DE ZWERVER NEEMT EERSTE HORDE OP WEG NAAR PROMOTIE

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

De Zwerver heeft onder ideale weers- en terreinomstandigheden en onder grote publieke belangstelling de eerste wedstrijd in de nacompetitie met 3-1 gewonnen van MZC 11 uit Zierikzee. Een wedstrijd waarin door diverse omstandigheden geen beroep kon worden gedaan op Robin Lodder, Rick en Stef Verloop en Austen Zwaal. Nadat de rookwolken van het vuurwerk op De Schans waren opgetrokken ontspon zich een uiterst aantrekkelijk duel tussen 2 goed voetballende ploegen die vol op de aanval speelden. Het figuurlijke vuurwerk was er al na 2 minuten toen linksachter Mark Hendriks wat al te optimistisch acteerde en de bal verspeelde waarna  aanvoerder Ramon Janson  door doelman Bas Bijkerk ten val werd gebracht. Scheidsrechter Eddy van Iren wees onverbiddelijk naar de stip maar Janson verzuimde dit vroege cadeau uit te pakken en schoot de bal hoog over. Een vroeg wake up call voor de thuisclub die vervolgens opgelucht vanuit een sterk middenveld aan een reeks aanvallen kon gaan bouwen. Guido Luiten was na een snelle uitbraak in de 6e minuut dicht bij de openingstreffer maar zag zijn inzet door Thijs Rombouts worden gestopt. De bezoekers werden door De Zwerver steeds meer  onder druk gezet wat in de 17e minuut resulteerde inde openingstreffer toen Glenn Weijts uitstekend reageerde op een pass van rechtsachter Robert Kuijpers en knalhard en loepzuiver uithaalde 1-0. De ontketende spits zag enkele minuten later zijn schot rakelings over het doel verdwijnen. De bezoekers lieten zich echter ook niet onbetuigd en zagen vooral over de linkerkant kansen voor de gevaarlijke Luuk van Vossen die vlak voor de openingstreffer rakelings naast schoot. In de 25e minuut vond van Vosen met een voorzet  Jesse Kalwij bij de tweede paal maar de spelmaker kopte in vrije positie naast. Een tweede grote kans was er 3 minuten later voor de gasten toen Janson alleen op doel af kon gaan maar faalde in de afwerking. Nadat ook van Vossen zijn harde en doelgerichte poging maar net tot corner zag worden verwerkt was het gedaan met de pret voor de gasten. Eerst was Jesper Kusters nog wat ongelukkig met zijn inzet die door de doelman tot corner kon worden verwerkt maar in de 38e werd het toch 2-0  toen Dennis Bot uit een afgeslagen hoekschop met een prachtig gerichte trap in de bovenhoek scoorde. Een prima indraaiende corner van Redouan El Akchaoui zorgde bijna nog voor de 3-0  voordat de rust aanbrak. MZC 11 dat getraind wordt door  de befaamde ex middenvelder van Hoek Adriaan Nieuwenhuijse draaide direct na het fluitsignaal voor de tweede helft de gaskraan open en ging vol in de aanval op zoek naar de aansluitingstreffer. Na 10 minuten moest Bas Bijkerk al zijn talenten tonen toen hij de bal over de lat tikte bij alweer een inzet van de gevaarlijkste aanvaller van Vossen maar daarvoor waren al een kopbal en een schot van de bezoekers rakelings over het doel verdwenen. De Zwerver wankelde maar na ruim een kwartier stond de weer zeer sterk acterende Lucas Adelino aan de basis van de bevrijdende 3-0 toen hij de bal aan Jesse van Vliet ontfutselde en vervolgens met een dieptepass Glenn Weijts in staat stelde met een geweldige en onhoudbare  treffer te scoren. De dapper strijdende Zeeuwen zagen deze dreun niet aankomen en waren duidelijk aangeslagen. De wedstrijd was gespeeld en De Zwerver bracht mede met het oog op de volgende confrontatie op dinsdag a.s. met Sam van Gemerden voor Mark Hendriks en Gauthier Luwawa voor Jesper Kusters verse krachten in het veld. MZC 11 bleef met een aantal invallers  nog wel de aanval zoeken voor een verdiende eretreffer. Nadat eerst een kopbal van Bram de Jonge nog naast het doel van Bas Bijkerk was gegaan wist invaller Coen Dalebout 5 minuten voor tijd te profiteren van balverlies van de  jonglerende spelmaker Redouan El Akchaoui en de 3-1 op het scorebord te brengen. In de voorlaatste minuut was De Zwerver nog dicht bij de 4-1 maar het doelpunt van Gauthier Luwawa op aangeven van Glenn Weijts werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. A.s. dinsdag speelt De Zwerver in de volgende ronde op De Schans om half 8 tegen 1e klasser FC Breukelen dat Heukelum wist uit te schakelen. De Winnaar van deze confrontatie speelt a.s. zaterdag de finale op neutraal terrein tegen de winnaar van Yerseke – Wieldrecht.

Opstelling Bijkerk-Kuijpers,Bot,Vermaat,Hendriks (vGemerden)- Bebrout, Adelino,El Akchoui,Kusters (Luwawa)- Luiten, Weijts.