VERLIES VAN DE ZWERVER ONDER BARRE OMSTANDIGHEDEN.

GJS 1

2e klasse F

3 oktober 2020 14:30

S. (Sjaak) de Wild

Na de afgelasting van de vorige wedstrijd wegens een corona virus besmetting speelde De Zwerver zaterdag tegen GJS. Een oude vertrouwde tegenstander. Onder normale omstandigheden voor de supporters een wedstrijd om naar uit te kijken. Maar nu was dat anders. Geen supporters, de kantine gesloten en ook mocht er geen gebruik gemaakt worden van de kleedkamers.

Daarnaast regende het gedurende de gehele wedstrijd. De spelers van GJS hadden hun heil gezocht op de tribune om zich om te kleden en de wedstrijdbespreking te houden, de spelers van De Zwerver zaten in een tent op het terras. Niemand had ooit zo’n barre situatie meegemaakt in deze verwarrende tijd. Vaak hoorde je het geluid dat de KNVB beter het programma voor een aantal weken had kunnen stilleggen , mede gelet op de vele afgelastingen die er in het programma waren.

Maar om 14.30 uur stonden beide teams op het veld voor de aftrap.

Het was GJS die het beste uit de startblokken kwam. In de 4e minuut was het een gevaarlijke vrije trap die door keeper Bas Bijkerk met de voet moest worden gestopt. Vlak daarna was het opnieuw bijna raak. De nog altijd gevaarlijke spits Ruud Bos kreeg een vrije kans maar zijn (zachte) schot werd door Bas uit het doel gehouden. De naamgenoot Youri Bos vond opnieuw Bas op zijn weg en kreeg een corner.

Na een kwartier kreeg De Zwerver iets meer greep op de wedstrijd. Trainer van der Waal had Gauthier Luwawa als rechtsachter opgesteld en gedurende de wedstrijd bleek dat een goede keus te zijn. Veel opkomend en met zijn snelheid ook de aanvaller van GJS goed in bedwang houdend zette hij de voorwaartsen aan het werk. In de aanval stonden Glenn Weijts en Jermain Bebrout. Zo ontstond er een open wedstrijd op het ondanks de regen goed bespeelbare veld. Aan beide kanten ontstonden er mogelijkheden. In de 21e minuut was het een afstandsschot van Zencirkiran dat via Bas Bijkerk op de lat uiteen spatte en even later een voorzet van Germain die net door Glenn Weijts werd genist. Terwijl iedereen dacht dat het met rust 0-0 zou zijn was het toch dat GJS scoorde. Op rechts kon de aanvaller van GJS ongehinderd een voorzet geven en die kwam voor de voeten van Joost Haggenburg terecht die geen moeite had om de 0-1 aan te laten tekenen.

In de rust zochten beide teams hun plek op de tribune en op het terras op om hun thee te drinken.

Na de rust een zelfde beeld. Het begin was voor GJS terwijl later er meer evenwicht in de wedstrijd kwam. In de 47e minuut werd er een doelpunt van GJS afgekeurd wegens buitenspel. Een paar minuten later smoorde een harde vrije trap van aanvoerder Robert Kuijpers in de muur van GJS.

In de 54e minuut werd een hard schot van Glenn Weijts net voor de lijn nog weggewerkt. Inmiddels had trainer van der Waal Robbin van der Bok gewisseld voor aanvaller Guido Luiten. Dit om meer stootkracht te brengen en een doelpunt te forceren. Er kwamen dan ook kansen voor De Zwerver. De goed spelende Stef Verloop brak op links door maar zijn voorzet wed door Glenn Weijts net over geschoten. Een hard schot van Gauthier Luwawa werd door keeper Raymon den Haan los gelaten maar Guido Luiten kon er net niet van profiteren.  Ook in de minuten erna waren er voorzetten van Redouan El Akchaoui en Robin Lodder waarbij Guido Luiten door gebrek aan wedstrijd ritme (5 wedstrijden niet gespeeld) de scherpte miste om te scoren.

Zo bleef het een spannende wedstrijd met mogelijkheden aan beide kanten. Lars Ducaat kwam nog in het veld voor de moegestreden Redouan El Akchaoui

Totdat in de 81e minuut De Zwerver de bal op het middenveld onnodig verspeelde. De counter die daarop volgde werd goed uitgespeeld door GJS en keeper Bas Bijkerk was kansloos bij de inzet van Fadelme Elonga. 0-2 en de wedstrijd zat op slot. De Zwerver bleef toch de aanval zoeken op zoek naar een doelpunt. En die kwam in de 90e minuut. Een corner werd door Guido Luiten hard tegen de touwen gekopt.  1-2.  In de blessure tijd kreeg De Zwerver nog een mogelijkheid via een vrije trap maar die had geen succes. Zo eindigde deze ongezellige wedstrijd in een 1-2 verlies voor De Zwerver. De komende week moet men naar Altena. In het verleden altijd een tegenstander waar vaakvan  werd verloren

Opstelling : Bas Bijkerk, Gauthier Luwawa, Dennis Bot, Mathijs Vermaat, Robbin van der Bok (Guido Luiten), Robin Lodder (Mark Hendriks). Redouan El Akchaoui (Lars Ducaat), Stef Verloop, Robert Kuijpers, Glenn Weijst, Jermain Bebrout..