DE ZWERVER VERSPEELT IN SLOTFASE  VERDIEND GELIJKSPEL BIJ  NIEUWE KOPLOPER

2921AT
KRIMPEN AAN DEN IJSSEL
tel. 0180-512397

In de uitwedstrijd bij medepromovendus DCV leek De Zwerver haar 2e competitiepunt te gaan behalen maar de ingevallen  goaltjesdief Carlo de Reuver verstoorde die opsteker door in de 83e minuut met de knie de 2-1  overwinning voor de Krimpenaren veilig te stellen. Een gelijkspel had gezien het spelbeeld in de 2e helft zeker verdiend geweest voor de Kinderdijkers, die bij rust tegen een 1-0 achterstand aankeken. DCV toonde aanvankelijk weinig respect voor de laag geklasseerde tegenstander en stond heel hoog, waardoor Rick Verloop in de 8e minuut diep kon worden gestuurd. Zijn te  gehaaste schot verdween echter naast het doel van Bart de Keijzer. In de opstelling van De Zwerver was in de  achterhoede naast Dennis Bot en Mark Hendriks een plaats ingeruimd voor een geconcentreerd spelende Natha Silie, waardoor Austen Zwaal op rechts en Robin Lodder op links als opkomende wingbacks fungeerden. DCV probeerde vooral  via Sven Hentzen en Daan Beumer met indraaiende ballen vanaf het middenveld de voorhoede aan het werk te zetten. Veel meer dan enige corners leverde dat echter niet op. Na een kwartier was Hentzen wel gevaarlijk met een vrije trap maar Siggy Schutte tikte de bal over de lat. Bij De Zwerver  verliep de opbouw  traag en over te veel schijven zodat de verdediging van DCV steeds kon ingrijpen.  De Kinderdijkse  technisch vaardige witte brigade was onnodig onrustig  aan de bal en leek geimponeerd door de hoog geklasseerde tegenstander. Bij de uitvallen moest het vooral komen van de ongecompliceerd spelende Jesper Kusters, die in de 25e minuut na een  zeldzaam geslaagde aanval net door keeper De Kejjzer van scoren werd afgehouden. Kort hierop werd slordig balverlies van De Zwerver op het linker middenveld razend snel afgestraft toen Johan v Wageningen vrije doorgang kreeg en via de paal Schutte kansloos liet 1-0. De Zwerver rechtte de rug en wist haar eerste corners te forceren. Met nog 10 minuten op de klok wist Kusters met een steekpass de opgekomen Lodder vrij voor de doelman te zetten maar die wist nog knap tot corner te verwerken. Vlak voor rust was er nog een kans voor de diep gestuurde Verloop maar de snel uitgelopen keeper wist de gelijkmaker te voorkomen. Direct na rust moest DCV verdediger Bas Kranenburg na een ernstig lijkende blessure op het stugge kunstgras worden vervangen. De Zwerver begon verdedigend uiterst nerveus aan de 2e helft maar bleef schadevrij. In de 55e minuur trok de uitstekend leidende ervaren scheidsrechter van Elswijk de enige gele kaart van de wedstrijd voor Wesley Valk die de doorgebroken  Verloop neerhaalde. De vrije trap van Lodder ging vervolgens net naast. De Zwerver kwam geleidelijk beter in de wedstrijd en met nog een half uur te spelen trachtte trainer vd Waal met Youssef Lamrid voor Zwaal meer aanvallende impulsen te brengen. Bij DCV kwam de licht geblesseerde De Reuver in het veld voor vWageningen. De niet aflatende Kusters dwong De Keijzer in de 67e minuut tot een noodzakelijke redding. Kort daarop kreeg DCV een open kans geboden door ongeconcentreerd verdedigen maar de bal ging naast. De Zwerver was in die fase de gevaarlijkste ploeg en werd daarvoor beloond. In de 73e minuut maakte Jermain Bebrout zich goed los van Lars vd Wijngaard en bood Verloop een open kans die deze  niet liet liggen 1-1.  De ongelukkige vd Wijngaard kwam niet goed uit het duel met Bebrout en was de volgende verdediger die slachtoffer van het kunstgras leek te zijn geworden want hij moest per brancard worden weggedragen. Zo leek De Zwerver  op basis van een betere tweede helft een verdiend  punt mee naar Kinderdijk te gaan nemen. Maar toen de thuisclub bij een uitval over links de bal strak mocht voorzetten was De Reuver ter plaatse om Schutte met de knie te verschalken 2-1 , een frommelgoal en een domper voor de Kinderdijkers. Met nog een kleine 10 minuten te gaan werden Tom Perier en Stef Verloop nog ingebracht voor Redouan El Akchaoui en Kusters maar  dit zette geen zoden meer aan de dijk. De Zwerver restte niets meer dan de wonden te likken en zich op te gaan maken voor de broedertwist van as zaterdag. De buren tankten overigens  wel zelfvertrouwen door SHO met 4-1 van de troon te stoten. Opstelling: Schutte-Hendriks,Bot,Silie, Zwaal(Lamrid) Lodder- Adelino, El Akchaoui(Stef Verloop),Kusters (Perier),Bebrout- Rick Verloop.