TWEE PLOEGEN TELEURGESTELD NA WEDSTRIJD.

Spirit 1

2e klasse D

16 november 2019 14:30

O. (Omar) Moussaoui

Na afloop van de wedstrijd van De Zwerver tegen koploper Spirit stapten twee teleurgestelde ploegen van het veld. Spirit had na winst de eerste periode kunnen winnen . Daardoor waren er veel supporters mee gekomen vanaf de overkant met spandoeken en vuurwerk. De Zwerver moest in de laatste minuut een tegentreffer incasseren en gaf daarmee de volle winst uit handen.

Trainer Michel de Raad had wat moeten improviseren door een aantal afwezigen. Robert Kuijpers en Jeffrey Gelderblom (met vakantie)  Guido Luiten en Gauthier Luwawa (geblesseerd).

Daardoor stond Simon van der Rhee samen met Mathijs Vermaat in het centrum van de verdediging en Mark Hendrik als rechtsachter.

Onder leiding van scheidsrechter Moussaoui begon Spirit de wedstrijd direct met aanvallende intenties. In de eerste minuten moest De Zwerver al 3 corners weggeven maar die werden keurig door de verdediging weggewerkt.

Op het middenveld was het Robin Lodder die een hoofdrol voor zich op eiste. In de 10e minuut werd een goede voorzet van hem net door de aanvallers gemist maar in de 16e minuut was het wel raak. Een slim genomen corner door Redouan El Akchadoui werd met een prachtige voetbeweging door Robin bij de tweede paal neergelegd waar de opgekomen Mathijs Vermaat de bal voor het inkoppen had. 1-0 voor De Zwerver. En dat was  dit was dir seizoen nog niet zo veel voorgekomen. Een voorspong van de thuisploeg.

Daarna ontspon zich een boeiend duel. Twee goed spelende ploegen en het spel golfde heen en weer. Helaas voor de Zwerver moest in de 35e minuut Mike Lodder met een blessure het veld verlaten en werd vervangen door aanvaller Jorie Bieren. Hierdoor moest broer Robin Lodder de plaats op linksachter overnemen.

De gevaarlijke aanvaller Tim van der Zee van Spirit schoot in de 38e minuut hard net over de lat en ook een vrije trap kon  door De Zwerver verdediging onschadelijk worden gemaakt.

Net voor de rust kwam het gevaarlijkste moment. Een corner van Spirit werd door de volledig vrijstaande verdediger Sander Kalkman tot opluchting van De Zwerver supporters over gekopt.

De vele toeschouwers hadden een boeiende eerste helft gezien met twee goed voetballende ploegen.

Zoals kon worden verwacht kreeg De Zwerver het in de twee helft moeilijker. Spirit ging vol op de aanval. Maar de verdediging onder leiding van de goed spelende Mathijs Vermaat gaf weinig kansen weg. In laatste instantie was daar de betrouwbare keeper Bas Bijkerk die zijn doel schoon hield.

Door het aanvallende spel kreeg ook De Zwerver met uitvallen kansen om de voorsprong uit te breiden. Vooral Glenn Weijs had weinig geluk met zijn pogingen om het doel te treffen,. Net was er iedere keer op het laatste moment een been van een verdediger of keeper Max van Herk die er tussen kwam. De trainer van Spirit bracht nieuwe spelers in het veld om toch te proberen de winst te forceren. Maar ook de luidruchtige supporters van Spirit werden steeds stiller toen ze zagen dat De Zwerver verdediging als een huis stond. Er kwamen wel wat kleine kansen maar die werden niet benut.

De Zwerver kreeg aan de andere kant ook kansen. Een prachtige combinatie tussen Glenn Weijts en Jorie Bieren kon door de zwoegende Redouan El Akchadoui niet voldoende worden benut. Zijn harde schot ging net over.

Toen De Zwerver supporters al dachten aan de volle buit op De Schans en de Spirit aanhangers zich hadden neergelegd dat er geen periodetitel meer in zat kwam toch volledig onverwachts de gelijkmaker in de 92e minuut. Een weggewerkte bal kwam heel gelukkig bij verdediger Tim de Vaal terecht die tot zijn eigen verbazing de bal achter doelman Bas Bijkerk zag belanden. Vlak daarna blies de rustig leidende scheidsrechter Moussaoui af en verlieten beide ploegen moegestreden maar teleurgesteld het veld.

Opstelling : Bas Bijkerk, Mark Hendriks, Mathijs Vermaat, Simon van der Rhee, Mike Lodder (Jorie Bieren), Redouan El Akchadoui, Tom van der Linden, Lucas Adelino, Robin Lodder, Stef Verloop, Glenn Weijts (Frank Hendriks)