OPNIEUW LATE TEGENTREFFER TEGEN WILHELMINA ‘26

4261AD
WIJK EN AALBURG
tel. 0416-691682

Zaterdag moest de Zwerver aantreden tegen Wilhelmina ’26 uit Wijk en Aalburg. Een tegenstander waar men slechte herinneringen aan heeft. In de thuiswedstrijd was het De Zwerver dat gedurende de gehele wedstrijd de beste was maar in de slotminuut de winst uit handen gaf. Dus er moest deze middag wat recht gezet worden. Trainer Joery van der Waal was afwezig (vrijgezellenfeest) waardoor trainer Pleun de Paauw de honneurs waar moest nemen deze middag samen met Tom van der Linden. Ook Dennis Bot was door ziekte afwezig. Gevolg was dat Mark Hendriks in het centrum naast Mathijs Vermaat ging spelen en Robin lodder kon beginnen op zijn vertrouwde  links back plaats. Op het harde veld was het Wilhelmina ’26 dat het beste met de wedstrijd begon en dat volhield gedurende de eerste helft. Een kopbal en een schot van Willian Colijn waren de eerste tekenen dat Wilhelmina ’26 het beste van het spel had. In de 18e minuut was het een harde kopbal van een van de beste spelers van Wilhelmina Robert Bouman die uitstekend door keeper Bas Bijkerk onschadelijk werd gemaakt. Een paar minuten later was het opnieuw dezelfde Robert Bouman die zijn schot zag landen op de lat boven Bas Bijkerk. En pas in de 26e minuut was het De Zwerver dat voor het eerste gevaar kon zorgen. Een voorzet van Guido Luiten kon net niet tot een doelpunt worden omgezet door aanvoerder Robert Kuijpers. De Zwerver kwam daarna iets beter in zijn spel. Stef Verloop zette goed door in de 28e minuut en vlak daarna een kopbal; van Guido Luiten uit een voorzet van Redouan El Akchaoui maar beide doelpogingen gingen naast. In de 38e minuut was het dat Redouan Elk Akchaoui aangaf aan trainer Pleun de Paauw dat hij niet verder kon. Hij werd vervangen door Jermain Bebrout. Hierdoor moest Guido Luiten noodgedwongen achter de spitsen gaan spelen. Vlak voor rust was het De Zwerver dat opnieuw een grote kans kreeg maar het schot van Jermain Bebrout werd door keeper Carlo van den Beukel gepakt.  Met een 0-0 stand op het scorebord gingen beide ploegen rusten. Wilhelmina ’26 had in de eerste helft recht gehad om op voorsprong te komen maar de goede achterhoede van De Zwerver met een uitblinkende Bas Bijkerk hielden de nul. In de tweede helft was het een ander  De Zwerver dat aan de wedstrijd begon. Wilhelmina werd teruggedrongen op de eigen helft en kon slechts via lange ballen de voorhoede aan het werk zetten. Met opnieuw een sleurende Lucas Adelino op het middenveld werden de pogingen van Wilhelmina  om aan te vallen verstoord. In de 48e minuut had de scheidsrechter kunnen fluiten voor een strafschop toen Guido Luiten onreglementair in het strafschop gebied onderuit werd gehaald. Maar de overgens uitstekend fluitende scheidsrechter Huser liet doorspelen. Ook een harde overtreding op Stef Verloop had geen gevolgen. De Zwerver bleef via een actieve Glenn Weijts en een steeds beter draaiende Jermain Bebrout het gevaarlijkst. In de 19e minuut was het een hard schot van een Wilhelmina aanvaller dat door keeper Bas Bijkerk onschadelijk kon worden gemaakt. Het leek op een 0-0 wedstrijd uit te draaien maar volkomen onverwachts werd er gescoord. Een lange bal van Mark Hendriks kwam bij spits Glenn Weijts terecht die zijn tegenstander op het verkeerde been zette. Ook keeper Carlo van den Beukel had geen antwoord op het schot van Glenn. 0-1 voor De Zwerver verscheen op het scorebord. De Zwerver kreeg daarna via Glenn Weijts en Jermain Bebrout nog kansen om de voorsprong uit te breiden. Maar het bleef heel lang 1-0 voor De Zwerver. Trainer Pleun de Paauw bracht Rock Verloop in het veld voor de moegestreden Guido Luiten en Jesper Kusters voor Robert Kuijpers. Maar net als in de thuiswedstrijd was het Wilhelmina dat heel laat scoorde. Een ingooi werd onvoldoende weggewerkt en in de scrimmage die ontstaat was het Lukasz Junatowski die zijn voet nog net tegen de bal kon zetten en voor de 1-1 aantekende.  Een hard kopbal in de 94e minuut van opnieuw dezelfde speler had haast gezorgd dat Wilhelmina er met de volle buit vandoor was gegaan. Maar na het laatste fluitsignaal stond er een terechte 1-1 op te scorebord. Door de late tegentreffer waren de spelers van De Zwerver wel teleurgesteld. A.s. dinsdagavond speelt De Zwerver thuis een wedstrijd tegen Tricht. Aanvang 19.15 uur.   Opstelling : Bas Bijkerk, Austen Zwaal, Mark Hendriks, Mathijs Vermaat, Robin Lodder, Stef Verloop. Robert Kuijpers(Jesper Kusters). Redouan El Akchaoui (Jermain Bebrout), Lucas Adelino, Guido Luiten (Rick Verloop), Glenn Weijts.

De fotos van de wedstrijd zijn door Miranda Ducaat gemaakt en zijn hier te zien