DE ZWERVER WINT VERDIEND.

Tricht 1

2e klasse F

10 mei 2022 19:15

L. van Heiningen

Sportpark De Schans
Smitweg 6
2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Op een door de weekse dinsdag werd er door de KNVB een competitieronde ingepland. Voor veel ploegen best lastig als men een verre reis moet maken, spelers werken enz. Gelukkig voor De Zwerver had men een thuiswedstijd tegen Tricht op het programma staan. Een tegenstander waar men in de uitwedstrijd in de laatste minuut van had gewonnen na een zenuwslopende wedstrijd. Trainer Joery van der Waal moest het centrale duo (Mathijs Vermaat en Dennis Bot) missen en ook Redouan El Akchaoui was door ziekte afwezig. Daardoor stonden Mark Hendriks en Austen Zwaal nu in het centrum en was Jesper Kusters op het middenveld de vervanger van Redouan. Vanaf het begin van de eerste helft was het De Zwerver dat het beste van het spel had. Via goed voetbal en veel druk op de spelers van Tricht kwamen er de nodige kansen. De uitstekend spelende Jesper Kusters zette in de 3e minuut Guido Luiten aan het werk maar zijn schot ging naast. Nadat in de 13e minuut Jesper Kusters alleen via een harde overtreding (gele kaart) kon worden gestopt was het in de 19e minuut bijna raak. Jermain Bebrout probeerde via een lob de keeper van Tricht te verrassen maar dat mislukte. Vlak daarna opnieuw een mooie aanval via Robert Kuijpers die net niet door Guido Luiten kon worden afgemaakt. Zo bleven er kansen komen en had de aanval van Tricht weinig in te brengen. Op het middenveld werden zij afgetroefd door de sterk spelende Lucas Adelino, Stef Verloop en Jesper Kusters. Maar ook de achterhoede van Tricht kon niet opbouwen omdat de aanvallers van De Zwerver Glenn Weijts., Guido Luiten en Jermain Bebrout bleven storen. Volkomen onverwachts kwam Tricht toch op een voorsprong in de 31e minuut. Een terugspeelbal op keeper Bas Bijkerk werd verkeerd door hem beoordeeld en toen had Tim van Dijken geen moeite de bal in het lege doel te schuiven. Dat was een tegenvaller. Maar De Zwerver pakte de draad gewoon weer op en zette met hetzelfde spel Tricht onder druk. Een paar keer werd er ten onrechte voor buitenspel gevlagd tot frustratie van De Zwerver aanhang maar in het laatste gedeelte van de eerste helft was het toch De Zwerver dat loon naar werken kreeg. Het was een prachtige pass van Stef Verloop op Jermain Bebrout die van buiten het strafschopgebied hard in schoot en de 1-1 op het scorebord bracht in de 39e minuut. En twee minuten later was het Glenn Weijts die hetzelfde deed met een ziedend hard schot na een pass van Lucas Adelino. Scheidsrechter van Heiningen moest af en toe de staf en bankzitters van Tricht tot de orde roepen wegens negatieve opmerkingen  richting leiding en tegenstander. Met 2-1 voor De Zwerver gingen beide ploegen rusten na een uitstekende eerste helft voor de thuisploeg.  Na de rust kwam Tricht sterker uit de kleedkamer en probeerde de Zwerver verdediging onder druk te zetten. Ook keeper Bas Bijkerk werd aan het werk gezet. In de 52e en 54e minuut moest Bas twee reddingen verrichten op schoten van Rene van Soelen en de gevaarlijke Tim van Dijken. In de 63e minuut maakte Tricht de gelijkmaker. Vanaf rechts kwam de bal voor en Tim van Dijken kopte de bal naar de vrijstaande Joran Smit die de bal onhoudbaar voor de keeper van De Zwerver in het doel schoot. Maar het pleit voor De Zwerver dat het na de gelijkmaker het spel weer omdraaide en vol op de aanval ging. Het was Jesper Kusters die de bal vanaf links uitstekend voorgaf aan Jermain Bebrout die tussen 3 verdedigers in de bal aan Glenn Weijts kon geven. Vanuit de draai passeerde die opnieuw doelman Rian Drost en De Zwerver had opnieuw een voorspong.3-2 op het scorebord.  Rick Verloop kwam in het veld voor de moegestreden Jesper Kusters en echt gevaarlijk kon Tricht niet meer worden. Guido Luiten had nog een strafschop verdiend maar de uitstekend leidende scheidsrechter van Heiningen vond de overtreding te licht. In de 86e minuut kreeg Tricht nog een vrije trop op de rand van het strafschopgebied maar het schot ging naast. Tom Ferrier loste Jermain Bebrout nog af maar precies na 90 minuten floot tot frustratie van de Tricht aanhang de scheidsrechter af voor het einde. De Zwerver kon met een 3-2 overwinning van het veld stappen. Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Austen Zwaal, Mark Hendriks, Robin Lodder, Lucas Adelino, Stef Verloop, Jesper Kusters (Rick Verloop), Jermain Bebrout (Tom Ferier), Guido Luiten , Glenn Weijts.