ONNODIG VERLIES DE ZWERVER IN EERSTE WEDSTRIJD.

Rozenburg 1

21 september 2019 14:30

W. (Wim) Roozeboom

Na met wisselende resultaten een aantal bekerwedstrijden achter de rug te hebben begon de competitie zaterdag met een wedstrijd voor de Zwerver 1 tegen Rozenburg.

Voor De Zwerver zal het wennen worden om te spelen tegen onbekende tegenstanders in de 2e klasse. Het zal een zware competitie worden en voor de doelstelling handhaven is iedere punt van belang.

Afgelopen zaterdag kon daarmee een begin worden gemaakt. Rozenburg was ook een ploeg die via de nacompetitie uit de 3e klasse naar de 2e klasse is gepromoveerd.

Op het prachtige complex van Rozenburg en onder een heerlijk zonnetje was het eerste half uur van de wedstrijd voor De Zwerver. Trainer Knook had wel het elftal aan moeten passen door de afwezigheid van 5 basis spelers (door schorsingen, blessures en werk). Mark Hendriks stond met Jeffrey Gelderblom in het hart van de verdediging. Verder maakten Rik van Antwerpen, Stef Verloop en Damiën de Jong hun opwachting.

Er kwamen vanaf het begin kansen op een treffer voor Guido Luiten en Tom van der Linden. Maar het duurde tot de 31e minuut voordat de 0-1 op het scorebord verscheen. Een twijfelende defensie van Rozenburg gaf Guido Luiten de kans om de bal in het doel te schieten.

Daarna veranderde het beeld van de wedstrijd. Rozenburg ging meer druk zetten en er kwamen kansen via een aantal afstandsschoten. Aan het eind van de eerste helft ontworstelde De Zwerver zich aan de druk. Een corner van Redouan El Akchaoui werd door Mark Hendriks net over gekopt. Maar toch werd vlak voor tijd De Zwerver achterhoede verrast. Na een afgeslagen aanval van De Zwerver kwam de bal onverwachts bij de volledig vrijstaande Nick de Bil terecht. Keeper Bas Bijkerk kwam nog wel uitlopen maar werd gepasseerd en daardoor werd de stand weer gelijk. Beide ploegen gingen met 1-1 de rust in.

Veel toeschouwers kwamen nog uit de kantine toen Rozenburg opnieuw scoorde in de 2e helft. Een lange bal kwam opnieuw bij Nick de Bil terecht. Tussen 2 verdedigers in wist hij toch Bas Bijkerk te passeren.

Aan het eind van de wedstrijd bleek dat de minuten net voor en net na de rust beslissend waren voor de einduitslag.

De Zwerver speelde na de 2-1 achterstand vol op de aanval. Maar er werd teveel de lange bal gehanteerd en het middenveld overgeslagen. Ook was de keeper van Rozenburg Bayka haast onverslaanbaar. Na het doelpunt van Rozenburg was het inde 48e minuut dat De Zwerver 3 kansen kreeg op de gelijkmaker maar de keeper wist ze alle 3 onschadelijk te maken.

Toch was het 5 minuten later dat een vrije trap van Redouan El Akchaoui door een verdediger met de hand werd beroerd. De rustig leidende scheidsrechter Roozeboom wees gedecideerd naar de stip. Maar helaas voor De Zwerver werd ook de strafschop van Tom van der Linden opnieuw door de keeper van Rozenburg gestopt.

De wedstrijd werd er daarna niet beter op. Zowel De Zwerver als Rozenburg hanteerde de lange bal en veel passes kwamen niet bij de medespelers terecht. In de 60e minuut was het een prachtige pass van Damiën de Jong die door Guido Luiten hard werd ingeschoten meer daar was opnieuw keeper Bayka die een doelpunt voorkwam.

Trainer Knook probeerde via een paar wissels de wedstrijd te laten kantelen maar dat bracht niet het gewenste resultaat.

Nadat in de laatste minuut Rozenburg via Woldeamanuel nog hard op de paal had geschoten was het na het laatste fluitsignaal een teleurgesteld De Zwerver dat van het veld stapte.

In de eerste wedstrijd op de Schans zal a.s. zaterdag tegen CVO geprobeerd moeten worden om de punten thuis te houden.

Opstelling :

Bas Bijkerk, Mike Lodder, Jeffrey Gelderblom, Mark Hendriks, Rik van Antwerpen (Gauthier Luwawa),

Tom van der Linden, Redouan El Akchaoui, Stef Verloop, Damiën de Jong ((Es-Soualhi), Guido Luiten, Robin Lodder.

Klik hier voor de foto's van Peter Lodder