ONVOLDOENDE AANVALSKRACHT NEKT DE ZWERVER.

Binnenmaas, FC 1

7 december 2019 14:30

W. (Wim) Roozeboom

De Zwerver speelde zaterdag tegen Binnenmaas uit Maasdam. Er werd gespeeld op het prachtige complex van Binnenmaas. Het weer was koud, winderig en mistig. Echt herfst weer zodat veel toeschouwers gebruik maakten van het uitzicht vanuit de kantine.

De Zwerver supporters hoopten dat De Zwerver een betere start zou hebben als een week ervoor. Maar helaas was de werkelijkheid anders.

Nadat in de 4e minuut Robert Kuijpers een gevaarlijk voorzet had gegeven die door keeper Thijs Botterhuis kon worden gepakt werd het in de 6e minuut al 1-0 voor Binnenmaas. Verlies van de bal op het middenveld en daarna stond de verdediging niet goed. Spits Lars Brinkman had geen moeite om de bal langs de kansloze keeper Bas Bijkerk te schieten.

Gelukkig bleef een grotere achterstand De Zwerver bespaart in de eerste helft. De Zwerver probeerde de draad via combinatievoetbal op te pakken maar door het natte veld en de wind kwamen de ballen niet altijd aan. Door het ontbreken van een echte spits hadden de trainers Michel de Raad (geschorst deze middag na zijn rode kaart in de vorige wedstrijd)  en Pleun de Paauw Jeffrey Gelderblom in de spits gezet met Redouan El Akchaoui er vlak achter. In de 25e minuut was het een gevaarlijke corner van Redouan El Akchaoui die door de opgekomen verdediger Mark Hendriks net naast werd gekopt.

Het spel golfde op en neer en ook Binnenmaas kreeg kansen maar maakte daar geen gebruik van. De Zwerver had in het laatste gedeelte van de eerste helft wel het beste van het spel. Een kans voor Tom van der Linden vanuit een corner trof net geen doel en ook een afstandschot van Stef Verloop ging net onver de lat. Aan het eind van de eerste helft kreeg eerst de thuisploeg een grote kans maar via de vinger toppen van keeper Bas Bijkerk ging de bal via de lat over. In de laatste minuut was het Robin Lodder die vanuit de draai in het strafschop gebied met rechts de bal net langs de paal zag gaan.

Zo eindigde de eerste helft met een 1-0 voorsprong voor Binnenmaas en konden de toeschouwers de warmte opzoeken van de kantine.

Ook in de tweede helft golfde het spel op en neer. Beide ploegen zochten de aanval en waren aan elkaar gewaagd. Een grote kans voor Binnenmaas werd in de 52e minuut door de verdediging van De Zwerver op het laatste moment geblokt.

In de 58e minuut kreeg De Zwerver een vrije trap genomen door Robin Lodder. De bal werd doorgekopt naar de vrijstaande Redouan El Akchaoui die zijn schot net over de lat zag gaan.

Trainer Pleun de Paauw wisselde daarna in de 68e minuut de hard werkende Stef Verloop voor spits Glenn Weijts en ook Guido Luiten kwam in het veld voor Robin Lodder. Het was voor Guido na lange tijd geblesseerd te zijn geweestdat hij zijn minuten weer kon maken.

Maar helaas vielen voor De Zwerver aan de verkeerde kant de doelpunten. In de 70e minuut was het Thomas Oomsen en vlak daarna in de 74 minuut Riccardo Wijsbroek die gebruik maakten van onoplettendheid in De Zwerver verdediging. De stand 3-0 verscheen op het scorebord. Rik van Antwerpen kwam in het veld voor de moegestreden Geoffrey Gelderblom en alles werd op de aanval gezet. Spits Guido Luiten liet gelijk van zich horen. Een mooie steekpass van Redouan El Akchaoui werd koel door Guido afgemaakt.

De uitstekend leidende scheidsrechter Roozeboom stuurde daarna de vaak verkeerd vlaggende assistent scheidsrechter van Binnenmaas weg en deze werd vervangen. De Zwerver bleef proberen om een beter resultaat te bereiken. Aanvoerder Tom van der Linden werd geblesseerd maar kon niet meer worden vervangen. Er kwamen nog wat kleine kansen maar de eindstand 3-1 voor Binnenmaas bleef op het scorebord staan. Zo blijft De Zwerver onderin de stand hangen. Positief was wel dat Guido Luiten weer minuten heeft gemaakt en voor meer aanvalskracht in De Zwerver voorhoede kan gaan zorgen. De komende wedstrijd tegen hekkensluiter De;ta Sport zal a.s. zaterdag moeten worden gewonnen door De Zwerver om niet verder achter op te raken.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Mathijs Vermaat, Mark Hendriks, Mike Lodder, Tom van der Linden, Lucas Adelino, Robin Lodder (Guido Luiten), Stef Verloop (Glenn Weijts), Redouan El Akchaoui, Geoffrey Gelderblom (Rik van Antwerpen)