DE ZWERVER VERLIEST OOK DERDE UITWEDSTRIJD

Vitesse Delft 1

19 oktober 2019 14:30

A.P. (Andrew) Westenbroek

Ook in Delft moest De Zwerver het onderspit delven tegen nummer laatst Vitesse Delft, waardoor de Kinderdijkers die Adelino en vdRhee misten wegens werkzaamheden  de rode lantaarn overnamen. Na het opstappen van trainer Knook en assistent Hendriks werd de ploeg gecoacht door good old De Paauw en zijn assistent Noorlander. Beide ploegen begonnen op een prachtige grasmat voorzichtig aan het duel en de kansen waren dan ook schaars. De thuisclub was het eerst gevaarlijk toen Fortes na 7 min de lat raakte. Ook aanvoerder Burgering was dichtbij de openingstreffer maar nu stond doelman Bijkerk in de weg. De Zwerver beperkte zich voorlopig tot 2 afstandsschoten van vd Linden en Luiten maar de enige echte keer dat er gevaar voor het Delftse doel ontstond was bij een uitbraak van Verloop maar de nationale doelman van Syrie de 35 jarige Hisso hield hem door snel uitlopen van scoren af. Voor de rest oogde De Zwerver onmachtig en in een traag tempo zag het geen kans de spitsen Luiten en Weijts goed aan te spelen. Vitesse was vooral met Fortes op beide vleugels regelmatig gevaarlijk . Nadat Robin Lodder zijn vrije trap in de 42e min maar net over de kruising zag verdwijnen kwam de thuisclub vlak voor rust toch nog op een voorsprong.  Bij een verre trap van achteruit omzeilde de snelle Fortes slim de buitenspelval en omspeelde vervolgens ook Bijkerk en zorgde voor 1-0 op een psychologisch uiterst vervelend moment. Na rust startte De Zwerver met een paar pittige aanvallen en in de 50e min schoot Weijts net over. Kort hierna moest handenbinder Fortes met een liesblessure het veld verlaten. De mooiste kans kreeg De Zwerver toen Luiten in vrije positie net naast kopte. De wedstrijd werd wat harder  maar Vitesse bleef verder rustig overeind. Tavares leek bijna een wondermooie goal te gaan scoren maar zijn poging vanaf de middenlijn ging net over het doel van Bijkerk. Halverwege de 2e helft moest Vitesse een volgende domper ondergaan toen El Kadouri na een forse overtreding op Weijts zijn tweede gele en dus de rode kaart kreeg. De Zwerver leek moeite te hebben met de man meer situatie want nadat vd Linden was vervangen door Mark Hendriks en Kuijpers aanvoerder en centrale middenvelder werd was Vitesse aanvankelijk de gevaarlijkste ploeg .De Zwerver bleef het op het volle middenveld zoeken en sloeg de steeds goed  vrijlopende Robin Lodder op de linkervleugel jammer genoeg te veel over. Weijts scoorde nog wel in buiten-spelpositie maar Tavares testte ook de kwaliteiten van Bijkerk. In het laatste kwartier kreeg De Zwerver wat kansen met Robin Lodder en Weijts maar beide malen stond Hisso in de weg. Met nog 8 min te gaan loste Kuijpers een van zijn befaamde schoten maar Hisso tikte de bijna gelijkmaker uit de kruising. In een laatste poging de nederlaag te voorkomen werden Frank Hendriks en De Jong ingebracht voor Mike en Robin Lodder. De grootse kansen waren echter voor Vitesse dat Bijkerk twee keer achtereen zag redden op inzetten van Kingsale en in de blessuretijd deed hij dat nog een keer bij een uitbraak van verdediger Martina. Ver in blessuretijd waren er nog schoten van de doorgeschoven Vermaat (over) , De Jong (voorlangs) en Luiten (op de keeper) te noteren maar Vitesse kon na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Westenbroek opgelucht ademhalen en de eerste overwinning van het seizoen noteren. A.s. zaterdag  kom SV Charlois naar De Schans en dan zal er wellicht weer een overwinning kunnen worden behaald . Opstelling : Bijkerk-Mike Lodder (De Jong),Vermaat,Gelderblom,Kuijpers- Verloop,El Akchaoui,vdLinden(Mark Hendriks)Robin Lodder (Frank Hendriks)- Luiten, Weijts.