NUTTIGE OVERWINNING DE ZWERVER

Altena 1

10 oktober 2020 14:30

L.J. (Leo) Uitterhoeve

In opnieuw een troosteloze omgeving (geen supporters, harde wind  en in de regen) speelde De Zwerver zijn uit eerste uitwedstrijd dit seizoen tegen Altena in Nieuwendijk. Een bekende tegenstander waar het in het verleden veel moeite mee had. In de afdeling van De Zwerver waren  3 wedstrijden deze middag afgelast door het corona virus en diverse ploegen lopen al tegen een flinke achterstand aan.

Altena, met als trainer Johan van der Werff, had zijn eerste wedstrijden gewonnen en wordt als kanshebber voor één van de bovenste plaatsen gezien. De Zwerver ging proberen  zich te herstellen van de ongelukkige nederlaag tegen GJS de week ervoor.

Onder leiding van scheidsrechter Uitterhoeve trapte De Zwerver af en in het begin kwamen er al goede kansen voor beide teams. In de 3e minuut was het Guido Luiten die uit een vrije trap van

Rredouan El Akchaoui net naast schoot en vlak daarna was het aan de andere kant Kenneth Hoeke die een afstandsschot over het doel van Bas Bijkerk zag gaan.

De eerste helft kenmerkte zich door slordig spel aan beide kanten. Passes kwamen niet aan en daardoor speelde een groot gedeelte van de eerste helft zich af op het middenveld. Nadat in de 14e minuut een afstandsschot van Guido Luiten naast ging en een corner van Robin Lodder gemist werd door keeper Rob de Groot maar net naast ging was het in de 31e minuut toch onverwachts dat Altena aan de leiding kwam.

Een slecht weggewerkte bal door De Zwerver verdediging kwam voor de voeten van Erwin Timmermans terecht die de bal onhoudbaar voor Bas Bijkerk in het doel schoot. Een tegenvaller voor De Zwerver.  Maar onder aanvoering van aanvoerder Robert Kuipers werd het doel van Altena opgezocht en kwam de Altena verdediging onder druk te staan. In eerste instantie werd een te zacht schot van Robert Kuipers gestopt door keeper Ron de Groot maar snel na het openingsdoelpunt van Altena werd het in de 37e minuut toch gelijk. Door mistasten van de Altena verdediging kwam Glenn Weijts alleen voor de keeper en tot opluchting van De Zwerver bank maakte hij  geen fout en schoot de gelijkmaker binnen.

Na 45 minuten blies  (de uitstekend fluitende) scheidsrechter Uitterhoeve voor de rust en konden de kletsnatte spelers de warmte van de kleedkamer opzoeken.

De tweede helft werd aantrekkelijker. Ondanks opnieuw veel onnauwkeurig passes werd er door beide ploegen op de aanval gespeeld. Beide ploegen gingen vol voor de winst.

Aan beide kanten kwamen er kansen. Gauthier Luwawa had alle moeite om zijn tegenstander Denzel Libretto in bedwang te houden en ook Robin Lodder aan de andere kant moest alle zeilen bijzetten om het gevaar aan die kant te bedwingen. Gelukkig stak het hart van de verdediging met Mathijs Vermaat en Dennis Bot deze middag in goede vorm en gaven de aanvallers van Altena weinig kans.

Nadat Eddy Wijtvliet v oor Altena zijn schot over zag gaan was het aan de andere kant een voorzet van Redouan El Akchaoui die door Guido Luiten net naast werd gekopt.

In de 65e minuut was het scheidsrechter Uitterhoeve die een overtreding op Glenn Weijts op het middenveld niet affloot en de aanval door liet gaan. De bal kwam bij aanvaller Jermain Bebrout terecht. Tussen een paar verdedigers wist hij toch de bal op goal te schieten en keeper Rob de Groot te verschalken. DE stand 1-2 verscheen op het scorebord.

Met nog 25 minuten te gaan was het daarna vooral Altena dat aanviel. Daarbij kon keeper Bas Bijkerk zich onderscheiden.  In de 72e minuut maakte hij een hard schot van aanvoerder Julian Geelhoedt onschadelijk. Vlak daarna was het Eddy Wijtvliet die uit de draai overschoot.  Het wachten was op de gelijkmaker maar de vele voorzetten werden door Mathijs Vermaat en Dennis Bot onschadelijk gemaakt  Trainer Joery van de Waal wisselde nog Jermain Bebrout voor Austen Zwaal en de moegestreden Glenn Weijts voor Robbin van der Bok. Toen scheidsrechter na 3 minuten blessure tijd voor het einde floot was het een gelukkig De Zwerver dat de overwinning kon vieren en de 3 punten mee terug nemen naar de Schans.

Opstelling : Bas Bijkerk, Gauthier Luwawa, Dennis Bot, Mathijs Vermaat, Robin Lodder, Redouan El Akchaoui, Robert Kuijpers, Stef Verloop, Jermain Bebrout (Austen Zwaal), Glenn Weijts (Robbin van der Bok), Guido Luiten.