DE ZWERVER EN STREEFKERK BLIJVEN ONGESLAGEN.

Streefkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

24 september 2016 15:00

Simon, R.

Zaterdag trad de Zwerver aan tegen de tegenstander die nog zonder puntenverlies was   Streefkerk.

Trainer Jan Verveer moest puzzelen met de opstelling want er een flink aantal geblesseerden (Niels Verloop, Tom v.d. Linden, Robbin v.d. Bok, John van Krimpen en Michiel Slagboom).

De eerste helft werd voor de toeschouwers  een matte vertoning. Een fysiek sterk spelend Streefkerk dat vooral via de lange bal het doel van de Zwerver  probeerde te bereiken terwijl  de Zwerver probeerde via combinatie voetbal het doel van Streefkerk te bereiken.

Veel passes en voorzetten kwamen niet aan waardoor  de  beide verdedigingen het niet te zwaar kregen.

De eerste mooie aanval kwam op naam van de Zwerver in de 13e minuut. Mark Hendrik ging met de bal aan de voet naar voren, combineerde met zijn medespelers en werd op het laatste moment gestopt door keeper Pieter Zeilstra. Voor Streefkerk  kwam in de 28e minuut pas het eerste gevaar. Een schot van grote afstand door aanvoerder Christiaan de Jong werd door keeper Karsten de Vries met een uiterste krachtinspanning corner getikt. Het spel golfde heen en weer maar echte grote kansen kwamen er niet voor beide teams.

Terwijl iedereen dacht dat de rust met een 0 – 0 stand zou aanbreken was het in de 45e minuut toch Streefkerk dat volkomen onverwacht op 1-0 kwam. Voor het Zwerver doel ontstond een scrimmage. De Zwerver verdedigers wachten op ingrijpen van de keeper maar deze bleef op zijn lijn staan. De aanvoerder van Streefkerk Christiaan de Jong maakte daar dankbaar gebruik van en schoot de bal van korte afstand hard in het doel. Vlak daarna blies scheidsrecht Simon voor de rust en ging de Zwerver toch wat teleurgesteld van het veld.

IN de 2e helft bracht trainer Jan Verveer een aantal wissels in het veld en kwam er meer spanning bin de wedstrijd. Er werd beter gecombineerd en de Zwerver werd gevaarlijk voor het doel van Streefkerk. In de3e minuut was het een goede voorzet van Robert Kuypers die door invaller Max de Jong te zacht werd ingekopt om het keeper Pieter Zeilstra moeilijk te maken.  IN de 11e e minuut was het combinatie  tussen Dogukan Budak en Max de Jong die net doeltreffend kon worden afgerond.

De Zwerver verdediging moest op blijven passen op de uitvallen van Streefkerk. De Zwerver keeper kon Christiaan (de gevaarlijkste aanvaller van Streefkerk) van het scoren afhouden in de 12e minuut.

De Zwerver werd sterker en  Streefkerk probeerde de aanvalsdrift te ontregelen door vroeg te storen. Maar in de 15e minuut was het toch de Zwerver dat scoorde en de verdiende gelijkmaken op het bord deed verschijnen. Een vrije trap van Redouan  el Akchaoui  werd in de doelmond van Streefkerk door storen van de Zwerver aanvallers onvoldoende weggewerkt en daar maakte Dogukan Budak dankbaar gebruik van. Zijn harde schot verdween onhoudbaar voor keeper Pieter Zeilstra in het doel.

De wedstrijd bleef wel rommelig daarna maar de spanning vergoede veel voor de toeschouwers. Ook de emotie ontbrak niet in deze wedstrijd. Maar scheidsrechter Simon floot een perfecte wedstrijd en hield zoveel mogelijk de kaarten op zak.

Aan beide kanten ontstonden er nog hachelijke situaties. Zo moest Keeper Karsten de Graaf Derick Verhey van scoren afhouden toen die allen op hem afkwam. Maar ook de goalie van Streefkerk moest handelend optreden bij een schot van Alain van de Oever.

In de laatste minuten konden beide teams nog met de volle buit van het veld afstappen maar beide keepers voorkwamen dat. Eerst was het keeper Karsten de Graaf die een vrije trap van  Swen Slob in de 42e minuut uit zijn doel tot corner verwerkte terwijl in de laatste minuut keeper Pieter Zeilstra een grote kans voor Max de Jong uitstekend verwerkte.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Simon konden beide teams met een gelijkspel van het veld stappen en was dat een terechte uitslag van een niet goede maar wel boeiende wedstrijd.

A.s. zaterdag is er opnieuw een thuiswedstrijd en wel tegen de nog ongeslagen koploper Wieldrecht.