GOED SPELEN – TOCH VERLIEZEN

3328LE
DORDRECHT
tel. 078-6511691

Zaterdag speelde De Zwerver de laatste wedstrijd van het jaar 2022. En dat werd een bekerwedstrijd tegen een oude bekende EBOH uit Dordrecht. Het werd een wedstrijd die kenmerkend was voor de wedstrijden in de competitie tot nu toe. Goed veldspel maar in het laatste gedeelte van de wedstrijd geeft men de punten uit handen.  Zonder de afwezigen Lucas Adelino en Jermain Bebrout en de anderen geblesseerden begon De Zwerver goed aan de wedstrijd. Met goed positiespel werd het doel van de tegenstander gezocht. Met Austen Zwaal en Nathan Silië in het centrum van de verdediging met Jasper Struijs en Robin Lodder aan de zijkanten werd via het middenveld via de overal aanwezige Stef Verloop en de spel verdelende Redouan El Akchaoui de aanvallers Rick Verloop en Jorie Bieren gezocht. En dat had in de 10e minuut as resultaat. Ten koste van een overtreding in het strafschopgebied werd een aanval van De Zwerver gestopt. Een terechte strafschop werd gegeven maar helaas door Rick Verloop over geschoten. Maar De Zwerver liet zich daardoor niet ontmoedigen. Een paas minuten later was het wel raak. Rick Verloop gaf een afgemeten voorzet die door de goed spelende Jorie Bieren keurig werd ingekopt. 0-1 voor De Zwerver. Er kwamen meer mogelijkheden en EBOH kwam niet in de buurt van het doel van Siggy Schutte. Tot onverwachts in de 23e minuut een schot van Ricardo Heuvelring doel trof. De stand 1-1 verscheen op het scorebord. Maar De Zwerver bleef het beste van het spel houden. Nadat Jesper Kusters een schot naast zag gaan maakte hij in de 37e minuut wel een doelpunt. Na een uitstekende pass van Redouan El Akchaoui verzilverde hij de kans en de bal verdween in het doel. Zp brak de rust aan met een 1-2 stand. Een terechte stand gezien het spel van De Zwerver. Na de rust een zelfde spelbeeld. Een sterker De Zwerver dat helaas de kansen niet afmaakte. Jasper Struijs en de andere verdedigers hielden de verdediging gesloten. Een hard schot ging via Siggy Schutte en de lat nog over het doel. Zo kreeg EBOH spaarzaam een kans. Tot dat het laatste gedeelte van de wedstrijd aanbrak. De laatste 10 minuten was het EBOH die met een aantal invallers de aanval zocht om toch een doelpunt te forceren. En dat had succes. In de 87e minuut was het de spits van EBOH Noël Goossens die een voorzet afmaakte en de bal achter keeper Siggy Schutte schoot. Terwijl daarna iedereen zich voorbereide op een serie strafschoppen dacht scheidsrechter Eddy van Yren daar anders over. (die overigens de wedstrijd uitstekend leidde)  Hij liet 10 minuten doorspelen vanwege vermeed tijdrekken. En dat werd De Zwerver fataal. EBOH kreeg in de 97e minuut een terechte strafschop. Die werd door aanvoerder Noél Goossens rustig benut en zo verscheen de 3-2 eindstand op het scorebord en gaat EBOH naar de volgende bekerronde. Het was volkomen onterecht maar De Zwerver had eerder de kansen af kunnen  maken maar het laatste kwartier van een wedstrijd is niet het gelukkigste moment dit seizoen voor het team van Joery van der Waal. Men kan nu gaan genieten van een winterstop. Maar als men hetzelfde spelbeeld laat zien en er weer geblesseerden terugkomen dan komen de punten ook. Opstelling : Siggy Schutte, Jasper Struijs, Nathan Silië, Austen Zwaal, Robin Lodder, Redouan El Akchaoui, Stef verloop, Jesper Kusters, Youssef Limrad, Rick Verloop, Jorie Bieren.

Peter Lodder heeft foto's gemaakt en zijn hier te zien.

Uitslag: 3-2