ONDANKS STERKE EERSTE HELFT  VERLIES VOOR DE ZWERVER IN TERNEUZEN

4532ET
TERNEUZEN
tel. 0115-648777

De verste uitwedstrijd van dit seizoen moest bij Terneuzense Boys  op een hobbelig en dus moeilijk bespeelbaar veld worden afgewerkt. Na een aarzelend begin van beide kanten was er in de 11e minuut plotseling een grote kans voor de diep gestuurde  Rick Verloop maar zijn schot verdween over het doel van de lange doelman  Nando Pijnenburg. Een fris opererend De Zwerver – dat Glenn Weijts en Jesper Kusters wegens vakantie miste maar in Jori Bieren en Youssef Lamrid volwaardige vervangers kende – trok  in de loop van het eerste bedrijf het initiatief steeds meer naar zich toe. In de 20e minuut werd overal opduikende Rick Verloop weer bereikt maar nu moest hij te veel uitwijken om doelgevaarlijk te kunnen worden. Maar in de volgende minuut was het wel raak. Youssef Lamrid slalomde door de verdediging en wist met een schuiver via de verre paal zijn ploeg aan de leiding te brengen 0-1. De treffer leek de mannen van Joery van der Waal nog meer zelfvertrouwen te geven. De als wingback spelende Bieren kwam net te kort bij een lange bal en een vrije trap van Robin Lodder draaide bij de verre paal gevaarlijk binnen. De  gastheren voelden de hete adem van De Zwerver in de nek  wat resulteerde in een gele kaart voor Jesper Cornelissen na een paar pittige overtredingen  waarop helaas ook de excellerende Nathan Silie deze prent kreeg voorgehouden omdat hij voor eigen rechter speelde in de ogen van de soms  wat laconiek fluitende leidsman. De Zwerver bleef de tweede goal zoeken. De met veel zelfvertrouwen spelende Lamrid kopte de bal in een ogenschijnlijk  kansrijke positie voor in plaats van zelf te scoren en Rick Verloop schoot 5 minuten voor rust volkomen vrij wederom over. Bij de thuisclub kwam het meeste gevaar van de opkomende linker middenvelder Cor Pieter Pander die Tom Ferrier een moeilijke middag bezorgde. De gevaarlijke spitsen Miroslav Peric en Ibrahim Eryuruk werden knap door Silie en Austen Zwaal geelimineerd. De weer van een blessure genezen Siggy Schutte behoefde voor rust dan ook maar schaars in actie te komen.  In de rust had trainer Kevin Hollander zijn manschappen blijkbaar duchtig toegesproken en  zijn wankele achterhoede aangepast. Toch was de eerste grote kans direct na rust voor De Zwerver toen Rick Verloop en Lamrid samen vrij voor de snel uitgelopen Pijnenburg verschenen die het gevaar kon keren. Daarna keerde het tij volledig. De thuisclub forceerde een aantal corners en hieruit ontstond in de 49e minuut de gelijkmaker toen de Terneuzense uitblinker van de 1e helft Pander de bal achter de kansloze Schutte werkte 1-1. De Zwerver was aangeslagen door de snelle gelijkmaker en probeerde wel de draad van voor rust weer op te pakken maar was alleen nog in staat tot reactievoetbal tegen de nu wel stug attaquerende  tegenstanders die niets meer weggaven. Er konden nauwelijks nog combinaties worden opgezet en  de energie leek in de eerste helft te zijn opgebruikt. Het spelbeeld van de tweede helft was dan ook  omgekeerd evenredig aan dat van de eerste. Met het wisselen van Bieren voor Jermain Bebrout werd in de 65e minuut getracht nog wat grip op de wedstrijd te krijgen maar dit sorteerde helaas geen effect. Het was dan ook hopen op een uitval of in ieder geval een punt mee naar Kinderdijk te nemen. Maar de kansen van de thuisclub werden steeds talrijker. De weer herstelde Jasper Struys werd 10 minuten voor tijd nog gebracht voor de moe gestreden Perrier. Met nog 5 minuten te spelen leek een gelijkspel toch nog haalbaar maar zoals zo vaak deze competitie ging het in de absolute slotfase weer mis. Bij een doorbraak van Peric wist Schutte zijn schot nog uit de hoek te drukken maar de toegesnelde Rick Gort was eerder bij de bal dan 2 verdedigers en stelde de late zege voor zijn team veilig 2-1. De Zwerver probeerde in de extra tijd met de lange Mark Hendriks in de frontlinie  voor verdediger Zwaal nog de gelijkmaker te forceren maar het mocht niet meer baten. Zo blijft  de teller op 8 punten staan terwijl nr 12 SVOD 22 thuis tegen BVCB wel de volle winst behaalde en op 17 punten kwam en hekkensluiter Rijsoord knap gelijkspeelde  tegen koploper Heerjansdam en tot op 1 punt naderde . As zaterdag komt nr 2 Xerxes naar De Schans en wellicht kan er voor eigen publiek voor een verrassing worden gezorgd. Opstelling Schutte- Perrier(Struijs),Zwaal (Hendriks),Silie, Lodder, Bieren(Bebrout)-Adelino, Stef Verloop, El Akchaoui- Youssef Lamrid, Rick Verloop.