RUIME NEDERLAAG DE ZWERVER BIJ NIEUWE KOPLOPER SPARTA

Sparta (AV) 1

2 november 2019 14:30

A.S. (Anne) Greveling

De Zwerver kon bij Sparta geen potten breken. Door naïef verdedigen en gebrek aan daad-kracht op het middenveld en in de voorhoede stond er bij rust al een tamelijk hopeloze 3-0 achterstand op het bord. Al na 3 minuten spelen moest keeper Bijkerk voor de eerste keer naar het net toen een voorzet van rechts half werd weggekopt door Vermaat en Kot strak in de hoek schoot 1-0. De Zwerver – dat de spirit van de geblesseerde Luiten node miste – kon geen vat krijgen op de vlot combinerende  Rotterdammers. Dat resulteerde in de 11e minuut al in de 2-0 toen de opgekomen centrale verdediger Tavares vrij mocht doorlopen en de bal eenvoudig over de ver uitgelopen Bijkerk lobde 2-0.  Er werd gevreesd voor een debacle maar een volgende poging van de thuisclub belandde op de tweede paal.  Bij een schot in de kruising in de 26e minuut kon Bijkerk voor het eerst  zijn kwaliteiten tonen door de bal corner te werken. Maar in de 36e minuut viel toch de 3-0 .Na een  zwak genomen vrije trap van De Zwerver op het doel van Sparta werd de bal snel in  het Kinderdijkse strafschopge-bied gespeeld waarna Kuijpers zich de bal liet ontfutselen door van Buuren die Bijkerk opnieuw het nakijken gaf. Zonder dat De Zwerver verder kans zag voor gevaar te zorgen voor het Rotterdamse doel maar wel verdere schade wist te voorkomen brak de rust aan. Na rust kwam de voor elke meter vechtende Adelino voor Frank Hendriks waardoor er meer balans in het elftal kwam en het middenveld beter bezet was. De felheid van Adelino stimuleerde zijn teamgenoten dusdanig dat er nu wel een echte wedstrijd ontstond en Sparta regelmatig onder druk werd gezet. Weijts had  bijna succes toen hij van grote afstand de ver voor zijn doel staande keeper vdKnijff  trachtte te passeren. In een sterke fase van De Zwerver 10 minuten na de hervatting moest  vd Knijff tot tweemaal toe van dichtbij redden bij een scrimmage voor het Rotterdamse doel bij pogingen van Adelino en Weijts. Ook de na rust opgeleefde El Akchaoui zag kort daarop zijn inzet door de forse doelman worden gekeerd. Hetzelfde overkwam de foutloos spelende Adelino die goed op een dieptepass reageerde. Terwijl iedereen op een tegentreffer  voor De Zwerver rekende viel een kwartier voor tijd de vierde goal aan de andere kant . Bij een scherpe uitval van de Rotterdammers mocht de over links opgekomen Serrano in volkomen vrije positie de bal in de verre hoek schieten 4-0,  een anticlimax en jammer voor de dapper s voor een beter resultaat strijdende Kinderdij-kers. Na deze goal bracht trainer De Raad Bieren en Mark Hendriks voor Robin Lodder en Vermaat. De beide invallers leverden weliswaar  een nuttige bijdrage maar hun inbreng bracht  geen verandering meer in de stand al was Adelino  na een snelle combinatie  met Weijts in de 84e minuut nog dichtbij de eretreffer maar doelman vd Knijff verwerkte de inzet nipt tot corner. Resumerend moest De Zwerver na een  zeer matige  eerste en een goede tweede helft waarin wel het nodige karakter werd getoond  haar meerdere erkennen in een betere tegenstander die terecht aan de leiding gaat in deze sterke afdeling.  A.s. zaterdag kan thuis tegen het Capelse SVS aan eerherstel worden gewerkt . Opstelling Bijkerk-Mike Lodder, Vermaat  (Mark Herndriks), Gelderblom, Kuijpers- Robin Lodder(Bieren), vd Linden, Verloop, El Akchaoui- Frank Hendriks (Adelino), Weijts.