WONDERBAARLIJKE ONTSNAPPING EN VOLGENDE RONDE VOOR DE ZWERVER

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 6 nacompetitie

24 mei 2016 19:00

Hoogdalem, C.A van

De Zwerver is er gisteravond voor een grote schare toeschouwers ten koste van Woudrichem in een bloedstollende partij in geslaagd via de tweede verlenging de volgende ronde van de nacompetitie te bereiken. Daardoor mag a.s. zaterdag worden afgereisd naar Den Bommel waar de plaatselijke 3e klasser  Wieldrecht elimineerde. De Zwerver begon de wedstrijd met de ruggesteun van de 1-2 uitzege van jl zaterdag en had ten opzichte van de eerste ontmoeting Raymond Hol (vakantie) en Robert Kuijpers (geschorst) vervangen door Niels Verloop en Gerard van Drongelen. In een aantrekkelijke eerste helft werden de kansen gelijk verdeeld al was Woudrichem met een schot op de paal van Corne Nijhof het dichtst bij een treffer. Voor De Zwerver zagen Jort van Meerkerk en Robbin vd Bok hun doelrijpe pogingen mislukken of strandden ze op de nu wel betrouwbare doelman Gerard de Joode. Na rust trok Woudrichem vooral onder impuls van de talentrijke dribbelaar Niek Viveen het spel steeds meer naar zich toe. De Zwerver moest zich beperken tot reactievoetbal en vooral kundig en koelbloedig verdedigen. Na een kwartier was Wim Holster dichtbij de openingstreffer maar zijn knal van 30 m werd door de weer uitstekende Jordi Lingen tot corner verwerkt en uit de doelrijpe situatie die hieruit ontstond wist hij opnieuw te redden. De Zwerver moest steeds verder achteruit en Shagmard Mari en Niels Verloop moesten halverwege het tweede bedrijf de tol voor hun vele loopwerk betalen. Hun vervangers waren Stuart Cruden en Sander van Rijswijk. Met nog een klein kwartier op de klok bezweek de thuisclub eindelijk onder de druk en viel dan toch de goal die al een tijdje in de lucht hing toen Bori Secreve een snelle aanval doeltreffend afrondde 0-1. De Zwerver bleef vervolgens puur op karakter wankelend overeind en na 8 minuten extra tijd brak de verlenging aan. Woudrichem bleef daarin jagen op de verlossende tweede treffer en die kwam er ook toen invaller Arjo Nederveen een scherp voorzet bij de tweede paal in het doel gleed 0-2. Niemand gaf op dat moment meer iets voor de kansen van De Zwerver maar bij het aanbreken van de tweede verlenging gebeurde er iets wonderbaarlijks. Jelle Smidt kwam in het veld voor de al van geel voorziene voorbeeldige middenveldstrijder Dogokan Budak en de eerste acties van de invaller werden plotseling met luide aanmoedigingen van het thuispubliek ondersteund. Woudrichem leek hierdoor geintimideerd en De Zwerver richtte zich nog een keer op. Na 3 minuten soleerde de uiterst gemotiveerde Jelle Smidt langs een aantal spelers en legde de bal panklaar voor Jort van Meerkerk die vanaf 25 m snoeihard in de linkerbenedenhoek richtte en doelman Gerard de Joode kansloos liet 1-2. Strafschoppen leken de beslissing te moeten gaan brengen. Maar zover kwam het niet want in de schemering deelde De Zwerver in de allerlaatste minuut van de verlenging alsnog de beslissende tik uit. Kort nadat Stuart Cruden zich door Wim Holster had laten provoceren en met rood door de Papendrechtse arbiter van Hoogdalem naar de kleedkamer was gestuurd kon een vrije trap van Jort van Meerkerk  niet worden vastgehouden door de Woudrichemse goalie en de attent meegekomen Bjorn van Ingen tikte de rebound binnen 2-2. De complete ploeg van Woudrichem zeeg na de treffer gedesillusioneerd ineen op het fraai gemaaide gras van De Schans Arena en De Zwerver had een historische wedstrijd puur op karakter tot een succesvol einde gebracht . Dat had de club ook hard nodig na een uiterst moeizaam seizoen en wie weet wat er in de  resterende  twee confrontaties uit bij  Den Bommel (Goere-Overflakkee) en thuis tegen Arnemuiden (Walcheren) nog meer in het vat zit want de winnaar van deze poule is volgend seizoen 2e klasser.  Voor de  talrijke meegereisde Woudrichemse supporters waren de Kinderdijkse druiven na deze voor hun ploeg pijnlijke anticlimax wel heel erg wrang maar als je zelf de kansen niet weet te benutten mag je dat de tegenstander niet verwijten. Opstelling: Lingen-vdRhee, Vermaat,vDrongelen,vIngen- vMeerkerk,Budak (Smidt),Verloop (vRijswijk), vdLinden- vdBok, Mari (Cruden)