STRIJDEND DE ZWERVER KAN IN LAATSTE THUISWEDSTRIJD IN DE 1EKLASSE KOPLOPER NIET VAN WINST AFHOUDEN

Heerjansdam 1

20 mei 2023 14:30

G. Jaggan

Sportpark De Schans
Smitweg 6
2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

In  de laatste thuiswedstrijd op een gezellig drukke De Schans waar het 4e elftal hun kampioensfeest vierde heeft De Zwerver de koploper geen beentje kunnen lichten. Zonder de geblesseerden Weijts, Silie en Ferrier wilde De Zwerver er alles aan doen om Heerjansdam waardig tegenstand te bieden en wellicht voor een stunt te zorgen. Dat goede voornemen werd al na 3 min wreed verstoord toen Gert Jan Plaizier uitstekend reageerde op een lange bal en van dichtbij Stef Verloop en Siggy Schutte verraste 0-1. De bezoekers namen daarop de wedstrijd stevig in handen en konden zowel over de linker als de rechterflank in alle vrijheid oprukken. Doelman Schutte moest alle zeilen bijzetten om achtereenvolgens Milan vd Berg en Jarno Visser van score af te houden. De opgerukte Mike Sloof mocht uit een corner vrij over koppen en Gianni Straal schoot maar net voorlangs. De Zwerver moest zich vooral beperken tot reactievoetbal terwijl Heerjansdam slordig met de kansen omsprong. Op het half uur kon Schutte weer knap redding brengen op een inzet van Straal.  De bezoekers werden door hun overwicht wat nonchalant en bij een snelle uitval van De Zwerver kon keeper Yoeri van Dalen de bal uit een voorzet van Jermain Bebrout niet goed verwerken en Rick Verloop schoot de bal daarop hard in de bovenhoek 1-1. De vreugde in die 31e min was van korte duur want nauwelijks 2 min later ving Robin Lodder zijn tegenstander in de zestien onreglementair op en scheidsrechter Jaggan wees resoluut naar de stip  waar Mathijs Valster vervolgens wel raad wist met die buitenkans 1-2.  De Zwerver moest zich na wat tumult over een vermeende handsbal bij Heerjansdam verder beperken tot bestendigen van de stand en met het  weggeven van een aantal corners kon tot de rust de schade worden beperkt. Na rust kwam Jorie  Bieren in de ploeg voor Erik van Genderen wat direct voor meer dreiging op de vijandelijke helft zorgde. Maar voorlopig zag Heerjansdam Valster en vd Berg  In vrije positie eerst nog falen voordat Jesper Kusters in de 55e min keeper van Dalen tot een knappe reddding dwong. In een nu gelijk opgaande wedstrijd moest Schutte weer al zijn kwaliteiten tonen bij inzetten van Visser en vd Berg waarna Bebrout met een indraaiende corner keeper van Dalen op de proef stelde. Bij De Zwerver vochten Jasper Struijs en Austen Zwaal verbeten gevechten uit met hun tegenstanders en een onvermoeibare Lucas Adelino bleef zijn ploeg naar voren stuwen. Rick Verloop kon bij  een doorbraak te nauwer nood worden gestuit door de Heerjansdamse doelman. De gelijkmaker hing in de lucht maar een vrije trap van Lodder werd door de keeper over de lat getikt en na een vlotte aanval schoot Kusters de bal eindelijk langs de doelman maar Straal wist op acrobatische wijze de bal voor de lijn te keren. Trainer Ben Mierop zag het gevaar naderen en moedigde zijn mannen nog eens extra aan. De moegestreden jongeuitblinker Milan vd Berg werd vervangen door zijn broer Justin en met nog 20 min op de klok schoot Valster nog maar weer eens op de vuisten van Schutte. Bij De Zwerver werd Adelino vervangen door Redouan El Akchaoui . Met nog een kwartier te gaan haalde Valster de spanning dan toch uit de wedstrijd door een voorzet vanaf links bij de 2e paal in te koppen 1-3. Met nog 10 min op de klok leek er toch nog een aansluitingstreffer in de maak te zijn toen Rick Verloop binnen de zestien onderuit werd gehaald maar ondanks luide protesten wuifde de leidsman de overtreding weg. Vlak voor tijd kwam Jelle Smidt nog voor Stef Verloop en in de 90e min kon Homan ook nog de 1-4 binnentikken wat gezien de 2e helft wel een teleurstelling voor spelers en supporters was.  Aangezien ook RVVH won wordt op de laatste competitiedag beslist wie zich tot kampioen van de 1e klasse C mag kronen. De Zwerver besluit het seizoen vlg week zaterdag in Oud Beijerland bij middenmoter SHO dat verrassend met 0-6 bij Brielle won. Met De Zwerver en Rijsoord degradeerde vandaag ook zoals verwacht CVV Zwervers uit Capelle ad Ijssel. Vlg week zal worden beslist wie er met SVOD 22 aan de nacompetitie voor behoud van het 1e klasserschap zal gaan deelnemen en dat gaat tussen NwLekkerland en Spartaan 20 dat 2 punten meer telt.

Opstelling Schutte- vGenderen (Bieren),Struijs Zwaal, Hendriks,Lodder- Stef Verloop(Smidt), Adelino (EL Akchaoui),Kusters- Rick Verloop, Bebrout