VERDIENDE OVERWINNING DE ZWERVER

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

5 december 2015 14:30

Bleek, G.W. van

Zaterdag speelde de Zwerver na de grote nederlaag van vorige week tegen hekkensluiter Unitas uit Gorinchem. Het werd geen hoogstaand duel, mede veroorzaakt door de wind en het veld, maar de spanning vergoedde veel. Hert bleef tot het einde van de wedstrijd spannend.

Met de van vakantie teruggekeerde Robert Kuypers weer in de gelederen begon de Zwerver fel aan de wedstrijd.  In de 2e minuut had een strakke voorzet van Robert Kuypers beter verdiend maar de bal werd net voor de vrijstaande Jort van Meerkerk aangeraakt.  In de 15e minuut was het Björn van |Ingen die na een goede aanval vrij voor de keeper kwam maar zijn schot werd uit het doel getikt. De wedstrijd speelde zich toen voornamelijk af op het middenveld. Echt in de problemen kwam de achterhoede van de Zwerver niet waar Mark Hendriks zijn tegenstander geen kans gaf. Pas in de 30e minuut werd Unitas voor het eerst gevaarlijk. Op het laatste moment kon de verdediging echter het gevaar keren. In de 33e minuut kwam het mooiste moment van de Zwerver in de eerste helft. Een afgeslagen aanval  door de Unitas verdediging kwam bij Jort van Meerkerk terecht. Zijn harde schot verdween op de vuisten van keeper Lex Kramers en de terugstuitende bal werd door de goed doorgelopen Jort van Meerkerk opnieuw hard ingeschoten maar zijn schot verdween over het doel.

De Zwerver behield het beste van het spel en in de 37e minuut kwam de beloning van de hardwerkend ploeg. Een vrije trap van Robert Kuypers kwam laag in het doelgebied. Tom van de Linden stapte over de bal heen waardoor er een scrimmage ontstond en, na een redding van keeper Lex Kramers,  tikte Matthijs Vermaat de bal in en werd de stand 1-0. Daarna was het enige wapenfeit voor rust een hard afstandsschot van Martin Bos dat over het doel van Jordi Lingen ging. Na 45 minuten floot de goed leidende scheidsrechter Bleek voor de rust.

Na rust zette de Zwerver gelijk aan om zo snel mogelijk de 2-0 te maken. In de 1e minuut was er een kans van Jort van Meerkerk maar zijn schot werd een prooi van keeper Lex Kramers. Unitas kwam ook scherp uit de kleedkamer en een schot van Björn van Hoogdalen werd door keeper Jordi Lingen tot corner verwerkt.  Een hard schot van Robert Kuypers werd door keeper Kramers uit de kruising tot corner verwerkt, Tom van de Linden mistte een open kans voor doel  en zo werd de 2e helft een stuk aantrekkelijker dan de 1e. Een agressief spelend de Zwerver gaf zijn tegenstander geen kans om er uit te komen.  In de 10e minuut kwam Wesley Kassels in het veld voor de licht geblesseerde Remy Kevenaar.  In de 20e minuut was het een mooie aanval van de Zwerver maar kon Robert Kuypers net niet bij de bal. Een klein opstootje werd door scheidsrechter Bleek in de kiem gesmoord met o.a. een gele kaart voor Raymond Hol. Doordat de 2-0 niet viel bleef het spannend en bij de Zwerver kwam er de angst in het spel voor een tegenstoot van Unitas. De ervaren Gert Jan Kraan zette zijn aanval aan het werk en het wachten was op een bal die goed viel. Maar gelukkig had de Zwerver verdediging met Matthijs Vermaat, Raymond Hol en Simon van de Rhee er goed het oog in en kwamen er geen echtte kansen voor Unitas. Op het middenveld was de sleurende Niels Verloop op dreef.

Het was in de 45e minuut dat eindelijk de 2-0 viel. Een vloeiende aanval over de rechtervleugel bracht de bal bij Robert Kuypers en zijn voorzet werd door Jort van Meerkerk gecontroleerd en zijn schot ging in het doel. 2-0 voor de Zwerver en de opluchting was groot op de Schans.

Vlak daarna floot scheidsrechrt5e Bleek af en kon de Zwerver met een verdiende overwinning van het veld stappen. Door deze overwinning werd de afstand met de onderste plaatsen vergroot. Als men met dezelfde instelling de komende wedstrijden speelt zullen er nog punten aan het totaal worden toegevoegd.

Opstelling : Jordi Lingen, Björn van Ingen, Simon van de Rhee, Matthijs Vermaat, Raymond Hol, Mark Hendriks , Robert Kuypers Jort van Meerkerk, Niels Verloop, Tom van der Linden ( Alain van de Oever), Remy Kevenaar (Wesley Kassels).

Klik hier voor de foto's (door Arnold van Meerkerk)