GEEN BEST OPTREDEN DE ZWERVER.

SC Everstein 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

3 december 2016 14:30

Klerks, M.H.A.M.

De Zwerver (met 4 A junioren in de gelederen) had op dinsdag een prima wedstrijd gespeeld tegen Groot Ammers voor de EM competitie. De verwachtingen voor de wedstrijd tegen Everstein waren dan ook hoog gespannen. Maar het liep heel anders. Een vermoeid ogend de Zwerver kon gedurende de wedstrijd geen vuist maken tegen het fysiek sterkere Everstein. Trainer Jan Verveer had weer moeten puzzelen door ziekte en blessures van Raymond Visser en Alain van de Oever. Daardoor waren Robert Kuypers weer als rechtsachter en Mark Kerkhoven als linksachter gestationeerd.

De wedstrijd begon niet slecht voor de Zwerver. In de 7e minuut was het Robin van der Bok die alleen op keeper Ricardo de Keijzer afstoof maar die kon op het laatste moment het schot keren. Daarna werd Everstein wat sterker en stichtte via de vleugels veel gevaar. Vooral rechterspits Yently Lemmer maakte het Mark Kerkhoven lastig.

In de 10e minuut was het Yently die een grote kans kreeg maar Gauthier Luwawa wist het schot te blokkeren en tot corner te verwerken.

In de 12e minuut moest Jelle Smidt het veld verlaten wegens een blessure en kwam Brian Becuda in het veld. Everstein bleef drukken en in de 21e minuut kreeg het 3 corners die gevaarlijk voor het doel kwamen van de Zwerver maar keeper Jorrin van Kleef kon zijn doel schoonhouden.

In de 39e minuut werd het toch onverwachts 1-0 voor de Zwerver. De rustig leidende scheidsrechter Klerks gaf de Zwerver een vrije trap net buiten het strafschopgebied. En opnieuw was het Redouan El Akchadoui die de bal in de uiterste hoek schoot. Haast werd het net voor rust nog 2-0 door geklungel in de Everstein defensie. Het schot van Gauthier Luwawa ging net over.

De Zwerver ging met een 1-0 voorsprong de rust in en mocht daar gelukkig mee zijn na een matige 1e helft.

De 2e helft begon opnieuw met een aandringend Everstein. De Zwerver moest echter gelijk na de rust opnieuw wisselen. DE sterke laatste man van de Zwerver Mark Hendriks (die af en toe gevaarlijk mee naar voren kwam) moest in de 47e minuut het veld ruimen vanwege een blessure en Tom van de Linden werd zijn vervanger in de achterhoede van de Zwerver. Het blessure leed blijft de Zwerver dit seizoen niet gespaard!

Een voordurend aanvallend Everstein bleef de Zwerver onder druk zetten. De Zwerver kwam niet meer van de eigen helft af door het pressievoetbal van Everstein. Het duurde echter tot de 73e minuut voordat Everstein in een kansrijke positie kwam en kon scoren. Een vrije trap kwam voor de voeten van de volledig vrijstaande invaller Simon van Zante (net terug van een zware blessure) en die kon rustig intikken.

Wat de Zwerver ook probeerde men kwam niet in het spel. Passes kwamen niet aan, de aanvallers John van Krimpen en Brian Becuda deden wat ze konden maar er kwam geen kans meer uit voor het doel van Everstein. De supporters rekenden al weer op een gelijkspel maar  ook dat zou niet verdiend zijn. In de 79e minuut was het opnieuw Simon van Zante die handig wegdraaide van zijn tegenstander en keeper Jorrin van Kleef kansloos liet. 2-1 voor Everstein.

De Zwerver kon geen vuist meer maken en nadat Tom van de Linden met 2x geel naar de kant moest was de strijd gestreden. Everstein bleef rustig overeind. Voor de Zwerver een kansloze nederlaag.

De volgende competitie wedstrijd is pas weer op 28 januari 2017. Trainer Verveer zal dan hopelijk kunnen beschikken over een volledig fitte selectie en moeten er de nodige punten in de 2e helft van de competitie kunnen worden behaald.

Opstelling : Jorrin van Kleef, Robert Kuypers, Mark Hendriks (Tom van de Linden), Bennie Reuvers, Mark Kerkhoven, Dogukan Budak, Gauthier Luwawa, Redouan El Akchadoui, Jelle Smidt (Brian Becuda), John van Krimpen, Robin van der Bok (Shagmar Mari)