ASWH JO13-6 - De Zwerver JO13-1

Smitweg 6
2961AW
KINDERDIJK

🚩 De Zwerver JO13 KAMPIOEN !!

Zaterdag 17 december, terwijl de meeste wedstrijden zijn afgelast, moesten onze mannen van JO13 voetballen tegen ASWH. Een wedstrijd die als er gewonnen werd het kampioenschap van fase 2 kon opleveren.
Mede door de inzet van Ab, kon de wedstrijd thuis op de mooie schans worden gespeeld, waarvoor dank.
De Mannen van JO13 waren al vroeg aanwezig en je kon toch wel enig spanning proeven. Dit kwam ook mede door de vele supporters welke aanwezig waren. Ook de mannen van JO15 waren aanwezig om aan te moedigen.
Vooraf werd er duidelijk gezegd de tegenstander niet te onderschatten, ASWH stond op de 7e plaats. Maar de wedstrijd moest worden gewonnen om zeker te zijn van het kampioenschap.
De wedstrijd begon en meteen was duidelijk dat de tegenstander niet was gekomen om de bal uit het eigen netje te halen, maar die begonnen brutaal aan de wedstijd. Ook was er duidelijk spanning bij de jongens te merken en de eerste minuten kwamen dan ook goed weg. Met name was ASWH levensgevaarlijk bij de corners.
Na enkele minuten kwamen we beter in ons spel en was het onze aanvoerde Levi die de ploeg op sleeptouw nam en strooide met de ene steekpass na de andere. Helaas was het iedere keer net niet raak en bleef het dus goed oppassen voor de tegenaanval.
Onze verdediging met Manuel, Stefan, Levi en Timon stond als een huis en als er dan al een bal doorheen kwam was er altijd nog onze betrouwbare keeper Frank.
Halverwege de 1e helft was het dan raak. Heiko stond halverwege de helft van de tegenstander, zette zijn rechtervoet tegen de bal en deze ging met een keurige boogbal in het doel 1-0.
Nu was de spanning uit de benen van de mannen en gingen we op dezelfde voet verder. Wederom was het een goede bal van Levi vanuit het middenveld, en onze kleine dribbelaar Maarten schoot er vandoor om het keurig af te maken 2-0. Dit was meteen de ruststand.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat we er nog niet waren en goed geconcentreerd moesten blijven spelen. Zeker geen onnodige corners weggegeven.
In de 2e helft was het een gelijk opgaande wedstrijd. ASWH gaf geducht tegenstand, sterkere nog halverwege de 2e helft was het onhoudbaar schot van ASWH wat de stand op 2-1 bracht. Gelukkig ontstond er geen paniek en bleek wederom dat we over een heel veel veerkracht beschikken. Want een paar minuten later was het wederom een prachtige steekpass van Levi. Nu werd Thom goed weggestuurd en 1 op 1 met de keeper maakte Thom het prachtig af. 3-1.

Na de 3-1 bleven we aanvallen, waarschijnlijk iets te aanvallend, want een counter van ASWH werd ons aanvallende spel keihard afgestraft 3-2. De spanning was volledig terug en met nog 5 minuten te gaan bleef het ongelofelijk spannend.  Tot de laatste minuut moesten we bikkelen. Maar daar was eindelijk het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Een vreugde explosie barste los. Zelf vuurwerk werd er ontstoken.

Terug in de kleedkamer werden de flessen champagne (0%) ontkurkt en gingen de mannen uit hun dak. Eenmaal omgekleed gingen we nog een patatje eten in de kantine, waar de speler en trainers werden ontvangen als echte helden.
Van harte gefeliciteerd mannen, een mooie teamprestatie.
Voor nu gaan we even genieten van de kerstvakantie, en in het nieuwejaar kunnen we er weer vol tegenaan. 🔴⚫️⚽️
Met sportieve groet
Olav en Huib