GEEN KANS VOOR JONG DE ZWERVER.

GRC-14 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

7 november 2015 14:30

Wattel, B.

De Zwerver trad op zaterdag 7 november aan tegen GRC 14 uit Giessen. Vorig jaar werd er nog gewonnen met 1-0 maar deze keer was het een kansloze missie. Met een jong team begon trainer Jan Verveer aan de wedstrijd. Met Dave Burggraeve in de spits, Mark hendrik op het middenveld en Raymond Hol als rechts back was het elftal op diverse plaatsen gewijzigd ten opzichte van de wedstrijd tegen Hardinxveld.

Klik hier om de fotos te bekijken

Het begin van de wedstrijd was veelbelovend. Twee aanvallende ploegen die gelijk in de eerste minuten een paar grote kansen kregen. Eerst was het in de 6e minuut Dave Burggrave die net noiet bij de bal kon komen terwijl in de 7e en 8e minuut GRC 2 grote kansen kreeg. Maar keeper Jordi Lingen stond op zijn post. In de 9e minuut was het Dave Burggraeve die door ging op de keeper van GRC. Deze schoot tegen Dave op en deze kon uit een moeilijke hoek de bal rustig binnen tikken. 1-0 voor de Zwerver. GRC deed er daarna een schepje bovenop en via de snelle buitenspelers kwamen er kansen. Een doelpunt kon niet uitblijven. Maar er moest een vrije trap voor GRC aan te pas komen  Terwijl keeper Jordi Lingen de muur goed zette en de spelers wachten op het fluitsignaal van scheidsrechter Wattel schoot Ricky Vroon de bal in de uiterst lege hoek en was de stand weer 1-1.

De Zwerver kwam niet aan het voetballen toe vanuit de defensie. Lange ballen waren een dankbare prooi voor de verdediging van GRC.  Een voorzet van Robbin van der Bok werd door Tom van de Linden nog over gekopt maar GRC kreeg grote kansen om op voorsprong te komen. Toch was het aan de andere kant dat het doelpunt viel. Een vrije trap op de rand van het strafschopgebied werd in de 29e minuut uitstekend ingeschoten door Jort van Meerkerk en de 2-1 stand kwam op het scorebord. Maar deze stand bleef er niet lang staan. In de 32e minuut was het vrije schop voor GRC die door Ricky Vroon uitstekend werd genomen. Plots dook Michael van den Oever voor keeper Jordi Lingen op en liet deze kansloos. De Zwerver kwam aan een spaarzame aanval toe maar vlak voor tijd was het opnieuw GRC die doel trof. De zeer snelle aanvaller Maba Jarbou draaide zich vlak voor rust in het strafschopgebied fraai vrij en schoot in de korte hoek langs keeper Jordi Lingen.  Zo werd de ruststand 3-2 voor GRC.

In de rust werd de (reeds vroeg) geblesseerde Robbin van der Bok vervangen door Raymond Visser.

Gedurende de eerste 30 minuten was het een beter de Zwerver dat via combinaties probeerde de aanvallers te bereiken. De jonge Dave Burggraeve moest de hele wedstrijd afmaken omdat er op de bank geen fitte aanvaller was en trainer Jan Verveer niet kon wisselen. Maar de Zwerver bleef vechten voor een goed resultaat. De goed spelende Matthijs Vermaat ging naar het middenveld om meer kracht te zetten achter het spel van de Zwerver en Raymond Hol kreeg meer grip op de snelle Maba Jardou .  GRC bleef het gevaarlijkst maar keeper Jordi Lingen lag goed in de weg of de aanvallers van GRC schoten de bal over het doel.  Tot de 30e minuut bleef het spannend maar in de 31e minuut was het opnieuw Michael van den Oever die vrij voor de keeper onhoudbaar in schoot. De geblesseerde Simon van de Rhee werd nog vervangen door Dogukan Budak maar de Zwerver kon niet echte gevaarlijk meer worden. In de laatste minuut werd het nog 5-2 door invaller Maarten Liefaart.  Ondanks de inzet kon de Zwerver eer niet een echte wedstrijd van maken tegen de geroutineerde ploeg van GRC.  Na 90 minuten floot de rustig en goed leidende scheidsrechter Wattel af en moest de Zwerver met een 5-2 nederlaag genoegen nemen.

Opstelling : Jordi Lingen, Raymond Hol, Simon van der Rhee (Dogukan Budak), Matthijs Vermaat, Robbin van der Bok, (Raymond Visser), Jort van Meerkerk, Mark Hendriks, Niels Verloop, Björn van Ingen, Tom van der Linden en Dave Burggraeve.,