EERSTE 7 MINUTEN FATAAL VOOR VERLIEZEND DE ZWERVER.

DCV 1

30 november 2019 14:30

A.M. (Arthur) Ebink

Niet veel mensen zullen meegemaakt hebben dat een wedstrijd in de eerste 7 minuten met 3 doelpunten werd beslist. Dat gebeurde wel in de wedstrijd van De Zwerver tegen DCV.

Na de overwinning op NSVV was de stemming positief en maakten de supporters van De Zwerver zich op voor een volgend succes van de thuisploeg. Helaas liep het anders.

Gelijk vanaf de aftrap was het DCV dat het heft in handen nam. In 2 minuten had men evenveel corners en in de 3e minuut was het in een duel met Johan van Wageningen dat Mathijs Vermaat ongelukkig hands maakte in het strafschopgebied. Gevolg een strafschop die door aanvoerder Carlo de Reuver van DCV koel werd benut. 1-0 voor DCV. De Zwerver was nauwelijks bekomen van de schrik of nummer twee lag ook achter keeper Bas Bijkerk. DCV kreeg opnieuw een corner en in de 6e minuut was het de ongedekte Max Blankers die zijn boogbal in het doel van De Zwerver zag belanden. 2-0 voor DCV. De schrik zat er in want toen vanaf de aftrap opnieuw balverlies werd geleden op het middenveld was het opnieuw Carlo de Reuver die heel beheerst de 3-0 achter Bas Bijkerk schoot. Binnen 7 minuten stond De thuisploeg met 3-0 achter. Toeschouwers die net te laat waren konden hun ogen niet geloven toen ze de stand op het scorebord zagen.

Gelukkig voor De Zwerver werd het niet erger. De wedstrijd kantelde en De Zwerver begon druk te zetten op DCV. In de 13e minuut was het Mathijs Vermaat die zijn kopbal net zag worden gekeerd op de doellijn en vlak daarna was het een voorzet van Stef Verloop die onschadelijk kon worden gemaakt door de verdediging van DCV. Het spel golfde op en neer op het middenveld. Aanvoerder Tom van der Linden (hersteld van zijn blessure) nam zijn ploeg op sleeptouw en dat had in de 30e minuut succes. Een corner door Robert Kuijpers kwam via Lucas Adelino bij Tom van der Linden  terecht die hard inschoot. 1-3 met nog een uur te spelen. Vlak na het doelpunt was het een prachtige solo van Lucas Adelino die op wilskracht doorging maar op het laatste moment zijn schot zag worden gestopt door keeper Sven Henzen. Toch bleef ook DCV de aanval zoeken en vlak voor het rustsignaal kreeg men een open kans maar keeper Bas Bijkerk bracht redding.

Na de rust bracht trainer Michel de Raad Redouan El Akchaoui in het veld voor Rik van Antwerpen waardoor Robert Kuijpers op zijn vertrouwde backplaats ging spelen. De Zwerver kreeg meer controle op het middenveld en in de 49e minuut was het raak. Glenn Weijts werd in het strafschopgebied onreglementair gestopt en  De Zwerver kreeg een strafschop. Robert Kuijpers maakte geen fout en zijn harde schot verdween langs keeper Sven Henzen in het doel. De stand 2-3 verscheen op het scorebord en De Zwerver aanhang kreeg weer hoop. Toch kreeg ook DCV in die periode kansen en moest keeper Bas Bijkerk zijn kunnen laten zien.

In de laatste 30 minuten van de wedstrijd kwamen er ook genoeg kansen voor De Zwerver. Drie open kansen voor Glenn Weijts gingen tegen de keeper of naast het doel en ook een prachtige lob van Redouan El Akchaoui verdween langs de verkeerde kant van de paal. Trainer Michel de Raad bracht Simon van der Rhee als stormram in de spits voor Mike Lodder en Robin Lodder kwam als versterking op het middenveld voor Mark Hendriks. Opnieuw kwamen er kansen op de gelijkmaker. Kopballen van Simon van der Rhee en een omhaal van Tom van der Linden troffen geen doel. het was jammer dat scheidsrechter Ebink de wedstrijd niet goed aanvoelde waardoor er de nodige irritaties kwamen. Met als gevolg een aantal gele kaarten en zelfs een rode kaart voor trainer Michel de Raad.  In de laatste minuut werd in het strafschopgebied Stef Verloop nog hard onderuit gehaald maar de scheidsrechter zag er niets in en blies voor het einde. Na afloop kreeg Glenn Weijts nog een domme tweede gele kaart wegens aanmerkingen op de leiding. Zo eindigde de wedstrijd voor het thuis publiek in een grote teleurstelling. Als men geconcentreeder was begonnen was een nederlaag zeker niet nodig geweest.

Opstelling :

Bas Bijkerk, Rik van Antwerpen (Redouan El Akchaoui), Mathijs Vermaat, Mark Hendriks (Robin Lodder), Mike Lodder (Simon van der Rhee), Tom van der Linden, Stef Verloop, Jeffrey Gelderblom, Lucas Adelino, Glenn Weijts, Robert Kuijpers.