SCHEIDSRECHTER SPEELT NEGATIEVE HOOFDROL IN SPORTIEVE WEDSTRIJD.

CWO 1

7 maart 2020 14:30

K. (Kenneth) van Dijk

Na twee weken rust begon zaterdag weer de voortzetting van de competitie. De Zwerver speelde uit tegen het Vlaardingse CWO. Thuis was er in een spectaculaire wedstrijd met 4-3 van gewonnen. In die wedstrijd toonde CWO zich al als een uiterst sportieve ploeg net als afgelopen zaterdag. Er werden geen zware overtredingen begaan en er was een goede sfeer tussen de spelers. Alleen moest De Zwerver optornen tegen 13 spelers. Naast een vaak verkeerd vlaggende CWO grensrechter was het scheidsrechter Kenneth van Dijk die de hoofdrol op zich nam. In deze sportieve wedstijd slaagde hij er in om 10 gele kaarten uit te delen. 2 voor CWO en 8 voor De Zwerver. Dit terwijl er nauwelijks een overtreding werd begaan. Ging het tot halverwege de tweede helft nog redelijk daarna sloeg de vlam in de pan. In plaats van de grensrechter van CWO te vermanen keurde hij in de 24e minuut een doelpunt van CWO goed terwijl de speler 3 meter buitenspel stond. De vlaggende grensrechter van De Zwerver keurde hij geen blik waardig. Toen liepen de gemoederen op en het enige wat de scheidsrechter daarna deed was strooien met gele kaarten. Ook fervente CWO supporters spraken schande over deze scheidsrechter.

Je zou haast vergeten dat er deze middag twee ploegen op het veld stonden die er probeerden er een goede sportieve wedstrijd van te maken. Trainer Michel de Raad had in de opstelling te maken met een zieke keeper Bas Bijkerk waardoor Michael Warning het doel verdedigde. Ook de zieke Lucas Adelino en de geschorste Glenn Weijts ontbraken in het team van De Zwerver.

Was het in de eerste minuut dat CWO een corner mocht nemen daarna was het voornamelijk De Zwerver dat ten aanval trok. Onder aanvoering van de uitstekend spelende Gauthier Luwawa werd de aanval gezicht en er ontstonden kansen. Een afstandsschot van Redouan El Akchaoui ging net langs de verkeerde kant van de paal in de 3e minuut terwijl een kopbal van Guido Luiten uit een corner ook geen doel trof. Daarna was het ook CWO dat via lange ballen gevaarlijk werd. De gevaarlijke Rachid Bouali zag zijn schot gestopt worden door Michael Warning. Zo golfde het spel heen en weer en konden beide keepers hun doel schoon houden. Tot de 36e minuut. De Zwerver verdediging liet zich toen verrassen door een steekpas van Abdelkader Kadri die koelbloedig werd afgemaakt door Rick van de Struis. 1-0 voor CWO en een tegenvaller voor De Zwerver. Maar binnen een minuut had De Zwerver de stand weer gelijk getrokken. Vanaf te aftrap kwam de bal bij Guido Luiten die voortrok. De bal kwam terecht bij Redouan El Akchaoui en met een prachtige boogbal verschalkte hij keeper Jan Slagboom. Met deze gelijke stand gingen beide ploegen rusten.

De tweede helft begon De Zwerver opnieuw sterk. Het was Guido Luiten die alleen langs de keeper ging maar zijn schot door een vallende speler van CWO (die hands maakte) gestopt zag worden.

Helaas moest keeper Michael Warning in de 13e minuut afhaken door een blessure en werd vervangen door de jonge keeper Remco Erkelens. In de 18e minuut werd de doorgebroken Robert Kuijpers ten kostte van een overtreding gestopt. Scheidsrechter van Dijk kon niet anders dan een gele kaart trekken voor de speler van CWO. Maar vanaf toen ging de scheidsrechter in de fout. Hij compenseerde de gele kaart van CWO door vlak erna een gele klaart te trekken voor Guido Luiten wegens een lichte botsing en toen kwam de ommekeer in de 24e minuut. Het goedkeuren van het buitenspel doelpunt van CWO en het verder strooien met gele kaarten. De altijd rustige Gauthier Luwawa moest met 2 gele kaarten van het veld vertrekken en de wedstrijd was gespeeld. De Zwerver probeerde nog wel de gelijkmaker te produceren maar verder dan een afstandsschot van Robert Kuijpers op de paal kwam het niet. CWOI was gelukkig met de overwinning waardoor men uit de degradatie zone klom maar schaamde zich over de wanprestatie van de scheidsrechter.

Opstelling :

Michael Warning (Remco Erkelens), Rik van Antwerpen, Mathijs Vermaat, Mark Hendriks, Mike Lodder (Robin Lodder), Redouan El Akchaoui, Stef Verloop (Lars Ducaat), Jeffrey Gelderblom, Robert Kuijpers, Guido Luiten, Gauthier Luwawa