Wieldrecht MO13-1 - De Zwerver MO13-1

3328LB
DORDRECHT

WIELDRECHT MO13 - DE ZWERVER MO13   0-2

Na de winst van vorige week tegen Stedoco zat de stemming er de hele week goed in. Goede opkomsten op de trainingen waar we repeterend geoefend en getraind hebben op spelen in teamverband. Alleen kan je een wedstrijd namelijk niet winnen, maar met zijn allen wel. Met deze gedachte gingen we op pad richting Wieldrecht. Een ploeg waar we de vorige keer niet van hebben weten te winnen. Met 12 meiden, in de volle mist, naar het uiterste puntje van Dordrecht. Na wat vertraging op het sportpark Wieldrecht, mochten we aantreden op het hoofdveld (en op echt gras) voor de tribune  en de gezellige kantine.

Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat we deze wedstrijd konden winnen. Het was gelijk één richtingsverkeer richting het doel van Wieldrecht. De eerste kansen kwamen al vrij snel. Deze kansen werden echter goed gepareerd door de meiden van Wieldrecht. Verder dan tegenhouden kwam Wieldrecht echter niet. Het was wachten op een rake doelkans. En deze kwam er ook, en wat voor één! Door het opjagen van de keepster door Bente,  werd de bal snel door de keepster weggetrapt richting middenlijn. Christina bedacht zich geen moment en nam de bal in 1x keer van ruime afstand direct op de schoen. Wat een schot! Onhoudbaar voor de keepster van Wieldrecht die alleen maar naar de bal heeft kunnen kijken: goal, 1-0 voor De Zwerver. Daarmee noteert ook Christina haar 1ste doelpunt van het seizoen in de boeken.

Met deze stand bereikte we ook de rust. In de rust hebben we afgesproken om iets meer rust te brengen in het spel. Gewoon simpel blijven spelen en achterin geen risico's nemen was voldoende. Dat hebben de meiden ook gedaan. Er is geen kans meer weggegeven. Als  het achterin dichtblijft, komt voorin vanzelf de kans. En dat gebeurde ook in deze wedstrijd. Na een goede aanvulling kwam de bal voor de voeten van Tess, die haar wekelijkse goaltje meepikte: 2-0 voor De Zwerver. In de laatste minuut spetterde Bente nog een bal hard op de paal. Dit schot had meer verdiend, maar zo werkt het helaas niet in de voetbal. De meiden hebben zo een gecontroleerde 0-2 overwinning geboekt. Goed gedaan!

We zijn stijgende in de stand. Over 2 weken komt koploper SVW op bezoek op De Schans. Als we deze lijn van voetballen vasthouden kunnen we in deze wedstrijd ook een goed resultaat halen en kunnen dan mee gaan doen om het kampioenschap.

Komende zaterdag geen wedstrijd voor Mo13.

Tot een volgende keer,

René