DE ZWERVER BOEKT EERSTE NEDERLAAG DIT SEIZOEN.

De Alblas 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

15 oktober 2016 15:00

Helden, D.A.P.H. van

Op de Schans werd op zaterdag de derby van de Zwerver tegen de Alblas gespeeld. Het was alweer een aantal jaren geleden dat beide ploegen elkaar in de competitie tegen kwamen.

Op het goed gevulde sportcomplex de Schans waren beide ploegen gebrand op de overwinning. De Zwerver om de ongeslagen status te handhaven terwijl de Alblas (zonder de geblesseerde broers Barnhorn) niet wilde verliezen van hun buren.

Scheidsrechter van Helden floot voor de aftrap die door De Alblas werd genomen. En tot verrassing van heel veel toeschouwers was het binnen 30 seconden al raak. Zonder dat een Zwerver speler bij de bal kon komen kwam de bal voor de voeten van Stefan Bakker terecht die keeper Karsten de Graaf kansloos liet met zijn harde schot in de bovenhoek. Het was waarschijnlijk het snelste doelpunt ooit op de Schans.

Vlak daarop was er een handsbal in het strafschopgebied van de Alblas maar de scheidsrechter liet doorspelen. Zo was er een spectaculair begin van deze wedstrijd.

De Zwerver nam het heft in handen en via verzorgd voetbal probeerde men de aanvallers te bereiken. De Alblas werd terug gedrukt en liet zich ook terugzakken om de voorsprong te verdedigen. Met de 2 geroutineerde spitsen Richard van de Berg en Chris Koremans bleef men wel loeren op een uitval.

Bij de Zwerver werd er via de vleugels opgebouwd waarbij vooral back Raymond Visser op links en Robert Kuypers op rechts regelmatig een gevaarlijke voorzet konden geven. Maar de aanvallers Ton van de Linden en Jelle Smidt konden de Alblas verdediging niet verschalken.

In de 10e minuut kreeg de Zwerver via Redouan El Akchadoui een vrije trap die door de opkomende verdediger van de Zwerver Mark Kerkhoven net niet kon worden binnengetikt.

De Alblas bleef via de lange bal proberen hun aanvallers te bereiken maar Simon van de Rhee en Mark Hendriks gaven geen krimp.

Op het middenveld waren het opnieuw de sleurende Gauthier Luwawa  en Dogukan Budak die de Alblas geen kans gaven om rustig op te bouwen. In de 25e minuut was het opnieuw een gevaarlijke voorzet van Raymond Visser die net corner werd getikt. Uit de corner kopte opnieuw Mark Kerkhoven net naast.

Vlak voor rust was het keeper Karsten de Graaf die een scherpe voorzet net kon pakken. Vlak daarna raakte hij geblesseerd bij een ongelukkige botsing. Na de rust zou hij dan ook niet meer terugkomen.

Na 45 minuten floot de scheidsrechter voor de rust en hadden de toeschouwers een aantrekkelijk eerst helft gezien.

In de 2e helft met de nieuwe keeper Jorin van Kleef in het doel begon de Zwerver opnieuw met aanvallen om de achterstand ongedaan te maken. Robbin van der Bok kwam in het veld om aanvallend meer te brengen met zijn snelheid. Maar in de 11e minuut van de tweede helft was er een ongelukkige glijpartij van een Zwerver verdediger waardoor keeper Jorin van Kleef aan de noodrem moest trekken en scheidsrechter van Helden kon niet anders dan de bal op de stip te leggen en de ervaren Chris Koremans wist daar wel raad mee. 2-0 voor de Alblas. Na deze dreun zakte de Zwerver weg en de Alblas rook de overwinning en ging beter spelen. Het was dan ook niet verwonderlijk dat in de 20e minuut Jeffrey Gelderblom uit een afgeslagen corner de bal ongedekt voor zijn voeten kreeg en de Alblas op 3-0 zette. De wedstrijd was toen gespeeld. De Zwerver bleef nog wel aanvallen in de hoop de wedstrijd een beter aanzien te geven maar het vertrouwen was weg. De Alblas voetbalde de wedstrijd rustig uit en na 90 minuten moest de Zwerver zijn eerste nederlaag incasseren. De komende week wordt er niet gevoetbald en de Zwerver zal de komende weken moeten  benutten om zoveel mogelijk fit aan de volgende wedstrijd te beginnen.

Opstelling

Karsten de Graaf (Jorin van Kleef), Mark Kerkhoven (Shagmar Mari), Simon van de Rhee, Mark Hendriks, Raymond Visser (Robbin van der Bok), Gauthier Luwawa, Robert Kuypers, Dogukan Budak, Redouan El Akchadoui, Tom van der Linden, Jelle Smidt