DE ZWERVER BEZORGT SV MEERKERK GEMAKKELIJKE MIDDAG

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

13 februari 2016 14:30

Roeland, I.

Meestal staan de wedstrijden tussen SV Meerkerk en De Zwerver garant voor een spannende partij voetbal. Zo was het vorig seizoen en zo was het ook nog in de heenwedstrijd toen een gelijkspel tot de laatste seconde in de lucht hing. Hoe  anders was het afgelopen zaterdag. De  sowieso al met een tweede plaats op de ranglijst in hoger sferen vertoevende geel-zwarten toonden zich superieur aan de gasten uit Kinderdijk. Trainer Verveer – die geen beroep kon doen op de geblesseerdee Niels Verloop- had voor een verrassende strijdwijze gekozen en had de felle Bjorn van Ingen als eenmans spits geposteerd  voor een 4 mans middenveld ,waarvan Jelle Smidt  als meest vooruit geschoven  steunpunt moest fungeren , terwijl Tom vd Linden, Jort van Meerkerk en de doorgeschoven aanvoerder Mathijs Vermaat   greep op hun tegenstanders moesten zien te krijgen .  SV Meerkerk had niet veel moeite met dit systeem want het liet het spel  via de superieure aanvoerder en laatste man Sander Vink lopen over de buitenkanten , waar vooral   linksback Koen Vermeer een heerlijke middag  beleefde. Hij mocht doorlopend ver op de helft van De Zwerver verschijnen om zijn gevreesde indraaiende voorzetten te lanceren en  hield daarmee tevens Robert Kuijpers achterin, De andere vleugelverdediger Robbin vd Bok kon nog wel enige malen opkomen maar er was te weinig daadkracht voorin om echt gevaar te kunnen stichten.  SV Meerkerk kreeg in de eerste minuten al twee kansen om de score te openen maar eerst zette keeper Jordy Lingen Thomas Mulders de voet dwars en bij de tweede kans wist Simon vd Rhee de inzet van good old Patrick Vuurens van de lijn te koppen. Nadat ook Ruud Vink zijn inzet bij de tweede paal door de Kinderdijkse doelman zag worden gekeerd nam de thuisclub wat gas terug . De Zwerver kreeg zijn eerste corner en Jelle Smidt zag zijn schuiver hard voor langs gaan.  Na bijna een half uur sloeg het  noodlot  volkomen onverwachts toe voor de bezoekers. Bij een ogenschijnlijke ongevaarlijke voorzet gleed Simon vd Rhee onderuit en Ruud Vink kreeg de bal op een presenteerblaadje aangereikt 1-0.  Het toch al niet van zelfvertrouwen overlopende De Zwerver had duidelijk  moeite om deze tegenslag te verwerken .  SV Meerkerk had 5 minuten later de overwinning definitief in de zak toen weer een voorzet van Koen Vermeer  de zestien indraaide .  Er werd vervolgens niet goed  uitverdedigd  en de inzet vanaf de andere kant  belandde  uiteindelijk via de hak van Patrick Vuurens in het doel  2-0.  Hiermee was de wedstrijd in feite voorbij. De rest van de eerste helft werd uitgespeeld zonder kansen voor beide doelen,. Na rust kwam Simon vd Rhee niet meer terug en werd Remy Kevenaar in de spits geposteerd. Mathijs Vermaat verhuisde naar zijn vertrouwde positie in het centrum van de verdediging naast Raymond Hol  . Bjorn van Ingen en Mark Hendriks werden de backs  en Robert Kuijpers en Robbin vd Bok schoven een linie door. In deze meer aanvallend gerichte opstelling kon De Zwerver  wat meer druk op de tegenstander zetten maar zonder dat het kansen opleverde al werden met Remy Kevenaar nu wel luchtduels gewonnen. Toen het in de 53e minuut ook nog 3-0 werd toen Jordy Lingen  niet goed kon stompen en Thomas Mulders via de paal kon inkoppen was het laatste greintje geloof in een beter resultaat helemaal verloren. Beide ploegen vonden het tijd om een beroep te doen op de wisselspelers.  Bij De Zwerver betekende dat de rentree van Gerard van Drongelen die in de spits ging spelen om met zijn lengte wat te forceren.  Hij was bijna nog de maker van de eretreffer maar zijn zoevende schot scheerde de lat.  In de slotfase  mocht ook Raymond Kamerling nog komen opdraven voor Bjorn van Ingen. Door het verlies van Hardinxveld bleef de schade op de ranglijst beperkt  maar Wilhelmina 26  (gelijkspel) en Leerdam Sport 55  (overwinning) kwamen wel dichterbij.  A.s. zaterdag komt het kwakkelende Nivo Sparta naar de Schans en wellicht liggen daar weer kansen voor De Zwerver. Opstelling Lingen- Kuijpers, vd Rhee(Kevenaar),Hendriks,Hol, vdBok (vDrongelen)- Smidt, vdLinden,vMeerkerk, Vermaat- vIngen (Kamerling)

Klik hier om het album te bekijken.

Foto's Arnold van Meerkerk