DE ZWERVER WINT ALS TEAM

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

26 maart 2016 15:00

Nagtegaal, M.J.

Na het teleurstellende verlies tegen Hardinxveld was de wedstrijd zaterdag 26 maart tegen Nivo  Sparta uit Zaltbommel opnieuw enorm belangrijk.  Nivo Sparta, dat veel ambities heeft voor de toekomst , had de thuiswedstrijd gewonnen dus de Zwerver was gewaarschuwd.

Onder leiding van de jonge scheidsrechter Nagtegaal begon de Zwerver geconcentreerd aan de wedstrijd. Anders dan in de vorige wedstrijden waarin men al snel op achterstand kwam.

De harde wind die schuin op het veld stond was een belangrijke factor deze middag. Goed spel was daardoor niet mogelijk. Maar ook Nivo Sparta wist van het belang van de wedstrijd en wilde op de winst spelen.

In de 4e minuut was er al een grote kans voor Bas van de Star van Nivo Sparta maar gelukkig ging zijn schot over het doel van  de betrouwbare keeper van de Zwerver Jordi Lingen.

Het middenveld was goed bezet bij de Zwerver met Jort van Meerkerk, Björn van Ingen, Niels Verloop en Robbin van der Bok. Een hard schot van Niels Verloop in de 10e minuut werd gestopt door keeper Dennis Westerlaken.

In de 15e minuut was er een gevaarlijke situatie voor het doel van de Zwerver. Een vrije trap net buiten het  strafschopgebied werd door de gevaarlijke Tim de Laat op de lat geschoten en ontsnapte de Zwerver aan een achterstand.

Uit de volgende aanval van de Zwerver was het wel raak. Spits Stuart Cruden werd in de diepte aangespeeld. En tussen verdediger en keeper wist hij al vallend de 1-0 voor de Zwerver op het scorebord te brengen.

De voorsprong gaf de Zwerver de juiste energie om geconcentreerd te blijven spelen en weinig weg te geven. Met de hard werkende spitsen Tom van de Linden en Stuart Cruden en het middenveld kwam Nivo Sparta niet aan gevaarlijke aanvallen toe. Dit ook door de betrouwbare verdedigers Robert Kuypers, Simon van de Rhee, Matthijs Vermaat en Raymond Hol.

Een vrije trap in de 21e minuut van Robbin van der Bok zorgde voor een gevaarlijke situatie voor het doel van Nivo Sparta . In de 30e minuut kwam het mooiste moment van de wedstrijd. Vanaf ruim 50 meter schoot Robert Kuypers op het doel van Nivo Sparta. Met een uiterste krachtinspanning wist de doelman de bal uit het doel te houden. De Zwerver bleef de controle over de wedstijd houden. Een voorzet van Robbin van der Bok belandde op de lat en vlak daarna schoot Stuart Cruden een voorzet net naast het doel. En nadat Tom van de Linden een uitstekende voorzet van Robbin van der Bok net mistte floot scheidsrechter (die rustig leidde) voor de rust. Voor de vele toeschouwers bleef het een spannende wedstrijd  door de 1-0 stand op het scorebord en de Zwerver aanhangers hielden hun hart vast voor de 2e helft.  Want in de 2e helft speelde de Zwerver tegen de wind in.

Was de eerste helft een redelijk goede wedstrijd, het spelpeil in de 2e helft werd wel minder. Dit door het matig spel van de tegenstander en de Zwerver die met hand en tand de voorspong wilde verdedigen.

In de 8e minuut was het Simon van de Rhee die met een uiterste krachtinspanning een schotkans van Jeroen Sterrenburg onschadelijk maakte.

Stuart Cruden bleek opnieuw een sterk aanspeelpunt te zijn. In de 10e minuut was hij bijna alleen voor de keeper maar de verdediging van Nivo Sparta wist op het laatste moment de aanval te stoppen. Keeper Jordi Lingen moest in de 11e minuut een gevaarlijke aanval van Nivo Sparta onschadelijk maken ten kostte van een corner. Nivo Sparta speelde vol op de aanval maar nadat Bas van de Star in 25e minuut  alleen voor keeper Jordi Lingen kwam maar zijn schot uitstekend zag worden gestopt vloeide langzaam het vertrouwen bij Nivo Sparta weg. Het spel werd steeds slordiger waardoor de betrouwbare achterhoede van de Zwerver makkelijk overeind wist te blijven.

Trainer Jan Verveer bracht Alain van de Oever, Jelle Smidt en Mark Hendriks nog als verse krachten in het veld.

Maar door de 1-0 stand bleef het spannend. Nadat in de laatste fase een paar gevaarlijke corners ook onschadelijk werden gemaakt blies scheidsrechter na 50 minuten tot opluchting van alle Zwerver spelers en fans af en was er een belangrijke overwinning geboekt in de strijd voor behoud van het 2e klasser schap. De komende week is er opnieuw een belangrijke wedstrijd op de Schans tegen GRC. Met dezelfde teamgeest en inzet moet het mogelijk zijn weer een goed resultaat te behalen.

Opstelling : Jordi Lingen, Robert Kuypers, Simon van de Rhee, Matthijs Vermaat, Raymond Hol, Jort van Meerkerk, Niels Verloop, Björn van Ingen (Mark Hendriks), Robbin van der Bok (Jelle Smidt) , Stuart Cruden en Tom van de Linden (Alain van de Oever).

Er zijn  foto's geplaatst van de wedstrijd De Zwerver Nivo Sparta

De foto's zijn gemaakt door

Arnold van Meerkerk
En zijn hier geplaats