VERDIENDE NERDERLAAG VOOR DE ZWERVER.

Sleeuwijk 1

23 april 2022 15:00

A. Bracht

Sportpark De Roef
Rijksstraatweg 113
4254XC
SLEEUWIJK
tel. 0183-301924

Na een aantal goede wedstrijden gespeeld te hebben was de verwachting van veel spelers en supporters dat de wedstrijd tegen Sleeuwijk een zelfde vervolg zou hebben. Want thuis had men met 3-0 makkelijk gewonnen. Maar daar kwam men bedrogen mee uit. Op het kunstgrasveld van Sleeuwijk trof de Zwerver een tegenstander die er alles aan deed om De Zwerver het spel onmogelijk te maken. Daardoor kwam De Zwerver niet in haar spel. Men probeerde wel te combineren maar vele passes kwamen niet aan en daardoor kwam de verdediging van De Zwerver onder druk. In de afgelopen wedstrijden was het centrum van de verdediging met Dennis Bot en Mathijs Vermaat sterk maar deze middag had men het moeilijk om zich onder de druk uit te spelen. In het eerste kwartier was het Sleeuwijk dat voluit druk zette. Spits Lennard Pierhagen kreeg in de 5e minuut de eerste kans maar zijn schot ging over het doel van Bas Bijkerk. Ook in de 15e minuut was het dezelfde speler die met een harde kopbal keeper Bas Bijkerk op de proef stelde. Pas in de 18e minuut was het een pass van Rick Verloop op Glenn Weijts die door de grensrechter van Sleeuwijk voor buitenspel werd afgevlagd. In de 21e minuut was het een vrije trap van Boris Pijlman die door Bas kon worden gekeerd. Nadat in de 29e minuut de eerste goede aanval van De Zwerver via Rick Verloop net niet tot een doelpunt kon worden omgezet was het in de 31e minuut wel raak aan de andere kant. De uitstekend spelende Akram Mahamed kreeg de bal op 20 meter van het doel en zijn harde schot verdween in de bovenhoek van het doel onhoudbaar voor de keeper van De Zwerver. 1-0. De Zwerver was even van slag en een paar minuten later werd de verdediging verrast door een lange bal van achteruit die (in buitenspel situatie??)  door Maik Kemmeren keurig werd afgerond. 2-0 voor Sleeuwijk. Gezien het spelbeeld een verdiende voorsprong want De Zwerver was geen schim van de vorige wedstrijden. Het middenveld werd voortdurend vast gezet waardoor de aanvallers niet aan het werk konden worden gezet. De trainer van Sleeuwijk (Toine van Pelt die jaren geleden nog als speler tegen De Zwerver aantrad) had het tactisch goed neergezet met de lessen van de uitwedstrijd op de Schans nog in herinnering. Trainer Joery van der Waal moest wat doen en wisselde in de rust Mark Hendriks voor Robin Lodder en Jermain Bebrout voor Guido Luiten. En in de tweede helft werd het een meer gelijkwaardige wedstrijd. In de 55e minuut ging een kopbal van Guido Luiten net naast uit een voorzet van Austen Zwaal. Dat gaf de Zwerver supporter moed maar die werd een minuut later al te niet gedaan. Opnieuw was het een schot van grote afstand door Boris Pijlman die langs de verraste keeper Bas Bijkerk het doel inging. 3-0 voor de thuisclub. De Zwerver probeerde wel om een tegentreffer te maken. In de 60e minuut was het een vrije trap van Glenn Weijts toen een speler van Sleeuwijk hands maakte in het strafschopgebied maar een strafschop bleef uit. De Zwerver bleef daarna het sterkst maar de deze middag uitstekende keeper Corné Dekker van Sleeuwijk hield alle ballen uit zijn doel. Een doelpunt van Guido Luiten werd afgekeurd na een vermeend duwtje. Tot verrassing van iedereen werd de wedstrijd door de scheidsrechter voor 5 minuten onderbroken maar daarna gelukkig kon er weer worden verder gespeeld. Een voorzet van Guido Luiten kon net niet worden afgemaakt door Rick Verloop. Robert Kuijpers kwam in het veld voor Mathijs Vermaat maar ook hij kon de wedstrijd niet laten kantelen. Redouan El Akchaoui (aan banden gelegd door de Sleeuwijk verdediging) kreeg nog een kans maar zijn schot uit de draai ging over. De Zwerver supporters hadden zich al met een 3-0 verlies verzoend toen volledig onverwachts de 4-0 viel. Een Zwerver verdediger raakte de bal ongelukkig waardoor de bal over keeper Bas Bijkerk ging. De doorgelopen Lennard Pierhagen had toen geen moeite om de bal in het lege doel te plaatsen. Met een onverwacht 4-0 verlies stapten De Zwerver spelers van het veld. Niemand had echt zijn goede vorm van de afgelopen wedstrijden gehaald. Komende zaterdag zal men uit een ander vaatje moeten tappen om het stugge Woudrichem te verslaan. Opstelling : Bas Bijkerk, Austen Zwaal, Mathijs Vermaat (Robert Kuijpers), Dennis Bot, Mark Hendriks (Robin Lodder), Lucas Adelino, Stef Verloop, Redouan El Akchaoui, Rick Verloop, Jermain Bebrout (Guido Luiten), Glenn Weijts.