De Zwerver MO19-1 - Emplina MO19-1

14 december 2019 10:00

R. (Robin) van Herk

🚩 de Zwerver MO19-1 - Emplina MO19-1

Onze meiden mochten zaterdag aantreden tegen Emplina die deze wedstrijd kampioen konden worden. Wij hebben helaas met veel blessures te kampen, waardoor wij versterking kregen van Lotte, Touriya, Michelle, Grada en Evi. Emplina begon sterk en daar hadden onze meiden wat moeite mee, maar in de 7e minuut rende Natalie over de flank, kapte de bal naar binnen, gaf de bal aan Touriya af, die de bal zo het doel in kon tikken, 1-0! Na deze goal gingen de meiden beter spelen en kregen we hier en daar nog vele kansen. In de 30e minuut kwam Natalie door de verdediging en stond 1 op 1 met de keeper die ze koelbloedig afmaakte, 2-0. Net voor rust nam Evi een hoekschop die in de 5 meter bleef hangen en door Nienke werd opgepakt die hem de winkelhaak in schoot! Met een grote voorsprong van 3-0 gingen de meiden naar de kleedkamer. In de 2e helft bleven we strijden om de 3 punten op de Schans te houden en deden we er alles aan om de 0 achterin te houden. Midden in de 2e helft kreeg Grada de bal waardoor ze net als Natalie 1 op 1 tegenover de keeper stond, en óók zij maakte die kans af, 4-0!! Na die goal kreeg Emplina nog wat kansen die door Sanne en de verdediging werden opgeruimd. Een mooie overwinning tegen de nummer 1! Ze hebben met z'n allen er alles aan gedaan om 100% te geven, en dit gaf resultaat.

Player of the Match: Heel het team, gestreden als leeuwinnen!

📸 Miranda Ducaat