ONGELUKKIG VERLIES VOOR GOED SPELEND DE ZWERVER.

SVS 1

9 november 2019 14:30

P.M.M. (Piet) Opdam

Op het zware veld van de Schans trad De Zwerver aan tegen SVS uit Capelle a/d IJssel. Dat zonder de nog geblesseerde spits Guido Luiten en dat deed zich voelen in de aanvalskracht van de thuisploeg.

Het begin was voor De Zwerver. In de 2e minuut was er de eerste kans. Een uitstekende voorzet van Robin Lodder werd net gemist door aanvoerder Tom van der Linden. Daarna braken er (achteraf) twee beslissende minuten aan. Het was in de 15e minuut dat de bij SVS gevaarlijke aanvaller Jonathan Linger te veel ruimte kreeg en een schot kon lossen. Helaas voor keeper bas Bijkerk werd de bal van richtring veranderd waardoor hij voor hem onhoudbaar in het doel verdween. 0-1 voor de gasten. In de minuut er na een zelfde situatie maar nu kon Bas Bijkerk de aanvaller van SVS van score afhouden.

Vanaf dat moment nam De Zwerver het heft in handen. Met goede combinaties werd het doel van keeper Bart de Keijzer gezocht. De achterhoede met het centrale duo Jeffrey Gelderblom en Mathijs Vermaat hielden de aanvallers van SVS onder controle en ook beide backs Mike Lodder en Robert Kuijpers gaven geen kansen weg. Met het sterke middenveld met Tom van der Linden, de sleurende Lucas Adelino en de goed spelende Robin Lodder werden de aanvallers van De Zwerver in stelling gebracht. Er kwamen kansen voor spits Glenn Weijts die probeerde de keeper van SVS te verschalken maar  die verkeerde deze middag in een uitstekende vorm. Robin Lodder gaf goede voorzetten af en probeerde het af en toe met een solo. Maar telkens op het laatste moment zat er een been van een SVS verdediger tussen. Aan het einde van de eerste helft was er een kans voor Mathijs Vermaat maar zijn schot werd uitstekend door Bart de Keijzer tot corner verwerkt. Het mooiste moment van de wedstrijd kwam in de bijna laatste minuut van de eerste helft. Een steekpass van Redouan El Akchaoui werd door Glenn Weijts over de keeper heen geschoten maar deze kon er nog net zijn vingertoppen tegen aan zetten en via de lat verdween de bal achter de achterlijn.

De Zwerver ging rusten met een 0-1 achterstand maar het goede spel gaf de supporters het vertrouwen dat er ook in de tweede helft kansen zouden komen.

De Zwerver zette ook na rust het goede spel door en SVS kwam niet echt aan aanvallen toe. Het wachten was op de gelijkmaker.

Maar helaas voor De Zwerver wilde de bal niet in het doel van SVS verdwijnen. Schoten van Glenn Weijts en Stef Verloop troffen geen doel.  Trainer Michel de Raad probeerde via een aantal verse krachten meer aanvalskracht in te zetten. Appie Es-Soualhi kwam in het veld voor Mike Lodder, Damiën de Jong voor Robert Kuijpers en Mark Hendriks voor Robin Lodder. Maar doordat een doelpunt uitbleef ging De Zwerver steeds slordiger spelen om een doelpunt te forceren.

Uiteindelijk bleef de 0-1 eindstand op het scorebord staan.

De Zwerver bleef met lege handen achter ondanks het uitstekende spel. Maar punten kunnen niet uitblijven als men met dezelfde energie de komende wedstrijden ingaat. De Zwerver zit in een afdeling waarin alle ploegen van elkaar kunnen winnen en verliezen. Komende week is er de inhaalwedstrijd tegen Spirit.

Het tweede team doet het goed en blijft na een keurige overwinning op Oranje Wit bovenin meedraaien.

Opstelling De Zwerver :

Bas Bijkerk, Robert Kuijpers (Damiën de Jong), Mathijs Vermaat, Jeffrey Gelderblom, Mike Lodder (Appie Es-Sopualhi), Lucas Adelino, Tom van der Linden, Robin Lodder (Mark Hendriks), Redouan El Akchaoui, Stef Verloop, Glenn Weijts