De Zwerver 5 - Hardinxveld 7

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Het seizoen van Zwerver 5 begon dit jaar met een klinkende thuisoverwinning van 6-1 op het altijd lastige Pelikaan. De doelstelling van dit seizoen was top 3 en gezien de spelers die op de woensdagavonden onder toeziend oog van Ab en Martha was dit ook zeker mogelijk. Er waren wat coronaperikelen en soms was het lastig om mensen te vinden. Onze dank gaat uit naar de mannen die hebben ingevallen. De wedstrijden die wij speelde gingen soms makkelijk en soms heel moeilijk. Drechtstreek was een zeer goede en positieve tegenstander en soms ging het te makkelijk. Uiteindelijk moesten we 7 finales spelen en dat waren finales. De spanning was om te snijden en dat was te merken aan de speelstijl van zwerver 5. De overwinningen werden onder toeziend oog van Drechtstreekspelers elke x weer binnengesleept. Tot aan 28 mei 2022. De dag dat de selectie bizar compleet was. Zelfs uit Spanje kwam er een speler terug. We wisten dat gelijkspel voldoende was. Dit was zeker terug te zien in het spel. Waarbij tevens complimenten richting Hardinxveld die zeer compact speelde.  Er werden eigenlijk door beide partijen geen echte kansen gecreëerd en wat er werd gecreëerd werd onschadelijk gemaakt door de solide verdedigers van beide kanten.  In de rust werd nogmaals gezegd door de coach van blijf rustig komt vanzelf.  Hardinxveld ging de tweede helft met meer druk naar voren voetballen en hier had de zwerver last van. Gelukkig hadden wij Steven op doel met daarvoor een ijzersterke verdediging en een middenveld waar altijd een bal heen kon.
Uiteindelijk floot onze altijd gewaardeerde scheidsrechter af. Dank namens heel zwerver 5 voor het fluiten van de wedstrijden. Na het fluitsignaal konden we genieten van het kampioenschap.