WINST NA EEN STERKE TWEEDE HELFT

CWO 1

28 september 2019 15:00

M.M. (Martin) de Witte

De eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen in de 2e klasse D West 2 tegen het Vlaardingse CWO –   Lucas Adelino  werd vooraf  gehuldigd  voor zijn 250e optreden in de hoofdmacht  - was nog maar 2 minuten oud toen De Zwerver al  een 0-1 achterstand op het scorebord zag verschijnen. Op een lange bal door het centrum werd  Obeida  geen strobreed in de weg gelegd maar zijn inzet werd nog door Mark Hendriks van de lijn gehaald. In de rebound was het echter vHaren die via de paal De Zwerver op een koude douche tracteerde. Het rommelig en onrustig acterende De Zwerver werd 10 minuten later bijna weer verrast toen  vd Meer op rechts doorbraak maar zijn inzet werd knap door doelman Bijkerk gekeerd. Op het kwartier leek De Zwerver  gelijk te maken  maar de veel opkomende aanvoerder  vdLinden zag zijn doelpunt wegens hands worden afgekeurd. De lange spitsen van het counterende CWO  vdMeer en vHaren bleven  dusdanig voor gevaar zorgen dat trainer Knook na een half uur besloot Mike Lodder als linker verdediger te vervangen door de rijzige en kopsterke  vdRhee. De Zwerver bleef ook in het restant van de eerste helft  sorteren in onnauwkeurige passes en  voetbal in te kleine ruimtes, waarbij de goed opkomende Robbin Lodder over links nog al eens over het hoofd werd gezien.  Een grote kans op de gelijkmaker kwam  er nog 5 minuten voor rust toen een strakke voorzet van Kuijpers door iedereen inclusief de Vlaardingse doelman werd gemist en Fonseca de bal ternauwernood tot corner kon verwerken. De laatste grote kans was voor CWO maar keeper Bijkerk kon wederom knap redden bij een inzet van vdMeer. De rust had blijkbaar louterend gewerkt voor de rood-zwarten  want vanaf de aftrap werd er druk gezet en nu werd er wel met goede combinaties de aanval gezocht. Dit resulteerde al na 1 minuut in een gevaarlijke inzet van Luiten die net over de kruising verdween. De Zwerver bleef drukken en de na rust sterk  spelende Weijts werd bij een aanval door de soms emotioneel acterende keeper Evora in de rug geduwd maar de soeverein leidende scheidsrechter De Witte (die soms wel erg veel vertrouwen in zijn assistenten toonde) wuifde de protesten weg. Na een kwartier kwam dan toch de al even in de lucht hangende gelijkmaker tot stand. Kuijpers passte op  Luiten die met zijn overstap  de verdediging op het verkeerde been zette waarna  jubilaris Adelino knap scoorde 1-1. De ban was gebroken en er werd naarstig gejaagd op de voorsprong maar bij een hevige scrimmage na een vrije trap van El Akchoui bleef die nog even uit. Uit weer een strakke voorzet van Weijts –die nu steeds over de vleugel op kwam- misten Luiten en vdLinden in vrije positie. Ondanks het grote veldoverwicht van de thuisclub bleef CWO gevaarlijk bij de schaarse uitvallen. Zo kon het gebeuren dat Kuijpers met nog ruim een kwartier te spelen op het verkeerde been werd gezet en zijn tegen-stander net binnen de zestien  een penalty verdiende. Bijkerk werd vervolgens geklopt door vdMeer 1-2 en in deze fase van de  match een anti climax. De Zwerver toonde zich echter niet uit het veld geslagen en nauwelijks 4 minuten later stond de gelijkmaker weer op het bord toen vdLinden uit een corner van ElAkchaoui  van dichtbij de keeper passeerde  2-2. Het hek was van de dam en 6 minuten later stond in de 83e minuut voor het eerste deze middag een voorsprong voor De Zwerver op het bord. Nadat hij eerst op aangeven van alweer Weijts nog net naast had geschoten beloonde  Luiten  het goede doorzetten en dito pass van de kort daarvoor voor Robbin Lodder ingevallen Stef Verloop  met een knappe schuiver  3-2. Weijts was vlak daarna dicht bij de definitieve beslissing maar Evora haalde zijn harde schuiver net uit de hoek. Het was uitstel van executie want in de blessuretijd kon Weijts zijn sterke optreden na rust bekronen  toen hij op aangeven van Adelino de 4-2 scoorde. Hierop kwam de niet geheel fitte Vermaat nog voor Kuijpers in de ploeg . De Zwerver dacht de wedstrijd rustig uit te spelen maar CWO toonde nog een keer veerkracht door in de laatste minuut van de blessuretijd uit het niets nog de 4-3 aan te tekenen door invaller Almeida. Zo werd het  krachtsverschil  toch nog maar met 1 doelpunt verschil uitgedrukt wat echter voldoende was voor de eerste 3punter van dit nog zo prille seizoen. A.s. zaterdag wacht de uitbeurt bij Alexandria 66 dat voor wat het waard is na 2 wedstrijden  1 punt meer heeft dan De Zwerver.                                                                                                                           Opstelling: Bijkerk-Kuijpers(Vermaat),Gelderblom, Hendriks,M. Lodder(vdRhee)-vdLinden, Adelino, ElAkchaoui, R. Lodder(Verloop),Luiten,Weijts.