BEKERTREFFEN DE ZWERVER MET ZONDAG 2E KLASSER DUBBELDAM.

Dubbeldam 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 35

22 augustus 2015 17:00

Hak, R.C.

Op zaterdag 22 augustus werd de 1e wedstrijd gespeel op de Schans. Op de prachtige grasmat werd er gespeeld tegen Dubbeldam. De 1e ploeg in de poule met Papendrecht en Streefkerk.
Het was een warme dag en het leek alsof De Zwerver niet wakker was bij het begin van de wedstrijd. Binnen 10 minuten was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld. Het was in de 2e minuut dat de verdediging niet ingreep bij een corner en de 0-1 kon worden ingekopt door Dubbeldam terwijl in de 10e minuut een bal onvoldoende werd weggewerkt en een hard schot keeper Jordi van Lingen passeerde. Dubbeldam bleek over een ervaren ploeg te beschikken die via rustig combinatievoetbal de Zwerver voortdurend onder druk zette.

De Zwerver probeerde wel voetballend uit de verdediging te komen maar door de druk van Dubbeldam werd de lange bal worden gehanteerd die dankbaar een prooi werd voor de Dubbeldam verdediging. Het was dan ook terecht dat in de 35e minuut Dubbeldam op een 3-0 voorsprong kwam.
Het was vlak voor het rustsignaal dat Jort van Meerkerk de 1-3 kon laten aantekenen via een goeie aanval de Zwerver.
In de 2e helft begon de Zwerver meet veel meer agressie te spelen en zette Dubbeldam onder druk.     Dat resulteerde aan het begin gelijk in een prachtige goal van  Björn van Ingen via een pracht afstandsschot. De Zwerver ging op zoek naar de gelijkmaker en die hing ook in de lucht. Een kans voor Anton Paardekooper ging over het doel en uit een corner werd er 3 x op het doel geschoten van Dubbeldam maar kon iedere keer worden gered. En als zo vaak valt er dan een goal aan de andere kant. Bij een uitval taste een Zwerver verdediger mis en kon Dubbeldam  de stand 2-4 aan laten tekenen door de jonge maar goed fluitende scheidsrechter.
De Zwerver bleef nog wel op zoek gaan naar een betere uitslag maar mede door het warme weer vloeide de krachten weg en moest de Zwerver met de 1e thuisnederlaag van het veld.  Op dinsdag 25 augustus speelt de Zwerver opnieuw thuis tegen Papendrecht (aanvang 19.00 uur) terwijl op zaterdag 29 augustus er uit tegen Streefkerk wordt aangetreden.  Daarna gaat de competitie beginnen en breekt er voor spelers en staf een belangrijke periode aan.
Opstelling. Jordi Lingen, Edwin Tukker, Gerard van Drongelen (Sander van Rijswijk) , Matthijs Vermaat, Simon van de Rhee, Tom van de Linden (Anton Paardekooper), Björn van Ingen, Robert Kuipers, Wesley Kassels, Jort van Meerkerk, Jelle Smidt (Raymon Visser).

Arnold van Meerkerk heeft weer een aantal foto's beschikbaar gesteld

Klik hier om het album te bekijken