De Zwerver laat het na om de overwinning binnen te halen.

DCV 1

25 maart 2023 14:30

A.S. Greveling

Sportpark De Schans
Smitweg 6
2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Aangezien onze beide verslaggevers afgelopen zaterdag afwezig waren, is het verslag van de wedstrijd tegen DCV iets vertraagd en met een andere pen geschreven. Allereerst excuus voor de mindere kwaliteit, want de verslagen worden altijd gewaardeerd en is normaliter van uitstekend niveau.

De wedstrijd tegen DCV werd behoorlijk beïnvloedt door de wind. Met deze wind ietwat in de rug speelde De Zwerver een prima eerste helft. Voetballend werd waar mogelijk de vrije man gevonden en werd er, op een grote kans vlak voor rust, weinig weggegeven. De Zwerver, waar Jasper Struijs, Rick Verloop en Jorie Bieren een basisplek hadden ten opzichte van een week eerder, voetbalde een aantal keer goed over de flanken door en na een aantal corners op een rij was het Rick Verloop die de bal binnenschoot achter de keeper.
Een 2-0 voorsprong was nog niet voorgekomen dit seizoen, maar eens moet de eerste keer zijn en wel deze zaterdag. Een actie aan de rechterkant met een goede voorzet van Jasper Struijs kwam wederom bij Rick Verloop uit en ook nu wist de snelle aanvaller te scoren. Een welverdiende opsteker voor hem na een periode zonder competitiedoelpunten.

In de tweede helft was er een ander beeld en moest De Zwerver alle zeilen bijzetten om het doel schoon te houden. Waar Siggy Schutte in eerste instantie nog een mooie redding in een 1-op-1 duel maakte, moest hij later helaas de bal uit het net vissen. Er volgden twee invallers aan Zwerver-zijde. Tom Ferier en Redouan El Akchaoui kwamen het veld in om het team te helpen. Een aantal keer kwam De Zwerver aan de linkerkant nog gevaarlijk uit via Jesper Kusters, maar kansen van Jermain Bebrout en Rick Verloop werden niet gepromoveerd tot doelpunt.
Uiteindelijk was het in de laatste minuten steeds gevaarlijker in het nadeel van de thuisclub. Een lange bal op de ingevallen spits Van Wageningen van DCV die de bal liet vallen en Ricardo Lelieveld kon ook zijn tweede doelpunt van de middag binnen schieten. Wederom dus een deceptie voor De Zwerver in de blessuretijd van de wedstrijd.

Opstelling: Siggy Schutte, Jasper Struijs (Tom Ferier), Nathan Silië, Austen Zwaal, Robin Lodder, Lucas Adelino, Stef Verloop, Jesper Kusters, Rick Verloop, Jermain Bebrout (Youssef Lamrid), Jorie Bieren (Redouan el Akchaoui).

Het zit dit seizoen nog niet altijd even mee met het eerste elftal van De Zwerver. Meerdere keren is er in de laatste fase van de wedstrijd een tegengoal gevallen waardoor er punten verloren worden. Toch is er twee keer gewonnen dit seizoen. Iedereen denkt nog wel eens terug aan zaterdag 12 november 2022. De Old Firm was weer in ere hersteld en De Zwerver pakte de eerste overwinning van het seizoen. Volledig logisch dat er een paar kilometer verderop enorm veel revanchegevoelens zijn na deze pijnlijke nederlaag. Wanneer er weer net zoveel positieve steun is als tijdens de thuiswedstrijd, dan weet ik zeker dat het vlaggenschip van onze vereniging er alles aan zal doen om ook nu weer een fantastisch resultaat neer te zetten. Kom allen dus naar Nieuw Lekkerland toe om het team aan te moedigen. Neem al je rood-zwarte spullen mee en schreeuw de ploeg naar een mooi resultaat.

Let’s do it together!

Joery van der Waal