PATROON VAN DE ZWERVER HETZELFDE.

Spartaan'20 1

29 april 2023 14:30

T.J. Groenendijk

Sportpark De Schans
Smitweg 6
2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Zaterdag speelde De Zwerver op een zonovergoten De Schans de thuiswedstrijd tegen Spartaan 20 uit Rotterdam. In de vorige uitwedstrijd was het doek voor De Zwerver gevallen. Na 1 seizoen in de eerste klas moest er een stap teruggezet worden naar het spelen in het nieuwe seizoen in de tweede klas. Dat kwam niet onverwacht na een seizoen vol tegenslag. Onder andere door een aantal langdurige blessures op belangrijke posities. Toch werd men in de meeste wedstrijden niet weggespeeld en was men gelijkwaardig aan de tegenstander. Maar vaak op beslissende momenten moest men een tegentreffer incasseren. En dat zou in de wedstrijd tegen Spartaan niet anders zijn. Onder leiding van scheidsrechter Groenendijk werd er afgetrapt en ontstond er in de eerste helft een wedstrijd die zich vooral op het middenveld afspeelde. De technisch vaardige tegenstander probeerde vooral via combinaties het doel van De Zwerver te zoeken. Het doel dat deze middag door een blessure van Siggy Schutte werd verdedigd door Angel Kielema. Maar op het middenveld waren het de spelers van De Zwerver die de aanvallende intenties van Spartaan ontregelde. De opnieuw sleurende Lucas Adelino, de veel meters makende Stef Verloop en Jesper Kusters zorgden dat Spartaan niet echt gevaarlijk voor het doel van De Zwerver konden komen. Aan de andere kant waren er speldenprikken van De Zwerver door de spitsen Glenn Weijts, de goed spelende Jorie Bieren en Youssef Limrad die probeerden De Zwerver aan een voorsprong te helpen. In de 29e minuut van de eerste helft was het bijna raak toen Glenn Weijts alleen op keeper Ilias Chouaibi afging maar volkomen onterecht door de grensrechter werd afgevlagd voor buitenspel. Scheidsrechter Groenendijk moest de emoties bij De Zwerver onder controle brengen. Zo golfde het spel in de eerste helft heen en weer maar echt tot grote kansen kwamen beide teams niet. Na 45 minuten floot de scheidsrechter voor de rust met een terechte 0-0 stand op het scorebord. De tweede helft werd spannender. Dat kwam mede door een vroege goal van Spartaan. Een aanval van De Zwerver werd onderbroken en een snelle counter van Spartaan bracht de bal bij DesmondAsere die een uitstekende voorzet gaf op de opkomende Nelson Bashir. De kopbal van deze speler was te machtig voor Angel Kielema en De Zwerver moest aankijken tegen een 1-0 achterstand. De Zwerver stroopte de mouwen op en via de overal aanwezige Jesper Kusters en Youssef Limrad werd spits Glenn Weijts in stelling gebracht. Maar zijn schoten werden of geblokt door de Spartaan verdediging of gingen over het doel. Toen iedereen dacht dat De Zwerver wel gelijk zou maken was het toch aan de andere kant dat het doelpunt viel. Een corner kwam in een scrimmage voor het doel van De Zwerver terecht en een aanvaller van Spartaan gaf het laatste tikje. 0-2 stand voor Spartaan. Trainer Yourie van der Waal bracht Jermain Bebrout in het veld voor Stef Veloop om nog meer druk op Spartaan te zetten. En zo golfde het spel heen en weer. De Zwerver verdedigers met de uitstekend spelende Austen Zwaal hielden de Spartaan aanvallers verder onder controle. In de 71e minuut kwam Rick Verloop in het veld voor de licht geblesseerde Glenn Weijts en Robin Lodder voor Nathan Silië. De beste kansen kwamen daarna voor De Zwerver. Maar keeper Ilias Chouabi kon zijn doel schoon houden. Ook toen de goed invallende Rick Verloop alleen voor hem kwam en de keeper de bal nog net tot corner kon verwerken. Zo eindigde de wedstrijd opnieuw in een onverdiende nederlaag. Maar dat is het verhaal van dit seizoen. Best goed spelen, kansen krijgen maar ongelukkig in de afwerking. In de komende wedstrijden speelt men tegen de koplopers Heerjansdam en RVVH en zal men moeten proberen het goede spel door te zetten. Opstelling : Angel Kielema, Tom Ferier, Nathan Silië (Robin Lodder), Mark Hendriks, Austen Zwaal, Jesper Kusters, Stef Verloop (Jermain Bebrout), Lucas Adelino, Youssef Limrad, Glenn Weijts (Rick Verloop) Jorie Bieren.