DE ZWERVER GUNT UNITAS OVERWINNING ?

Unitas 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

7 mei 2016 14:30

Vreeswijk, W. van

Zaterdag speelde de Zwerver tegen het al gedegradeerde Unitas uit Gorinchem. Unitas dat veel spelers ziet vertrekken en daarbij het gehele bestuur speelde de laatste thuiswedstrijd en wilde haar seizoen toch nog positief afsluiten. Ook voor aanvoerder Gert jan Kraan (42) van Unitas die afscheid nam.  Het was duidelijk dat er 2 ploegen speelden die moeite hebben  met scoren. Een veelheid van kansen aan beide kanten bleven onbenut.

Na het fluitsignaal van scheidsrechter van Vreeswijk was er in de 2e minuut direct al een levensgrote kans voor Stuart Cruden. Vrijgezet voor de goal van Unitas door Robbin van der Bok schoot hij te zacht in.

Aan de andere kant was het Christiaan van Herp die een minuut later een grote kans kreeg maar ook dat schot ging naast het doel van keeper Jordi Lingen. Jordi had een drukke middag en moest regelmatig reddend optreden. In de 9e minuut was het door mistasten van de Zwerver verdediging dat opnieuw Christiaan van Herp alleen voor keeper Jordi Lingen opdook maar die redden uitstekend. Zo bleven er aan beide kanten kansen komen. Bij de Zwerver had trainer Jan Verveer deze middag gekozen voor een jong elftal. Mede door een schorsing van Tom van de Linden hadden Mike Lodder en Alain van de Oever een basisplaats gekregen.  Met een opnieuw gedreven Jort van Meerkerk op het middenveld met een sleurende Dogukan Budak aan zijn zijde bleef de Zwerver de aanval zoeken. Keeper Lex Kramers moest een aantal malen handelend optreden bij schoten van Jort van Meerkerk.  Het was op deze warme zaterdag te zien dat de spelers nog moeite hadden met de omstandigheden. Mede door een andere opstelling was het spel van de Zwerver te slordig om echt door te drukken. Aan de andere kan bleef de Unitas aanval gevaarlijk en in de 30e minuut moest Jordi Lingen opnieuw een aantal malen handelend optreden. Vooral spits Patrick Zwart van Unitas mikte voor een leeg doel de bal over de lat en kwam de Zwerver goed weg.  Aan beide kanten waren de keepers uitblinkers deze middag en tot de rust bleef de wedstrijd dan ook zonder doelpunten. Met een schepere voorhoede had het evengoed 4 – 4 kunnen zijn.

Na de rust een zelfde beeld. Trainer Verveer had de jonge Björn de Bruijn in het veld gebracht voor Alain van de Oever. En die nam na een paar minuten in de 2e helft bijna de openingstreffer voor zijn rekening. Zijn kopbal ging rakelings langs de paal. Aan de andere kant moest Matthijs Vermaat aan de noodrem trekken ten kostte van een gele kaart om een doelpunt te voorkomen. Nadat Stuart Cruiden alleen op de keeper kmonm afgaan en Christaan van Herk vrijstaand op de lat schoot verzoenden de meeste toeschouwers zich al met een doelpuntloos gelijkspel. De bal ging er maar niet in. Maar in de 61e minuut was het toch Christiaan van Herk die voor Unitas scoorde. Zijn schot was onhoudbaar voor Jordi Lingen. Trainer Verveer  bracht Simon van de Rhee in het veld en Gerard van Drongelen. Maar het spel van de Zwerver bleef te onrustig en er werd veel balverlies geleden. Gevolg was dat men de lange bal ging hanteren en daar hadden de lange verdedigers van Unitas geen moeite mee. Nadat in de 75e minuut Patrick Zwart zijn schot door een Zwerver been van richting zag veranderen en in het doel achter Jordi Lingen zag belanden was de wedstrijd gespeeld.  In de 90e minuut was er nog wel  een scrimmage voor het doel van Unitas na een corner en viel de 2-1 in het doel van Unitas maar dat was voor de statistiek. Vlak daarna floot de sterk fluitende scheidsrechter Vreeswijk voor het einde en was er toch een teleurgesteld de Zwerver dat het veld verliet. Alles zal nu gericht moeten zijn op de na- competitie waar men in  de 1e ronde het sterke Woudrichem zal tegenkomen. A.s. zaterdag de laatste competitiewedstrijd tegen Tricht op de Schans.

Opstelling : Jordi Lingen, Mark Hendrik, Robert Kuypers,. Matthijs Vermaat (Simon van der Rhee), Raymon Hol, Budak Dogukan, Jort van Meerkerk, Mike Lodder, Robbin van der Bok, Stuart Cruden (Gerard van Drongelen) Alain van de Oever (Björn de Bruin)