond gewerkt. Deze mocht met geel niet mopperen. De vrije trap door werd snel genomen en aanvoerder Tom van der Linden kon er net niet voldoende bijkomen om doeltreffend af te ronden.

Ook Capelle liet van zich spreken. In de29e minuut was het een snelle ingooi die De Zwerver verdediging verraste en bijna een doelpunt opleverde.

Zo golfde het spel heen en weer. Spits Guido Luiten kreeg nog een aantal mogelijkheden maar mede door zijn blessure in de vorige wedstrijd stond zijn vizier niet op scherp.

Toen scheidsrechter Westdorp, geassisteerd door twee neutrale assistenten,  voor de rust blies konden beide elftallen bijkomen in de kleedkamer. Het was warm op De Schans.

De tweede helft begon rustiger. Beide ploegen hanteerden vaker de lange bal maar de verdedigingen hadden daar goed het oog op. Optisch was Capelle iets gevaarlijker zonder dat keeper Bas Bijkerk in gevaar werd gebracht. Veel afstandsschoten van Capelle gingen naast of over het doel.

Ook De Zwerver kon niet echt gevaarlijk worden. Glenn Weijts werd in bedwang gehouden door de verdediging en ook op rechts kreeg Gauthier Luwawa het steeds moeilijker. Daardoor kwam Guido Luiten te veel alleen te staan en moest veel werk verzetten. Op het middenveld waren het de goed spelende Lucas Adelino en aanvoerder Tom van der Linden die probeerden rust in het spel te brenegn.

In de 65e minuut kwam Mark Hendriks in het veld voor de licht geblesseerde Mike Lodder. Nadat keeper Erik Kuysten Guido Luiten van een doelpunt had afgehouden ging aan de andere kant een kopbal van Christiaan van Hilst net langs de baal naast.

Jorie Bieren kwam in het veld voor de moegestreden Gauthier Luwawa. Vlak daarna kwam het beslissende moment in de wedstrijd. De bal werd in de 79e minuut door Guido Luiten ontfutseld aan de Capelle verdediging en zijn steekpass ging naar Redouan El Akchaoui. Gehinderd door een verdediger was het schot van de jubilaris raak. De bal verdween in de uiterste bovenhoek. 1-0 voor De Zwerver. Vlak daarna was er opnieuw een beslissend moment. De bal verdween in het doel achter keeper Bas Bijkerk van  De Zwerver. Scheidsrechter Westdorp wees naar de middenstip maar ging daarna in overleg met de assistent. Het werd geen doelpunt want er was buitenspel geconstateerd. Dat gaf de nodige commotie bij de tegenstander. Trainer Edward Knook wisselde matchwinnaar Redouan El Akchaoui voor Robin Lodder. Het werden een aantal spannende laatste minuten voor De Zwerver maar Capelle kon geen vuist meer maken. Toen de scheidsrechter afblies had De Zwerver een moeizame overwinning bereikt. Komende week is Zwaluwen de tegenstander in de thuiswedstrijd van de 2e ronde van de nacompetitie.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuypers, Simon van der Rhee, Mathijs Vermaat, Mike Lodder (Mark Hendriks), Lucas Adelino, Redouan El Akchaoui (Robin Lodder), Tom van der Linden, Glenn Weijts, Guido Luiten, Gauthier Luwawa (Jorie Bieren)

De foto's zijn gemaakt door Peter Lodder en zijn hier te zien