BOEIENDE WEDSTRIJD OP DE SCHANS

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

31 oktober 2015 15:00

Molenaar, J.

Zaterdag 31 oktober speelde de Zwerver een thuiswedstrijd tegen Hardinxveld. Om diverse redenen een bijzondere wedstrijd. Trainer van Hardinxveld is Ferry van Dijk, onze “oude” spits en trainer van het 2e elftal. Verder staat Hardinxveld met evenveel punten als de Zwerver op één van de onderste plaatsen. Tenslotte speelde  Wesley Kassels voorlopig zijn laatste wedstrijd i.v.m. een wereldreis die hij gaat maken.  Voldoende ingrediënten voor een spannende wedstrijd. En dat werd het ook van de eerste tot de laatste minuut. Een open wedstrijd met van beide zijden veel kansen.

Het begin van de wedstrijd was voor de Zwerver dat stormachtig begon. In de 1e minuut was het Jort van Meerkerk  die een open kans kreeg maar de bal verdween naast het doel. Daarna was het een paar minuten later Wesley Kassels die de bal niet langs keeper Karsten de Graaf kon krijgen.  Maar Hardinxveld wist zich wat onder druk uit te voetballen en kreeg via Sjoerd Ooms een kans die onschadelijk werd gemaakt door keeper Jordi  Lingen. De uitstekend spelende Matthijs Vermaat kon ten koste van een blessure Danny van de Bout afstoppen. Aan de andere kant kwamen er kansen  voor Wesley Kassels en Shagmard Mari (net niet bij een strakke voorzet). Zo golfde het spel op en neer en was het wachten op een doelpunt.

Maar tot vlak voor rust hielden beide keepers hun doel schoon. Dit ondanks een schitterende aanval van de Zwerver die door Tom van der Linden net naast het doel van Hardinxveld werd geschoten. Deze aanval had een beter lot verdiend. Maar vlak voor rust ging het dan toch mis voor de Zwerver. Een scrimmage voor het doel van keeper Jordi Lingen werd onvoldoende door de Zwerver verdediging weg gewerkt om tenslotte door Robin de Kok in de uiterste hoek, onhoudbaar voor Jordi Lingen,  in het doel werd geschoten.  De goed en rustig leidende scheidsrechter Molenaar floot vlak daarna af met een 0-1 voorsprong voor Hardinxveld.

Na de rust een zelfde beeld. Aanvallen aan beide kanten waarbij de Zwerver steeds sterker werd. DE beide backs (Raymond Hol als vervanger van de voorlopig afwezig Robert Kuijpers en Robbin van der Bok) kwamen regelmatig op en vooral Robbin maakte het de verdediging van Hardinxveld lastig. Keeper Karsten de Graaf (ex de Zwerver en er werden diverse onderlinge duels uitgevochten met zijn ex Zwerver collega’s) rede op een kopbal en ook uit de daarop volgende 4 corners kon de Zwerver geen voordeel putten. Na een open kans voor Hardinxveld (2 aanvallers weigerde de bal in het doel van de Zwerver te schieten) kwam in de 26e minuut eindelijk de dik verdiende gelijkmaker. Een combinatie met Tom van de Linden bracht de bal bij Wesley Kassels. In plaats van nog een verdediger te passeren schoot hij gelijk en de bal verdween langs de verraste keeper Karsten de Graaf in het doel.  De laatste 15 minuten van de wedstrijd waren voor de Zwerver. Men probeerde de winst te forceren maar moest ook uitkijken voor de counters van Hardinxveld. Doelpuntenmaker Robin de Kok moest met rood naar de kant na een onbesuisde overtreding. Er kwamen kansen voor de sterk spelende verdediger Simon van de Rhee (net over) en in de laatste minuut voor |Tom van der Linden. Maar de bal wilde niet in het doel.  Toen scheidsrechter Molenaar voor het einde blies was er een gelijke stand. Beide ploegen gingen van het veld met het idee dat ze kansen op een overwinning hebben laten liggen. Het publiek was de winnaar want die hadden een boeiende wedstrijd gezien met 2 aanvallende ploegen.

Opstelling de Zwerver: Jordi Lingen, Björn van Ingen, Simon van de Rhee, Matthijs Vermaat, Raymond Hol , Niels Verloop (Mark Hendriks), Tom van der Linden, Wesley Kassels, Jort van Meerkerk, Robbin van der Bok, Shagmard Mari (Remy Kevenaar).

staan de foto's van de wedstrijd De Zwerver - Hardinxveld
Deze Foto's zijn gemaakt door Arnold van Meerkerk en Kees Molenaar