DE ZWERVER NEEMT PUNT MEE UIT DALEM

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

12 december 2015 15:00

Verstraten, C.P.A.H.

In een weinig hoogstaand maar tactisch prima gespeeld duel heeft De Zwerver bij GJS een verdiend 1-1 gelijkspel behaald. De voor rust opgelopen achterstand werd na de thee al binnen het kwartier goedgemaakt, waarna de Kinderdijkers de wedstrijd geroutineerd in handen namen zonder overigens nog grote kansen af te dwingen. Wie niet sterk is moet slim zijn moet trainer Jan Verveer vooraf hebben gedacht. In de wetenschap dat GJS de laatste 6 wedstrijden niet had gewonnen liet hij het aan collega trainer Cees Lagendijk over zijn tactisch plan te omzeilen. Op dit plan met een  compacte verdediging , een  5 mans middenveld  en een slimme  steeds inzakkende targetman beet GJS de tanden stuk. Omdat  De Zwerver met de gekozen speelwijze niet bepaald een aanvallend concept had uitgedacht speelde de wedstrijd zich voornamelijk af op het middenveld , waar driftig  werd gevochten voor elke meter. Hier voelden met name Niels Verloop en Tom vd Linden zich als de spreekwoordelijke vissen in het water, terwijl Jort van Meerkerk met zijn technische bagage de taak had de bonkige maar o zo slimme spits Remi Kevenaar aan te spelen. Van de zijkanten moesten dan Robbin vd Bok en Robert Kuijpers voor uitbraken zorgen. Doordat  GJS behalve met de 2 spitsen Louis Damen en Ruud Bos ook niet bepaald overliep van aanvallende impulsen en daarmee wel erg veel respect voor de tegen-stander toonde kwam er van die vleugelacties van De Zwerver niet veel terecht. Robert Kuijpers kon voor rust slechts een keer opstomen , terwijl Robbin vd Bok weliswaar  iets vaker kon uit-breken maar ook hij kon weinig  resultaat boeken. Na een half uur begon GJS  wat meer uit de schulp te kruipen  en was met een schuiver van Ruud Bos voorlangs voor het eerst echt ge-vaarlijk.  De Zwerver moest alle zeilen bijzetten maar kon   12 minuten voor rust niet voorkomen dat de thuisclub op voorsprong kwam. Uit een verre ingooi kopte Louis Damen op de lat en de terug stuitende bal werd vervolgens door Sjors Hendriks via de paal achter de kansloze Jordi Lingen geschoten 1-0. GJS rook bloed en wilde nog voor rust de voorsprong vergroten. De Zwerver werd steeds meer teruggedrongen maar bleef geconcentreerd spelend  overeind. Na rust nam De Zwerver direct het initiatief en ging met Robert Kuijpers en Robbin vd Bok aanvallender over de flanken spelen. GJS wist met deze gewijzigde spelwijze geen raad en moest achteruit. Een prima aanval met Jort van Meerkerk en Robert Kuijpers kon maar net tot corner worden verwerkt. Na bijna een kwartier werden de bezoekers beloond voor hun aan-vallender concept.  Nadat Remi Kevenaar halverwege de helft van GJS ten val was gebracht mocht Bjorn van Ingen een vrije trap nemen. De rechterverdediger draaide de bal prima in de zestien waar  Remi Kevenaar koppend verlengde naar Tom vd Linden die via de paal het net vond achter doelman Raymond den Haan 1-1.  GJS was aangeslagen en probeerde zich onder de druk uit te spelen maar De Zwerver stond goed en bleef prima overeind. Beide ploegen pro-beerden met invallers nieuw elan te brengen .  Bij De Zwerver kwamen Alain vd Oever en Dave Burggraeve  voor Robbin vd Bok en Remi Kevenaar  en bij GJS waren Kevin Gruiters en Bart Viveen de vervangers van Stefan Holzken en Lars Bruurmijn. De ervaren Kevin Gruiters was met zijn indraaiende voorzetten nog een paar keer gevaarlijk maar doelman Jordi Lingen kon niet echt worden getest en beleefde daardoor met dank aan zijn solide defensie een van de rustigste middagen van deze competitie. Vlak voor tijd glipte De Zwerver nog door de mazen van het net toen Louis Damen tegen de lat kopte maar een overwinning zou ook te veel van het goede zijn geweest voor de machteloze thuisclub. Met deze wedstrijd werd de eerste competitiehelft afgesloten met 12 punten en een 10e plaats op de ranglijst. Na  de winterstop hoopt  De Zwerver  ijs en weder dienende op 23 januari thuis tegen koploper Almkerk aan de tweede helft van het seizoen te beginnen .                                                                                                                                      Opstelling: Lingen- vIngen,Vermaat,vdRhee,Hendriks-Kuijpers, vMeerkerk, Verloop,  vdLinden,vdBok(vdOever)-Kevenaar(Burggraeve)