SPANNING VERLAMT DE ZWERVER

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

9 april 2016 14:30

Grinsven, M van

Zaterdag 9 april speelde de Zwerver de belangrijke wedstrijd tegen Leerdam Sport. Bij winst was er een grote kans om de promotie degradatie wedstrijden te ontlopen.  Maar  de wedstrijd verliep heel anders dan trainer Verveer en zijn ploeg zich hadden voorgesteld. De Zwerver was in de eerste helft geen schim van de ploeg die de laatste wedstrijden speelde. Daarin veel passie en strijd. In de eerste helft was daar echter geen enkele sprake van. Men liet de tegenstander van harte lust aanvallen en daardoor stond men bij de rust al met 2-0 achter.

Het was vanaf de eerste minuut Leerdam Sport dat de aanval zocht en geweldige kansen kreeg op een doelpunt.  De gevaarlijke  aanvaller Marco Luksen van Leerdam speelde daarbij een hoofdrol. Bijna ongrijpbaar voor de verdediging van de Zwerver.

De Zwerver kreeg ook nog een tegenslag dat al in de 12e minuut Raymon Hol geblesseerd het veld moest verlaten en vervangen werd  door Simon van de Rhee.

Nadat Leerdam Sport diverse kansen onbenut liet was het in de 20e minuut wel raak. Een hard schot van Marek Verwey kon nog door keeper Jordi Lingen tot corner worden verwerkt maar uit de corner kwam de bal bij Marco Luksen terecht. Hij produceerde een half mislukt schot dat echter net over de keeper in het Zwerver doel terecht kwam. 1-0 voor Leerdam Sport en dat was een domper. In de 25e minuut was het voor het eerst dat de Zwerver aanval een kans kreeg. Robbin de Bok besloot de bal af te spelen in plaats van zelf te schieten en daardoor kon de Leerdam verdediging ingrijpen. In de 33e minuut greep coach Jan Verveer in en bracht Stuart Cruden in de ploeg om meer aanvalskracht te krijgen. De Zwerver kreeg inderdaad iets meer grip op het spel van de wedstrijd maar bleef grossieren in foute passes en te gehaast spel. In de 36e minuut kreeg Stuart Cruden een goede kans maar met een uiterste krachtinspanning wist keeper Ridvan Elmaci de bal tot corner te verwerken.

Keeper Jordi Lingen hield de Zwerver op de been tot vlak voor rust. Terwijl Marco Luksen geblesseerd langs te kant werd behandeld werd er een verre pass door de Zwerver verdediging volledig gemist waardoor Efrat Malawau alleen voor keeper Jordi Lingen kwam en hem kansloos passeerde. De rustig fluitende scheidsrechter van Grinsven  blies vlak daarna voor de rust. De Zwerver zocht met een 2-0 achterstand de kleedkamer op en moest proberen zich te herpakken.

De 2e helft bracht wel een beter de Zwerver te zien wat probeerde via hardwerken de bakens te verzetten en er kwamen ook wat kansen. Nadat Leerdam Sport een grote kans voor open doel had gemist was het in de 6e minuut Jort van Meerkerk die een goede voorzet hard tegen de lat kopte. Vlak daarna was het wel raak. Op 20 meter van het doel mocht Jort van Meerkerk een vrije trap nemen. Zijn harde schot werd door de keeper van Leerdam Sport half verwerkt en kon de mee opgekomen Matthijs Vermaat de bal in het doel schieten. Met deze 2-1 stand was er nog van alles mogelijk. Maar Leerdam Sport bleef toch de gevaarlijkste ploeg en had diverse keren de 3-1 op de schoen maar of het vizier stond niet op scherp of keeper Jordi Lingen lag in de weg. Leerdam Sport rook de overwinning en haalde via allerlei vertragingstactieken de Zwerver uit het spel. Er kwamen nog wat kleine kansen maar door veel te gehaast spel gingen deze verloren. Scheidsrechter van Grinsven telde 5 minuten bij wat wel wat meer had kunnen zijn. Maar de Zwerver ging met een volledig verdiende nederlaag naar huis. Het was één van de minste wedstrijden van dit seizoen. Trainer Jan Verveer zal de komende weken (a.s. zaterdag wordt er niet gespeeld) hard moeten werken om zijn team op de rails te krijgen. Alleen met passie en strijd zullen de komende beslissende wedstrijden moeten worden gespeeld om in ieder geval een pd plaats af te dwingen.

Op stelling

Jordi Lingen, Robbert Kuypers, Matthijs Vermaat, Mark Hendriks, Raymon Hol (Simon van de Rhee), Jort van Meerkerk, Björn van Ingen (Alain van de Oever), Robbin van der Bok (Stuart Cruden), Gerard van Drongelen, Tom van de Linden, Shagmar Mari