DE ZWERVER BLIJFT ONGESLAGEN.

Ameide 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 oktober 2016 15:00

Rijswijk, C.P.C. van

Nadat vorige week de Zwerver tegen de ongeslagen koploper Wieldrecht gelijkspeelde was het zaterdag de beurt tegen de andere koploper Ameide waar tegen  moest worden aangetreden.

Trainer Jan Verveer speelde tegen zijn oude club en moest opnieuw puzzelen aan de opstelling. Dit door 7 afwezigen door blessures of andere redenen. Opnieuw moest er in een andere samenstelling worden gespeeld dan in de wedstrijd tegen Wieldrecht.

En dat was te merken in het begin van de wedstrijd. Ameide begon direct met druk te zetten via lange ballen op de gevaarlijke spitsen, terwijl de Zwerver trachtte er door combinatie voetbal uit te komen. Keeper Karsten de Graaf moest gelijk al handelend optreden terwijl ook de uitstekend spelende laatste man Mark Hendriks de bal van de lijn moest halen ten kostte van een corner. Het wachten was op het eerste doelpunt en dat kwam in de 21e minuut. Een lange vrije trap werd in het doelgebied van de Zwerver geplaatst. Keeper de Graaf aarzelde met uitkomen en de volledig vrijstaande Leroy Franken kon de bal ongehinderd inkoppen. 1-0 voor Ameide en een terechte stand op dat moment. Nadat een hard schot van Robin Tamming door keeper Karsten de Graaf over de lat werd getikt kwam de Zwerver wat beter in het spel. Men bleef van achteruit combinerend de aanval zoeken en via het middenveld kwamen er wat kansjes. In de 38e minuut moest Robert Kuypers na een ongelukkige botsing geblesseerd het veld verlaten en kwam Stefan Lommerden in het veld.

En enigszins onverwacht kwam de Zwerver op een gelijke stand.  Door een  uitstekende aanval via de opkomende Stefan Lommerden aan de rechterkant kwam de bal voor het doel van keeper Fabian den Hartog. Tom van de Linden (weer hersteld van een blessure) wist de goalie van Ameide via een prachtige omhaal te verschalken. Kort daarna floot scheidsrechter Bloemendal voor de rust en konden de beide ploegen met een 1-1 stand de kleedkamer opzoeken.

na de rust was het opnieuw de Zwerver dat het beste begon en  wat kleine kansen kreeg om op voorsprong te komen.  Ameide probeerde via een aantal wissels te bakens te verzetten en dat lukte.

De Zwerver kwam onder druk maar de goede verdediging met Simon van de Rhee, die de gevaarlijke Sam Versluis aan banden legde en de rustige Mark Hendriks bleef makkelijk overeind. Keeper Karsten de Graaf hield zijn doel schoon bij een aantal doelpogingen van Ameide. Op het middenveld waren het de sleurende Gauthier Luwawa en Redouan el Akchadoui die Ameide geen kans gaven om rustig op te bouwen. Trainer Jan Verveer bracht Robin van der Bok (ook na een blessure) in het veld voor Jelle Smidt en Max de Jong voor de leeg gestreden Redouan. Maar echte groter kansen kwamen er niet meer voor beide ploegen. Wel moest scheidsrechter Bloemendal (die een uitstekende wedstrijd floot) de veel pratende Ameide spelers een aantal gele kaarten voorhouden.  In de 2e helft ook een flink aantal blessure behandelingen. Maar na 45 minuten vond de scheidsrechter het welletjes en moest Ameide met het eerste puntverlies van het veld stappen. De Zwerver was tevreden. Maar na 5 gelijke spelen is men toch op zoek naar een overwinning. De komende zaterdag is er alweer een derby en wel tegen de Alblas. Het beloofd een spannende wedstrijd te worden.

Opstelling de Zwerver : Karsten de Graaf, Raymond Visser, Mark Hendriks, Simon van de Rhee, Robert Kuypers (Stefan Lommerden), Gauthier Luwawa, Redouan El  Akchadoui (Max de Jong), Dogukan Budak, Jelle Smidt ( Robin van der Bok), Tom van de Linden en Shagmar Mari.