WEINIG KANS VOOR DE ZWERVER TEGEN CVV ZWERVERS

2904XZ
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4502715

Na de geflatteerde nederlaag van De Zwerver tegen titelkandidaat Brielle moest De Zwerver spelen tegen ex zondag 1e klasser Zwervers in Capelle aan de IJssel. Onder leiding van de uitstekende scheidsrechter Duarte begonnen beide teams op het harde en gladde kunstgrasveld aan de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd waren er twee totaal verschillende helften. In de eerste helft was het een wedstrijd tussen twee goede voetballende ploegen. Zowel Zwervers als De Zwerver probeerden met verzorgd voetbal het doel van de tegenstander op te zoeken. Wel speelde de wedstrijd zich voornamelijk af op het middenveld en kregen de aanvallers weinig kansen. Bij De Zwerver was het aanvoerder Lucas Adelino die een sterke indruk maakte en ook Jermain Bebrout liet zich van zijn goede kant zien. De Zwerver was iets gevaarlijker en kreeg af en toe een kans vooral door de hard werkende spits Glenn Weijts. De Zwerver kreeg een aantal corners te nemen maar dat leverde niet echt gevaarlijke situaties op. O’Neal Maatsen van Zwervers bleek een gevaarlijke speler te zijn die de bal vaak opeiste. Ook met de beide behendige en snelle buitenspelers van Zwervers hadden onze backs Robin Lodder en Austen Zwaal het lastig. Toch hielden Dennis Bot en Mark Hendriks de boel gesloten en af en toe moest keeper Siggy Schutte handelend optreden. Toch kreeg De Zwerver de beste kansen. Spits Glenn Weijts werd vrijgespeeld en verscheen voor keeper Yordi Gordijn van Zwervers maar zag zijn schot op de kruising van het doel van Zwervers uiteen spatten. Daarna was het opnieuw Jermain Bebrouit die met een keurige lobje over de verdedigers van Zwervers heen Glenn Weijts aan het werk zette maar de keeper van Zwervers kon opnieuw redding brengen.  Zp golfde het spel zich heen en weer en was het een aantrekkelijke wedstrijd voor de supporters op het prachtige complex van Zwervers. Toen scheidsrechters Duarte voor het rustsignaal floot was de tijd omgevlogen en wachten de supporters op een spannende 2e helft. Maar dat zou anders uitpakken. Vanaf het begin van de tweede helft was het vooral Zwervers dat de dienst uitmaakte. Men stoorde de opbouw van de Zwerver en trok vol ten aanval. Nadat keeper Siggy Schutte in de 47e minuut uitstekend een hard schot van Swendly Albertus tot corner had verwerkt was het in de 51e minuut toch Zwervers dat scoorde. Er was wel een strafschop voor nodig. Melival Krolis drippelde het strafschopgebied van de Zwerver en kwam ten val door een lichte overtreding. Zonder een gele kaart te trekken wees de scheidsrechter resoluut naar de stip. De door O’Neal Maatsen genomen strafschop werd haast nog gekeerd door keeper Siggy Schutte maar verdween toch in het doel. Toen 3 minuten later Mike Groeneveld van Zwervers de doorgebroken Glenn Weijts ten val bracht en terecht rood kreeg dachten de supporters van De Zwerver dat de gelijkmaker en mogelijk een overwinning er in zat. Maar zoals zo vaak tegen 10 man liep het anders. Een hard werkende Zwervers bleef makkelijk overeind en De Zwerver kwam niet meer aan  voetballen toe door de agressief spelende (wel veel vallende) spelers van Zwervers. Trainer Joery van der Waal bracht Rik Verloop in het veld voor Jesper Kusters om meer snelheid in de aanval te krijgen. Maar dat lukte slechts sporadisch. De verdediging van Zwervers bleef makkelijk overeind terwijl de aanval van Zwervrers de beste kansen kreeg. Afstandschoten van Glenn Weijts konden door keeper Yordi Gordijk onschadelijk worden gemaakt terwijl aan de andere kant er veel kansen kwamen voor de Zwervers aanval. Toen in de 84e minuut invaller Mohamed Belali van afstand schoot was er een ongelukkig moment voor keeper Siggy Schutte en verdween de bal opnieuw in het Zwerver doel. 2-0 en de wedstrijd was gespeeld. Na 5 minuten blessuretijd (wegens tijdrekken) blies scheidsrechter Duarte af en moest de Zwerver de tweede nederlaag incasseren. Het spelen in de eerste klasse vergt nog aanpassing maar als men positief blijft voetballen dan komen de resultaten vanzelf.

Opstelling : Siggy Schutte, Austen Zwaal, Dennis Bot, Mark Hendriks, Robin Lodder, Redouan El Akchaoui (Youssef Lamrid), Stef Verloop (Nathan Silië), Jesper Kusters (Rik Verloop), Lucas Adelino, Glenn Weijts, Jermain Bebrout.