ONGELUKKIG NEDERLAAG DE ZWERVER.

SVOD'22 1

19 november 2022 14:30

B. Benlamkaddem

Sportpark Duinhelm
Magnolialaan 33
4356JE
OOSTKAPELLE
tel. 0118-582293

Na de geweldige happening de week ervoor in de wedstrijd tegen Nieuw Lekkerland moest De Zwerver nu een wedstrijd spelen tegen SVOD “22. Een fusieclub van Oostkapelle en Domburg. Bij afwezigheid van trainer Joey van der Waal moest trainer Pleun de Paauw de honneurs waarnemen. Hij werd vanaf het begin geconfronteerd met 4 geblesseerde basisspelers. Naast Glenn Weijts, Dennis Bot en Mark Hendriks was ook de geblesseerde Robin Lodder niet van de partij. Daardoor maakte Jelle Smidt zijn opwachtring als linker verdediger. Hoewel het een zeer koude zaterdag was (na de warme zaterdag ervoor) werd er door beide ploegen een goede partij op de mat gelegd. Beide probeerde via goed voetbal het doel van de tegenstander op te zoeken. En hoewel er aan het eind maar één doelpunt was gescoord verveelden de toeschouwers (waaronder weer een flink aantal vanuit de Kinderdijk) zich geen moment. SVOD bleek OVER balvaardige spelers te beschikken waar de verdediging van De Zwerver zijn handen vol aan had. Het begin  was voor de thuisclub. Een hard schot van Bas van der Wel ging over het doel van De Zwerver. Ook kreeg SVOD 2 vrije trappen op een gevaarlijke plaats. Maar ook aan de andere kant moest de verdediging van SVOF alert blijven. Rik Verloop bleek ook deze middag een handenbinder. Een schot van Rik werd door keeper Bart van Wuyckhuyse gestopt en even later verdween een hard schot, na een prachtige steekpass van Lucas Adelino naast het doel van SVOD. Zo golfde het spel op en neer. Scheidsrechter Benlamkaddem uit Amsterdam floot een uitstekende wedstrijd. Van commentaar was hij niet gediend zodat de protesten van spelers achterwege bleven. Een verademing! Keeper Siggy Schutte speelde deze middag weer een betr4ouwbare rol. Schoten van Sven Wisse en Sjoerd Verhulst werden kundig verwerkt. In de 40e minuut ontsnapte De Zwerver aan een achterstand toen een hard schot van opnieuw Bas van der Wel via de lat overging. In het eerste bedrijf was SVOD wel gevaarlijker maar de verdediging met een uitblinkende Austen Zwaal, Nathan Silië en Stef Verloop, hielden de voorwaartsen van SVOD keurig onder controle. Ook Jasper Struijs was net als de week ervoor een betrouwbare back op rechts. De tweede helft was nog maar net begonnen toen opnieuw Rik Verloop een hard schot naast zag gaan. Via het sterke middenveld, met opnieuw een goed spelende Redouan El Akchaoui, kwam De Zwerver aan goede aanvallen toe. In de 50e minuut was het bijna raak toen Jermain Bebrout Rik Verloop aan het werk zetten maar zijn schot ging helaas net over. Aan de andere kant was het opnieuw keeper Siggy Schutte die een hard schot tot corner verwerkte. Trainer Pleun de Paauw bracht Youssef Lamrid in het veld voor Jermain Bebrout. Jelle Smidt ging ook meer aanvallend spelen en liet in de 68e minuut een hard schot los dat door de keeper van SVOD kon worden gestopt. In het laatste gedeelte van de wedstrijd werd De Zwerver steeds gevaarlijker. Eerst was het in de 73 minuut dar Rik Verloop opnieuw zag dat het been van de keeper van SVOD in de weg lag. Daarna was het in de 74e minuut dat De Zwerver een vrije trap op 20 meter van het doel van SVOD kreeg. Iedereen verwachte Redouan El AKchaoui aan de bal maar het was Youssef Lamrid die zijn harde schot op de lat zag uiteen spatten. De Zwerver rook de overwinning. Jorie Bieren kwam nog in het veld voor de lichtgeblesseerde Jesper Kusters. Helaas voor De Zwerver viel het doelpunt aan de andere kant. Een vrije trap in de 80e minuut door Sven Wisse vanaf de zijkant kwam in een scrimmage terecht voor het doel van De Zwerver. De mee opgekomen laatste man van SVOD Collin van den Berg kreeg de doorschietende bal voor zijn voet en aarzelde niet. Onhoudbaar voor keeper Siggy Schutte verdween de bal in het doel. Een domper voor de Kinderdijkers. In de laatste 10 minuten zocht De Zwerver volop de aanval maar kon helaas de gelijkmaker niet laten aantekenen. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Benlamkaddem was de thuisclub het gelukkigst geweest. Maar de supporters van beide verenigingen hadden een boeiende goede wedstrijd gezien.

Opstelling : Siggy Schutte, Jasper Struijs, Nathan Silië, Austen Zwaal, Stef Verloop, Jelle Smidt, Lucas Adelino, Redouan El Akchoui, Jermain Bebrout (Youssf Lamrid), Jesper Kusters (KJorie Bieren), Rik Verloop.
Peter Lodder heeft foto's gemaakt en die staan hier