De Zwerver JO11-1 - ZBC'97 JO11-1

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

🚩 Zaterdag 25 september, stond de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op het programma. Na twee uitwedstrijden te hebben gespeeld, is het altijd weer een genoegen om thuis op de mooie Schans te mogen spelen.
Dat het een pittige wedstrijd zou gaan worden, hadden we verwacht. De tegenstander van vandaag,ZBC’67, had namelijk nog geen wedstrijd verloren, sterker nog ze hadden beide wedstrijden gewonnen met monsterscores.
Na een goede voorbereiding gingen we aan de slag, en wat een start. Binnen een aantal minuten wisten we de score te openen en meteen daarna gingen we goed door. De tegenstander werd overbluft en zo konden we na een paar minuten met veel trots kijken naar het scorebord 3-0.
Na deze verpletterde fase, werd ZBC’67 sterker en kwamen we er achter  dat we de wedstrijd nog lang niet hadden gewonnen. ZBC’67  had een aantal prima voetballers in het team en in de loop van de eerste helft viel dan alsnog de eerst tegengoal.
Na deze tegengoal lieten we zien hoe ons team in elkaar zit. We pepten elkaar op en na een paar minuten wisten we weer te scoren. 4-1. Dit was dan ook de ruststand.

De tweede helft ging gelijk op, beide ploegen speelden op de aanval en dit resulteerde in diverse kansen voor beide ploegen. Geleidelijk aan kwam er toch wat concentratiegebrek in ons spel, hierdoor werd het heel spannend want ZBC’67 wist terug te komen tot 4-3. Na de laatste time out gingen we vol voor de aanval spelen, we moesten deze wedstrijd winnen. Echter dacht de tegenstander daar ook zo over en vielen de doelpunten als rijpe appelen van de boom. Gelukkig trokken we aan het langste eind en wonnen we de aantrekkelijke wedstrijd met 8-6.
Een geweldige prestatie, tegen een goede ploeg. Met 6 punten uit 3 wedstrijden mogen we dan ook zeer tevreden zijn. Wederom hebben we veel positieve ontwikkelingen gezien in ons team.
Speciaal wil ik Sebastiaan benoemen, hij wist vandaag maar liefst 6 x te scoren. Ook Gijsbert wil ik hierbij nogmaals bedanken voor het begeleiden van het team.

Met sportieve groeten,
Olav en Simon