KANSLOZE NEDERLAAG DE ZWERVER ONDANKS UITBLINKENDE DOELMAN SCHUTTE

2982SN
RIDDERKERK
tel. 0180-428141

Op de prachtige nieuwe accommodatie van titelkandidaat RVVH had De Zwerver geen schijn van kans tegen de nr 2 van de ranglijst. Het begon nog wel goed voor de Kinderdijkers . In de 3e minuut strafte Jesper Kusters fout uitverdedigen van keeper Tim Elkhuizenresoluut af 0-1. De Ridderkerkers waren even de kluts kwijt door dit onfortuin maar herstelden zich rap. Bij een uitval over rechts zette de snelle doorgebroken verdediger en aanvoerder Gino Boers Mark Hendriks op het verkeerde been en passeerde met een diagonale schuiver Siggy Schutte  in de verre hoek 1-1. De Zwerver dat vooraf geen beroep kon doen op de geblesseerden Nathan Ilie, Youssef Lamrid en Glenn Weijts en noodgedwongen ook Jermain Bebrout en Redouan El Akchaoui niet van de aftrap af kon laten beginnen zag zich al na 14 min met een nieuwe tegenvaller geconfronteerd toen rechter verdediger Tom Ferier  zich met een liesblessure door Erik van Genderen moest laten vervangen. RVVH drong ver op en moest af en toe alleen op de hoede zijn voor een schaarse lange bal wat na dik een kwartier bijna een kans opleverde voor Stef Verloop maar hij verloor het sprintduel met de Ridderkerkse doelman. Doordat de bezoekers zich vooral met verdedigen en reactie voetbal bezig moesten houden stonden de 2 spitsen Jorie Bieren en in mindere mate Rick Verloop op een eiland en slechts Jesper Kusters kon nog wel eens uitbreken maar zonder echt gevaar te kunnen stichten. Stef Verloop en Lucas Adelino moesten het middenveld aan hun meer balvaardige en geroutineerde tegenstanders laten zodat de druk vol op de 5 mans verdedigingslinie kwam te liggen waar RVVH keer op keer over de vleugels kon oprukken omdat de beide wingbacks Robin Lodder en Erik van Genderen  geen vat op hun tegenstanders konden krijgen en veel ruimte in hun rug lieten waar hun opponenten gretig in doken. Daardoor moesten  niet alleen SiggySchutte maar ook het 3 mans centrum van Jasper Struijs, Mark Hendriks en Austen Zwaal vol aan de bak om doelpunten te voorkomen. In de 26e minuut moest Schutte gestrekt naar de hoek op een knal van Romano Niamut. Met nog een kwartier te gaan was er weer een uitstekende redding van Schutte met de voet op een inzet van Guytano dos Santos  Ook een hoge bal van Laurens de Witte werd bekwaam door Schutte uit de kruising geplukt. Met een geweldige redding op een schot van Everton Pires Tavares in de 38e minuut was het laatste wapenfeit van RVVH voor rust een feit. Trainer Kevin Vink had zijn manschappen in de rust op het hart gedrukt om meer snelheid in de aanvallen te brengen en bracht daarom de balvaardige Shamir de Jesus . Direct vanaf de aftrap was er al een geweldige scrimmage voor het Kinderdijkse doel die in een corner eindigde. De aanvallen rolden in de 2e helft in hoog tempo op het doel van Schutte af en De Zwerver oogde  al snel naast machteloos nu ook krachteloos tegen de veel betere tegenstander. Het wachten was dan ook op de voorsprong. Die kwam er in de 57e minuut toen invaller De Jesus vanaf 20 m met een fraaie krul in de bovenhoek Schutte kansloos liet 2-1. Toen nauwelijks 6 minuten later GinoStolk met een treffer op de rand van de zestien de 3-1 aantekende was het voor De Zwerver alleen nog de schade beperken en de wedstrijd zo goed mogelijk uitspelen waarbij Adelinowerd vervangen door El Akchaoui . In de 65eminuut kon Rick Verloop nog een keer uitbreken maar hij werd zodanig op zijn huid gezeten dat zijn inzet naast ging. Bij de thuisclub kwam de 35 jarige spits Remco Buist zijn collega Tavares vervangen waarop Schutte kort daarop alweer zijn kwaliteiten moest tonen bij een harde inzet van verdediger en uitblinker Romano Niamut . In het eenzijdige duel liep Philip Dragon nog tegen geel op toen hij op de middenlijn een uitbraak van Rick Verloop wilde verhinderen. Met Ibrahim el Koubai en Mohamed Ajarai bracht RVVH nog 2 verse krachten en bij De Zwerver kwamen Boyd  Revet en Bebrout nog in het veld voor Bieren en Struijs. RVVH ging over tot galleryplay met lange combinaties maar drong niet echt meer aan en na een schot uit vrije positie in de laatste minuut van invaller Ajarai blies scheidsrechter Takacs die met neutrale assistenten werkte voor het einde van de eenzijdige partij  As zaterdag speelt De Zwerver de laatste thuiswedstrijd tegen de koploper Heerjansdam en hopelijk kan er dan beter tegenspel worden geleverd. Opstelling Schutte- Ferrier(vGenderen),Struijs (Revet), Zwaal, Hendriks,Lodder- Stef Verloop, Adelino (EL Akchaoui),Kusters- Rick Verloop, Bieren (Bebrout)